Toekomst van de AS532-U2 Cougars mkII in NL dienst

Gestart door Harald, 16/03/2015 | 11:59 uur

Lex

Citaat van: Ace1 op Vandaag om 07:36Kijk eens naar de Karel Doorman daar is maar een helikopter beschikbaar terwijl er in de hangaar 6 helikopters kunnen.
Dit heeft te maken met het grote tekort aan personeel.

Harald

Eventueel zou je (in de toekomst) ook met een heroprichting van een squadron een combi voor operaties KL en KM kunnen gaan uitvoeren, eigenlijk wat het 300 squadron nu doet en deze voorzien van Bell V-280 toestellen, de winnaar uit het Amerikaanse Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA) ter vervanging van de UH-60 Blackhawks. V-280 is nu nog in de testfase, maar heeft al snelheden gehaald van ruim boven de 500 km/u. Ter vergelijking dat is een verdubbeling van de snelheid van een NH90.

Navy League 2024: Bell targets V-280 manned, V-247 unmanned platforms as replacement for USN MH-60R/S helicopters
https://www.janes.com/defence-news/news-detail/navy-league-2024-bell-targets-v-280-manned-v-247-unmanned-platforms-as-replacement-for-usn-mh-60rs-helicopters

Ace1

Citaat van: Lex op 15/05/2024 | 22:50 uurWat is de noodzaak, zolang het aantal beschikbare maritieme platformen er niet zijn?

Kijk eens naar de Karel Doorman daar is maar een helikopter beschikbaar terwijl er in de hangaar 6 helikopters kunnen.

Parera

Citaat van: Sparkplug op 15/05/2024 | 22:32 uurRicht dan maar een tweede squadron op voor de niet SOF H225M's. 300 Squadron kan zich dan op SOF richten.

Verder op de wenslijst is één NH90 en twee AH-64E's ter compensatie van de afgeschreven helikopters.

Helemaal mee eens!

Lex

Citaat van: Ace1 op 15/05/2024 | 22:46 uurDe MLD heeft bij de aanschaf van Westland Lynx 24 toestellen gekocht, daarvan zijn er 4 afgeschreven door omstandigheden. Ik denk dat je minimaal 5 NH90's moet aanschaffen.
Wat is de noodzaak, zolang het aantal beschikbare maritieme platformen er niet zijn?

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 15/05/2024 | 22:32 uurRicht dan maar een tweede squadron op voor de niet SOF H225M's. 300 Squadron kan zich dan op SOF richten.

Verder op de wenslijst is één NH90 en twee AH-64E's ter compensatie van de afgeschreven helikopters.

De MLD heeft bij de aanschaf van Westland Lynx 24 toestellen gekocht, daarvan zijn er 4 afgeschreven door omstandigheden. Ik denk dat je minimaal 5 NH90's moet aanschaffen.

Sparkplug

Citaat van: Parera op 15/05/2024 | 22:22 uurEn als we dan kijken naar extra maritieme helikopters (voor Kmarns en vloot als transport heli) dan zou ik toch graag wat extra niet SOF uitgeruste H225M's willen toevoegen. In totaal een stuk of 10/12 extra zodat we op 24/26 kisten uitkomen.

Richt dan maar een tweede squadron op voor de niet SOF H225M's. 300 Squadron kan zich dan op SOF richten.

Verder op de wenslijst is één NH90 en twee AH-64E's ter compensatie van de afgeschreven helikopters.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Citaat van: Parera op 15/05/2024 | 22:22 uurAls je de stukken over het ATS gelezen hebt dan staat daar al in geschreven dat de Caracals ook op het ATS moeten kunnen worden meegenomen net zoals de NH-90 dat moet kunnen. En als we dan kijken naar extra maritieme helikopters (voor Kmarns en vloot als transport heli) dan zou ik toch graag wat extra niet SOF uitgeruste H225M's willen toevoegen. In totaal een stuk of 10/12 extra zodat we op 24/26 kisten uitkomen.

Het voordeel van de H225M boven de NH-90 is dat de H225M meer bewapening kan mee dragen en ook voor (personeels)transport taken wat meer ruimte heeft.
+1 opgelost  ;)

Parera

Citaat van: Harald op 15/05/2024 | 19:27 uurIdd Caracals puur voor SOF eenheden en optreden.

Maar als puntje bij paaltje komt, zullen ze denk ik ook maritiem gebruikt worden net zoals bij de huidige Cougars.

Als dat niet het geval zal zijn, dan zal er toch gekeken moeten worden naar extra maritieme helicopters, denk ik.

Als je de stukken over het ATS gelezen hebt dan staat daar al in geschreven dat de Caracals ook op het ATS moeten kunnen worden meegenomen net zoals de NH-90 dat moet kunnen. En als we dan kijken naar extra maritieme helikopters (voor Kmarns en vloot als transport heli) dan zou ik toch graag wat extra niet SOF uitgeruste H225M's willen toevoegen. In totaal een stuk of 10/12 extra zodat we op 24/26 kisten uitkomen.

Het voordeel van de H225M boven de NH-90 is dat de H225M meer bewapening kan mee dragen en ook voor (personeels)transport taken wat meer ruimte heeft.

Harald


Harald

Citaat van: Huzaar1 op 15/05/2024 | 21:05 uurDit zijn helis voor SOF
Idd. Ik hoop dat ze dan ook van top tot teen als een SOF heli uitgevoerd wordt.

Zal voor het 300 squadron ook wel een omschakeling worden, denk ik.

Huzaar1

Citaat van: Kornet43 op 15/05/2024 | 20:57 uurTaken komen en gaan, mij gaat het om de aantallen helikopters.

Dit zijn helis voor SOF vent. Kap eens met alles te kapen met je onzin.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Kornet43

Citaat van: Huzaar1 op 15/05/2024 | 20:09 uurDit gaat toch over de caracal en de taken voor dat systeem.
Taken komen en gaan, mij gaat het om de aantallen helikopters.

Huzaar1

Citaat van: Kornet43 op 15/05/2024 | 19:59 uurDes te erger de noodzaak voor meer helikopters.

Dit gaat toch over de caracal en de taken voor dat systeem.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Kornet43

Citaat van: Huzaar1 op 15/05/2024 | 18:30 uurDe Caracals zijn helemaal niet bedoelt t.b.v air manouvre held
Des te erger de noodzaak voor meer helikopters.