Instroom F-35/JSF bij de NL-KLu

Gestart door Ros, 08/04/2015 | 22:15 uur

Elzenga

Citaat van: Strata op 29/11/2015 | 19:13 uur
Doet me denken aan de Finse selectie van het luchtafweersysteem.... "Instead of one Cadillac, we bought 4 Volvos"
en aangezien de Russen met Lada's komen..... ;)

StrataNL

Citaat van: Zander op 29/11/2015 | 18:52 uur
Met 37 Airframes ga je het wel winnen?
De F35 is geen topper in air-to-air combat en zeker niet de nummer 1 in CAS. Wat kan het volgens de critici eigenlijk wel goed?
Misschien hadden we moeten inzetten op een kleine QRA eenheid en verder alleen CAS squadrons. Dan hadden we een ieder geval meer operationeel inzetbaar dan in de huidige situatie. En ja met een nieuwe F16 of een Gripen vlieg je niet in een Ferrari maar over 20 jaar kunnen we dan misschien wel iets fatsoenlijks aanschaffen.

Er zijn meerdere wegen naar ...........

Doet me denken aan de Finse selectie van het luchtafweersysteem.... "Instead of one Cadillac, we bought 4 Volvos"
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Zander

Citaat van: 5m@sh_1up op 29/11/2015 | 18:04 uur
Dat we in een eventueel conflict met bijvoorbeeld de Russen volledige sitting ducks zijn, maakt jij dan zeker geen hol uit? Als je maar die 10 a 15 extra airframes hebt voor hetzelfde geld. Dom dom dom...... Maar daar had ik al vaker over jouw goed onderbouwde (harde plasser) posts gezegd.

Met 37 Airframes ga je het wel winnen?
De F35 is geen topper in air-to-air combat en zeker niet de nummer 1 in CAS. Wat kan het volgens de critici eigenlijk wel goed?
Misschien hadden we moeten inzetten op een kleine QRA eenheid en verder alleen CAS squadrons. Dan hadden we een ieder geval meer operationeel inzetbaar dan in de huidige situatie. En ja met een nieuwe F16 of een Gripen vlieg je niet in een Ferrari maar over 20 jaar kunnen we dan misschien wel iets fatsoenlijks aanschaffen.

Er zijn meerdere wegen naar ...........
People are sheep

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/11/2015 | 18:07 uur
In jouw zienswijze hadden we in 1979 gewoon nieuw gebouwde F104's kunnen kopen.

De rest van de geïndustrialiseerde ontwikkeld verder, kom jij in 2040 met je F16 aan.... veel succes.
Alleen al de gedachte dat Nederland in 1979 gloednieuwe F-104S zou hebben gekocht en net als Italië deze in 2004 uit dienst zou hebben genomen  :lol:

Zelfs voor de RAF is 2040 de uit dienst datum van hun (gemoderniseerde) Typhoons.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#544
Citaat van: Zander op 29/11/2015 | 17:42 uur
De nieuwste F16 ook prima. De harde plasser achterna lopen is naïef.

De F16 heeft niet het eeuwige leven, de productie stopt domweg (na heel misschien een laatste kleine serie voor het M.O., de voorgestelde block61)

In jouw zienswijze hadden we in 1979 gewoon nieuw gebouwde F104's kunnen kopen.

De rest van de geïndustrialiseerde ontwikkeld verder, kom jij in 2040 met je F16 aan.... veel succes.

5m@sh_1up

Dat we in een eventueel conflict met bijvoorbeeld de Russen volledige sitting ducks zijn, maakt jij dan zeker geen hol uit? Als je maar die 10 a 15 extra airframes hebt voor hetzelfde geld. Dom dom dom...... Maar daar had ik al vaker over jouw goed onderbouwde (harde plasser) posts gezegd.

Zander

De nieuwste F16 ook prima. De harde plasser achterna lopen is naïef.
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#541
Citaat van: Zander op 29/11/2015 | 15:16 uur
Men staart zich blind op de Rafale en de F35. Voor een derde rangs krijgsmacht is dat gewoon te hoog gegrepen. De Gripen is als 1 op 1 vervanger qua taken al een hele verbetering tov de F16.

