Internationale fighter ontwikkelingen, deel 5

Gestart door Lex, 31/10/2014 | 21:04 uur

JdL

Boeing heeft de afgelopen jaren wel een behoorlijk aantal contracten verloren
Bvb de JSF
Of recent nog de L-RSB
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

dudge

Citaat van: Zander op 17/12/2015 | 18:22 uur
Valt wel mee denk ik, ze hebben ook de P8 Poseidon nog.
Dus voor Boeing zit er ook genoeg in de pot.

Ging mij er meer om dat stellen dat Boeing gegarandeerd de TX krijgt 'omdat ze nog niks hebben' dubbel fout is, enerzijds is het niet zo dat ze niks hebben, anderzijds zijn er heel veel verklaringen te verzinnen waarom ze dan niks hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: JdL op 17/12/2015 | 17:46 uur
Ik gok ook op boeing om de zelfde reden
Maar ja gokken kan een slechte bezigheid zijn ;)

Zeker, alles is natuurlijk mogelijk, er zijn immers 4 kandidaten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 17/12/2015 | 18:22 uur
Valt wel mee denk ik, ze hebben ook de P8 Poseidon nog.
Dus voor Boeing zit er ook genoeg in de pot.

Niet op een fighter productielijn, na de F15 en de F18 is het zonder alternatief voorlopig klaar.

Zander

Citaat van: Thomasen op 17/12/2015 | 17:08 uur
En je kunt ook stellen dat de lobby van Boeing verzwakt is.

Valt wel mee denk ik, ze hebben ook de P8 Poseidon nog.
Dus voor Boeing zit er ook genoeg in de pot.
People are sheep

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/12/2015 | 17:43 uur
Maar niets meer wat op een gevechtsvliegtuig en/of een bommenwerper lijkt... Daarnaast denk ik dat de keuze gaat naar een clean sheet ontwerp.

We gaan het zien.
Ik gok ook op boeing om de zelfde reden
Maar ja gokken kan een slechte bezigheid zijn ;)
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 17/12/2015 | 17:08 uur
Is wel iets simplistisch, zoals je zelf al aangeeft, een blinde gok, maar het kan veel kanten op. Boeing heeft bijvoorbeeld wel het KC contract, om maar eens wat te noemen. En je kunt ook stellen dat de lobby van Boeing verzwakt is.

Maar niets meer wat op een gevechtsvliegtuig en/of een bommenwerper lijkt... Daarnaast denk ik dat de keuze gaat naar een clean sheet ontwerp.

We gaan het zien.

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/12/2015 | 16:55 uur
Ik wel.. ik gok blind op het clean sheet model van Boeing en Saab, al was het maar om politieke reden:

Northrop grumman heeft de LRS-B
LM de F35
Boeing: nog niets


Is wel iets simplistisch, zoals je zelf al aangeeft, een blinde gok, maar het kan veel kanten op. Boeing heeft bijvoorbeeld wel het KC contract, om maar eens wat te noemen. En je kunt ook stellen dat de lobby van Boeing verzwakt is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 17/12/2015 | 15:07 uur
De Korea Aerospace Industries T50 schijnt een geweldige kist te zijn met de techniek van de F16 ik denk niet dat deze kansloos is.

http://www.koreaaero.com/english/

Ik wel.. ik gok blind op het clean sheet model van Boeing en Saab, al was het maar om politieke reden:

Northrop grumman heeft de LRS-B
LM de F35
Boeing: nog niets

Poleme

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/feature/5/169774/exercise-raises-questions-about-marine-corps-f_35b-plans.html

Hoe expeditionair is de F-35B STOVL eigenlijk ?

Het kost 17 tot 60 dagen om een landing pad te bouwen voor een US Marines F-35B squadron in vredestijd.

En wat kost deze STOVL, voorwaarts geschoven mythe ?

Aanschaf prijzen in 2015,  EXCLUSIEF Research & Development kosten !:
F-35A:  USD 148 miljoen
F-35B:  USD 251 miljoen
F-35C:  USD 337 miljoen
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Poleme

Citaat van: Sparkplug op 17/12/2015 | 09:14 uur
F-22, Typhoon and Rafale tested in new joint combat exercise.

By James Drew, Washington DC | 16 December 2015

The increasingly cluttered warzone in Syria and the recent shoot down of a Russian Su-24 fighter-bomber by Turkey underscore the need for deeper interoperability, deconfliction and coordination between coalition fighters, according to US Air Force's top general.

The USA, UK and France have assembled their premiere fighters at Langley AFB for a rare high-end training exercise, which tested interoperability between the fourth and fifth-generation jets.

USAF F-22s have been flying alongside RAF Typhoons and French Air Force Rafales against F-15E Strike Eagles in a two-week deployment that began last week.

"The same kind of deconfliction and communication process that's being used here is in place in the Middle East," explained USAF chief of the staff Gen Mark Welsh at a press conference at the base yesterday. "Our air forces there do a lot of work to try and stay in communication so there is less chance for miscommunication or confusion that leads to mistakes or bad decisions."

