leden

Gestart door John Prins, 07/02/2003 | 21:56 uur

Maverick

Citaat van: Reinaert op 10/09/2003 | 22:21 uur

Voor de rest is het voor militairen vrij normaal om onder een pseudoniem te schrijven. De potentieele vijand heeft het anders wel heel erg gemakkelijk. Je volgt via internet een manneke, en je weet waar zijn eenheid ergens uithangt ;)

Reinaert bedankt voor de wijze raad, ik zal het onthouden als het zover is dat ik een website ga maken.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

D819

#11
Citaat van: Sanne op 28/03/2003 | 16:50 uur
Okee,
allereerst ben ik natuurlijk maar een simpele burger. Daarnaast lijdt ik aan de vrouw-, student- en blondziekte dus ik ben het zo langzamerhand al gewend dat ik geen verstand heb van militaire zaken, maar toch. ;D

Ik vind ook dat iedereen zelf moet kunnen weten of ie anoniem lid wordt of niet. Zoals Peter al zei, kan dat denk ik ook niet anders. Ik ben het met John eens dat het wel leuk is als mensen zich gewoon aanmelden onder hun eigen naam, zodat je weet of er bekenden rondlopen hier. Kan je altijd nog zelf weten of je wil dat anderen dat van je weten of niet.

Maar: ik weet niet of jullie baas er zo blij mee is als iedereen z'n naam/rang/functie/whatever doorgeeft. Je zal intern toch wel aan namen kunnen komen als je iemand moet spreken ofzo, maar als er hier conflicten ontstaan doordat je eerlijk je mening denkt te kunnen geven over dingen, kan dat leiden tot problemen bij het werk. Lijkt me ook niet de bedoeling.

Nouja, verplichten kan toch niet dus probleem is opgelost. Maar het was weer een overweging.

Groeten,
Sanne


Sanne... Er trekt weer eens zo'n macho aan de bel :(

Daar wordt ik ook moe van ;)

Neem maar van mij aan, dat de militiare inlichtingendienst hier ook een oogje in het zeil houdt. En als je hier een mening ventileert die nogal afwijkt van wat defensie graag ziet, kan het altijd consequenties hebben voor je carriere. Andersom, is het ook zo, dat je dat nooit zult weten, als het zo is. Zo werkt dat nu eenmaal.

Daarom zijn er oudgedienden, die zich wel eens willen inzetten voor de belangen van hun opvolgers ;)

Het is trouwens wel grappig om een militaire site te hebben ;)
Het is nog grappiger als je met andere webmasters contact hebt ;)
In de trant van.. Is Mindef gisteren ook weer bij jou langs geweest ;)

Woehaaa ;)

Ach, het is gewoon een spelletje...

Als ex vlootbaal weet ik heus wel hoe het haasje hoest ;)
Daar hoor je me ook niet over...

D819

#10
Ach verderrie... Jan Prins vindt deze site wel leuk ;)

Hoezee! De vlag uit!

Menneke... Gij weet niet, hoe er een paar hier zweet gelaten hebben om hier geaccepteerd te worden ;)

Met zo'n woorden, als dat gij gebruikt, dient gij nog minstens 10 jaren rond het kamp rondjes te draaien, voordat gij ook maar in de verste verten serieus genomen wordt! ;)

Voor de rest is het voor militairen vrij normaal om onder een pseudoniem te schrijven. De potentieele vijand heeft het anders wel heel erg gemakkelijk. Je volgt via internet een manneke, en je weet waar zijn eenheid ergens uithangt ;)

Daarom is het eigenlijk erg raar, dat een militair zijn eigen naam gebruikt!
Ben je eigenlijk wel militair ? ;)
Misschien ben je we een Chinees die Nederlands kan, of iemand van Al Qaeda ;)

Maverick

ik vind het best als mijn naam bij mijn posts komt te staan, maar ik heb gekozen voor deze naam omdat ik em tof vind. En verder als mensen met mij willen praten, dan mogen ze best me naam weten, maar die geef ik op dit moment alleen als ik met ze op msn praat. Prive probeer ik wel een beetje gescheiden te houden.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Sanne

Okee,
allereerst ben ik natuurlijk maar een simpele burger. Daarnaast lijdt ik aan de vrouw-, student- en blondziekte dus ik ben het zo langzamerhand al gewend dat ik geen verstand heb van militaire zaken, maar toch. ;D

Ik vind ook dat iedereen zelf moet kunnen weten of ie anoniem lid wordt of niet. Zoals Peter al zei, kan dat denk ik ook niet anders. Ik ben het met John eens dat het wel leuk is als mensen zich gewoon aanmelden onder hun eigen naam, zodat je weet of er bekenden rondlopen hier. Kan je altijd nog zelf weten of je wil dat anderen dat van je weten of niet.

Maar: ik weet niet of jullie baas er zo blij mee is als iedereen z'n naam/rang/functie/whatever doorgeeft. Je zal intern toch wel aan namen kunnen komen als je iemand moet spreken ofzo, maar als er hier conflicten ontstaan doordat je eerlijk je mening denkt te kunnen geven over dingen, kan dat leiden tot problemen bij het werk. Lijkt me ook niet de bedoeling.

