Light Tanks... de toekomst ?

Gestart door Harald, 07/06/2016 | 13:51 uur

Huzaar1

Citaat van: Parera op Vandaag om 16:59Duidelijk

Dat is wat mij betreft ook een prima invulling, al ik heb geen verstand van de KL. Maar het ging mij meer om de mogelijkheden om de bataljons uit te rusten met zwaarder geschut buitenom het tank bataljon. Hoe meer vuurkracht hoe beter wat mij betreft.


Je wilt homogene bouwstenen, niet verzamelbakken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op Vandaag om 16:38Je kunt dan veel beter D cie ( die nu de 4e cie is en de zware wapens cie) uitrusten met...zware wapens. De pelotons vormen dan veel betere bouwstenen om als cie/bat commandant mee te werken.



Duidelijk

Dat is wat mij betreft ook een prima invulling, al ik heb geen verstand van de KL. Maar het ging mij meer om de mogelijkheden om de bataljons uit te rusten met zwaarder geschut buitenom het tank bataljon. Hoe meer vuurkracht hoe beter wat mij betreft.

Huzaar1

Citaat van: Parera op Vandaag om 16:34Zonder te veel in detail te treden over de inrichting van de eenheden (in de toekomst). Een Pantserinfanteriebataljon bestaat uit een staff met 2 CV90's + 3 compagnie met elk 14 CV-90's dit komt uit op 44 CV-90's per bataljon.

Zou je bijvoorbeeld dit kunnen uitbreiden met elke compagnie kunnen uitrusten met 2 CV-90120's als extra vuursteun tegen zwaardere doelen? Dit zou dan uitkomen op 6 voertuigen per bataljon +/- 20/24 van dit soort voertuigen (operationeel +reserve + les).

Zou zoiets als dit logisch/nuttig of haalbaar zijn? Misschien zijn de aantallen niet goed maar het gaat om het idee. Uiteraard zal hiernaast nog steeds een tank bataljon nodig blijven.

Je kunt dan veel beter D cie ( die nu de 4e cie is en de zware wapens cie) uitrusten met...zware wapens. De pelotons vormen dan veel betere bouwstenen om als cie/bat commandant mee te werken.