The inaugural Trilateral Exercise has been designed to test fighter pilots in realistic "full-spectrum" combat scenarios against advanced air and ground threats with support from combat rescue helicopters and airborne warning and control aircraft.

With relative air superiority in the most recent coalition campaigns in Iraq, Afghanistan and now in Syria against the Islamic State terrorist group, air-to-air engagements remain a real possibility.

That risk was brought to the fore last month when a Turkish F-16 using a Raytheon AIM-9X Sidewinder destroyed a Russian Su-24 for allegedly straying into Turkish airspace.

"It's a dangerous business. Don't cross somebody's border without permission," Welsh says of the deadly incident. "Any time there are a number of forces operating in close proximity, there is the potential for errors and mistakes and bad things that happen. It's an ugly environment any time you're actually conducting combat operations, so people must coordinate and cooperate to do it properly."

American's top air superiority fighter, the Lockheed Martin F-22 has trouble communicating with other aircraft including the F-35, and relies on voice radios to relay battlespace information. It can receive but not transmit information via Link 16.

US Air Combat Command datalink and aerial networking requirements official Lt Col Scott Hamilton says it could take another five or six years before the F-22 is modified to join Link 16 networks. As the most common coalition datalink, Hamilton recommended more investment in Link 16 infrastructure modernisation by both American and coalition air forces.

https://www.flightglobal.com/news/articles/f-22-typhoon-and-rafale-tested-in-new-joint-combat-420130/
F-22A's duelleren in deze oefening ook met Rafale's en Typhoon's.  De Typhoon's moeten hun PIRATE infra rood camera echter uitschakelen als ze oefenen tegen F-22A Raptors  ;)
De Raptor kan met zijn ALR-94 radar peil apparatuur elke radar uitzending tot op 465 kilometer opsporen, identificeren en via triangulatie met 2 andere Raptors heel nauwkeurig deze radars volgen.  Helaas kunnen ze deze info niet met andere types delen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/12/2015 | 11:25 uur
PICTURES: KAI, Lockheed rollout T-X prototype

17 December, 2015   | BY: Greg Waldron

https://www.flightglobal.com/news/articles/pictures-kai-lockheed-rollout-t-x-prototype-420149/?sfid=701w0000000uP3H&cmpid=SOC|Twitter|Flightglobal|sf17137418&CMPID=sf17137418

Ik vermoed dat de amerikanen voor amerikaans spul gaan
Maar misschien maken de koreanen een kans
Lijkt me goed om de winnaar van T-X een competitie tegen de M-346 te laten houden in de EU om een europees opleidingscomando te vormen
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

Rafale contract in Qatar comes into force

Dassault Aviation, Saint-Cloud, France, 17 December 2015

The contract for the purchase of 24 Rafale aircraft by Qatar came into force today.

Signed in Doha on 4 May 2015, in the company of His Highness Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani, Emir of the State of Qatar, and Mr. François Hollande, President of the French Republic, this contract represents a new milestone in the strategic partnership between Qatar and France. It also confirms the historical ties that have been forged with Dassault Aviation for almost forty years.

"In a demanding geopolitical context, Qatar wants to benefit from the Rafale's qualities in the same way as it was able to do previously with those of the Mirage F1, Alpha Jet and Mirage 2000. Dassault Aviation and the 500 French companies associated with the Rafale program are honored by this demonstration of trust", said Eric Trappier, CEO of Dassault Aviation.

About the Rafale:

The Rafale is a twin-jet fighter aircraft able to operate from both an aircraft carrier and a shore base. The fully versatile Rafale is able to carry out all combat aviation missions: air defense, interception, ground support, in-depth strikes, reconnaissance, anti-ship strikes and nuclear deterrence. The Rafale entered service with the French Navy in 2004 and with the French Air Force in 2006. The Egyptian Air Force received its first aircraft in 2015. The Rafale has proven its worth in combat in Afghanistan, Libya, Mali, Iraq and Syria. On 30 June 2015, 138 Rafale aircraft had been delivered.

About Dassault Aviation:

With more than 8,000 military and civil aircraft delivered to more than 90 countries over the past 60 years, and having logged nearly 28 million flight hours to date, Dassault Aviation can offer recognized know-how and experience in the design, development, sale and support of all types of aircraft, from the Rafale fighter to the Falcon range of high-end business jets, as well as military unmanned air systems. In 2014, Dassault Aviation reported revenues of €3.68 billion. The company has almost 11,700 employees.

http://www.dassault-aviation.com/en/dassault-aviation/press/press-kits/rafale-contract-in-qatar-comes-into-force/
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/12/2015 | 11:35 uur
Op de gok: de eerste afvaller in beeld.

De Korea Aerospace Industries T50 schijnt een geweldige kist te zijn met de techniek van de F16 ik denk niet dat deze kansloos is.

http://www.koreaaero.com/english/

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/12/2015 | 11:25 uur
PICTURES: KAI, Lockheed rollout T-X prototype


Op de gok: de eerste afvaller in beeld.