Nouja, verplichten kan toch niet dus probleem is opgelost. Maar het was weer een overweging.

Groeten,
Sanne
Vruuuuger, toen de kratten bier nog van hout waren zodat je door moest zuipen om de kachel aan te houden.

Sjimmy

Waar zeuren we nou over? Waarom zou je niet een beetje anoniem mogen blijven? Alles wat je WEL kwijtwil over jezelf kan je mooi kwijt in de "even voorstellen" sectie van het Forum, en trouwens of iemand nou Jan, Klaas, Piet of Weetikveelhoe heet, het gaat uiteindelijk om de discussie en de standpunten, daaruit maak je meestal ook wel op waarvandaan de betreffende persoon komt, niet?
Groetjes van een Onderzeedienstman!

Mon3aan_OJKL

Citaat van: John Prins op 16/02/2003 | 21:25 uur
:( Dat bedoel ik nou ,je weet geneens waar het over gaat, je hebt over kleur ,ras en weet ik wat.
Dat maakt me niets uit wie er lid wordt , het gaat erom of we elkaar niet ergens van kennen , van een een of andere compagne o.i.d.zodat je een gesprek op kan starten en wie weet komen er meer bekende bij .
Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
En dat jij mon3aan heet is leuk voor jouw , maar het spreekt mij niet aan.
Dat bedoel ik te zeggen.
Onnozel????? ???


Mondriaan OJKL is me opleiding en dat heeft toch redelijk veel met defensie/landmacht te maken en dus ook met het forum...;D

Wil wel gaan aankondigen heet michael.. ben huppelpelepup enz... heb jij zeker niks aan...:)
Everbody Wants To Be A Soldier..,,,!!!

-Peter-

Ja John, ik ben het met je eens, de vorige reactie is naar mijn mening ook niet bepaald serieus te nemen. Het gaat er bij dit forum naar mijn mening om dat mensen vrijuit kunne praten over alles wat met defensie te maken heeft. Om terug te komen op jou standpunt: Momenteel zijn wij als beheerders aan het overleggen hoe we dit forum efficienter en beter kunnen maken. Een van de onderwerpen hierbij is dat wij een aparte sub-categorie willen maken voor de leden. In deze categorie kunnen leden zich dan o.a. voorstellen. Om mensen te verplichten hun eigen naam te gebruiken is onmogelijk. Maar met deze nieuwe categorie zijn we wel weer een stapje dichterbij jou idee ;D

M.v.g.
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

John Prins

 :( Dat bedoel ik nou ,je weet geneens waar het over gaat, je hebt over kleur ,ras en weet ik wat.
Dat maakt me niets uit wie er lid wordt , het gaat erom of we elkaar niet ergens van kennen , van een een of andere compagne o.i.d.zodat je een gesprek op kan starten en wie weet komen er meer bekende bij .
Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
En dat jij mon3aan heet is leuk voor jouw , maar het spreekt mij niet aan.
Dat bedoel ik te zeggen.
Onnozel????? ???

Mon3aan_OJKL

Hmz.. Ik blijf zo me naam slaat op me opleiding en vind het best.. ieder heeft ze mening hoe je heet maakt niet uit,,, wat je ras is maakt niet uit,,.. wat je kleur is boeind,,,... dus.. Tja.. beetje onnozel.. :)
Everbody Wants To Be A Soldier..,,,!!!

-Peter-

Geachte heer Prins,

Aan de ene kant zijn wij het helemaal met u eens. Maar toen wij met dit forum begonnen hebben we besloten dat het forum voor een ieder toegankelijk moest zijn. En wij kunnen mensen niet veplichten hun eigen naam te gebruiken. Daar de anoniemiteit in dit forum juist heel belangrijk is. Of iemand nou een matroosje 3 is, of de BDZ (Bevelhebber Der Zeestrijdkrachten) Ze kunnen allemaal hun mening ventileren. Zonder dat hun persoonlijkheid hierbij vrijgegeven hoeft te worden.

Misschien is het wel een idee om een sub-categorie aan te maken op dit forum waarin mensen zichzelf voor kunnen stellen.  8)
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

John Prins

 :-\Hallo mijn naam is John Prins ,
wat ik even kwijt wil is het volgende ,ik vind deze site een leuk initiatief ,maar wat ik jammer vind is dat mensen zich opgeven als lid met namen als Droppie enz., zelfs 'het team'gebruikt een pseudoniem , wat heb je daar nou aan?
Als je lid wilt worden noem dan je naam gewoon en vermeld evt.(als je nog in dienst bent) je onderdeel .
Dat is voor de andere leden toch veel interessanter , zo kom je misschien wel weer een oud collega tegen of zo , en dan kan je met elkaar wat leuks opstarten of bepraten enz.,ik heb geen behoefte om met annonieme leden te discussieren .
Je moet dan maar afwachten of ze serieus zijn.
Want hoeveel  leden heb je nou echt die hun naam gewoon noemen?
Verder denk ik dat het in de toekomst een succes wordt , misschien moet er wat meer over de verschillende onderdelen verteld worden o.i.d.
;)