We hadden gewoon minder eisen moeten stellen aan wat de vervanger van de F16 moet kunnen. Iedere aap had kunnen zien dat dit fout zou lopen.


Nauwelijks vs de F16V/block 60+

De F16X zou m.i. de perfecte oplossing voor de KLu zijn geweest, maar ook dit is een gepasseerd station.
http://www.f-16.net/f-16_versions_article23.html

Waar komt toch die adoratie vandaag voor een nog steeds niet bestaand vliegtuig... de volgende stap is een liefdes verklaring aan de Scorpio... lekker goedkoop... toch?

Zander

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/11/2015 | 13:10 uur
Het alternatief was de Rafale... al gezien wat de kosten hiervan zijn?

Het probleem was vergelijkbaar geweest.

Men staart zich blind op de Rafale en de F35. Voor een derde rangs krijgsmacht is dat gewoon te hoog gegrepen. De Gripen is als 1 op 1 vervanger qua taken al een hele verbetering tov de F16.

We hadden gewoon minder eisen moeten stellen aan wat de vervanger van de F16 moet kunnen. Iedere aap had kunnen zien dat dit fout zou lopen.
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 29/11/2015 | 13:47 uur
Maar zien wat de jaren na 2023 in petto zullen hebben.

Ik gok, tegen alle verwachtingen in,  op een gelijkwaardig niveau met Noorwegen.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/11/2015 | 13:23 uur
Volgens Poleme mogen wij blij zijn met 24, los daarvan is er officieel op papier een bandbreedte van +10% en - 10% (van 37) Daarnaast is er een stevige lobby voor een 2e (kleine) serie.
Maar zien wat de jaren na 2023 in petto zullen hebben.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

5m@sh_1up

Citaat van: Zander op 29/11/2015 | 13:03 uur
Hieronder staan al enkele goede onderbouwingen.
We moeten niet een 5e generatie kist te vliegen. Dat is een wens die nu een onmogelijke situatie heeft veroorzaakt.

Dus je koopt 10-15 extra 4e generatie kisten. Heb je ietsjes meer kisten, maar loop je wel meteen technologisch achter. Zander for CDS! Wat een genie!!!!!!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#536
Citaat van: Sparkplug op 29/11/2015 | 13:07 uur
Maar je kunt je ook bedenken of de huidige Gripen/Gripen E gebruikers straks wel in staat zijn om een nieuw type te kunnen aanschaffen. Saab zal maar wat graag een MLU/SLEP programma voor hen opzetten.

Om terug te komen op de F-35. Hoe definitief is dat de 37e F-35A de allerlaatst geleverde zal worden?

Je kan het bedenken... tot nu toe ongeveer 100 Gripen E (waarvoor getekend is)

Saab wilde de C/D in het begin niet eens vervangen door de NG, zij hadden ingezet op de FS2020 maar kregen toen te maken met politieke onwil om deze te financieren.

Volgens Poleme mogen wij blij zijn met 24, los daarvan is er officieel op papier een bandbreedte van +10% en - 10% (van 37) Daarnaast is er een stevige lobby voor een 2e (kleine) serie.

A.J.

Ik geloof dat ik tegen andere "leden" al eens duidelijk ben geweest mbt samenzweringen, Niburu, Alex Jones, Iluminati en weet ik veel wat voor onmogelijk met feiten te onderbouwen theorieen. Derhalve ontopic en dit soort zaken achterwege laten.

A.J. Forumbeheer

Micheltje

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/11/2015 | 13:06 uur
De samenzwering theorie is uitbreid terug te vinden op dit forum... persoonlijk denk ik dat het BS is.

Dat betwijfel ik eerlijk gezegt heek erg

1 de luchtmacht moest en zou de F35 hebben kosten wat het kost
2 pimmetje was een keiharde tegenstander ervan aangezien de kosten te hoog zouden oplopen volgens hem (niet te vergeten hij lag pas op de teken tafel)