Belgie (vervangings trajecten) landcomponent

Gestart door Huzaar1, 14/02/2018 | 12:08 uur

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 01/02/2019 | 19:24 uur
StoonBrace doelt op de classificatie van het voertuig, niet de rol waarin België het gebruikt.
Je kunt er meerdere kanten mee op, het hele spel moet er wel op worden aangepast.
Ah.
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Zander op 01/02/2019 | 17:31 uur
Als ze het goed doen vechten verkenners niet........

StoonBrace doelt op de classificatie van het voertuig, niet de rol waarin België het gebruikt.
Je kunt er meerdere kanten mee op, het hele spel moet er wel op worden aangepast.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zander

Citaat van: Stoonbrace op 01/02/2019 | 14:28 uur
Klinkt logisch voor een verkenner.
Als ze het goed doen vechten verkenners niet........
People are sheep

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 01/02/2019 | 14:12 uur
Met het apparaat kun je wel mooi hinderlagen leggen, maar je moet wel direct wegwezen en kan het gevecht niet aangaan.

Klinkt logisch voor een verkenner.

Huzaar1

Met het apparaat kun je wel mooi hinderlagen leggen, maar je moet wel direct wegwezen en kan het gevecht niet aangaan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Hornet RWS family reaches final development stage



France's Arquus confirmed that development and testing for its Hornet family of three remote weapon stations (RWSs) is soon to enter production for the French Army at the company's Marolles facility.

The Hornet RWS family shares common elements to reduce through-life cycle costs, and is expected to become the largest RWS programme in Europe with over 2,000 expected to be built for the French Army alone.

The Hornet RWSs are to be fitted to the French Army Nexter Systems/Thales/ Arquus Jaguar 6×6 reconnaissance vehicle, Nexter Systems/Thales/Arquus Griffon 6×6 armoured personnel carrier (APC), and the Nexter Systems/Texelis Serval 4×4.

These are all part of the French Army SCORPION network-enabled programme that is being run by France's Direction Générale de l'Armement (DGA).

All of these Hornet RWSs have common features including electrical firing, automatic cocking, round counter, and expended cartridge case and links recovery. They are connected to the electronic architecture of the platform and have an embedded simulation compatibility.

Details of the sensor package have not been released by the DGA. However, more generally, Arquus said the most sophisticated of this RWS family is the Hornet S, which weighs 165 kg, is fitted onto the roof of the Jaguar, and has a Safran Paseo gyro-stabilised high-definition (HD) colour day TV camera and thermal sight incorporating a laser rangefinder in the middle. The thermal camera has a continuous zoom from 1.9 to 15.2°.

A 7.62 mm machine gun (MG) is mounted to the right and provided with 550 rounds of ready-use ammunition; it can be laid onto the target while the platform is stationary or moving.

[Source: Janes.com ]

Huzaar1

Plausibel en logisch verhaal. Hopelijk zorgt dit voor een nieuwe rups aanschaf. Volgens mij ondersteunt KMW de leopard1 ook niet meer. Wel de powerpack en tracks etc.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Robster op 14/01/2019 | 16:44 uur
Het is opmerkelijk dat België in al zijn communicatie aangeeft dat de landcomponent volledig op wielen staat/zal staan. Het gebruik van de Leo 1 berging valt daar dan blijkbaar buiten en kan/zal niet worden overgenomen door de Piranha Recovery, of is deze stelling te bout.

Mijn vragen zijn dan:
- Geldt dit ook voor andere versies van de Leo 1, met uitzondering van reguliere tank (blijkbaar ook de bruggenlegger)?
- Over welke aantallen hebben we het dan?
- Weet jij waarom hierover zo geheimzinnig wordt gedaan (politiek?)?

De overgang van rupsen naar wielen was vooral een besparingsmaatregel, al gebeurde het ook in een tijd dat peer conflict een verre herinnering leek. De politiek nam die beslissing, regelde een (onvolledige) vervanging en daarmee was de kous af. Operationeel bleken er echter noden te zijn die niet zonder rupsen konden worden vervuld en ik vermoed dat defensie en politiek er toen stilzwijgend toe zijn gekomen dat er nog een paar in dienst moesten blijven.  Het zijn er niet zo heel veel meer, een twintigtal vermoedelijk. Voor zover ik weet zijn alleen de bergingstank en bruggenlegger nog in dienst.

Robster

Citaat van: Stoonbrace op 14/01/2019 | 16:16 uur


Vandaag op de boot naar Estland...

Het is opmerkelijk dat België in al zijn communicatie aangeeft dat de landcomponent volledig op wielen staat/zal staan. Het gebruik van de Leo 1 berging valt daar dan blijkbaar buiten en kan/zal niet worden overgenomen door de Piranha Recovery, of is deze stelling te bout.

Mijn vragen zijn dan:
- Geldt dit ook voor andere versies van de Leo 1, met uitzondering van reguliere tank (blijkbaar ook de bruggenlegger)?
- Over welke aantallen hebben we het dan?
- Weet jij waarom hierover zo geheimzinnig wordt gedaan (politiek?)?

Stoonbrace


Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 11/01/2019 | 20:06 uur
Die zijn er to h uitgegaan bij het verlaten van de rupsvoertuigen. Ik vind ze ook niet terug op jullie website. Ze zijn vervangen door de Piranha berger. Er is geen brugleggend voertuig wat ik kan vinden.

https://www.mil.be/nl/material-type/voertuigen?page=1

Ze zijn er nog.

Huzaar1

Citaat van: StrataNL op 11/01/2019 | 20:39 uur
Die Leuguaan bruggen op MAN onderstel van Nederland waren een cadeautje van Noorwegen, iets met NASAMS? Volgens mij gebruikt NL die ook amper.

Ja, dat komt omdat het apparaat niet ons optreden en doctrine past. Ik denk wel in die van de Belgen.
En nee dat had met iets anders te maken, soort zeer goedkope bijvangst in ruil voor een order die de Noren bij ons deden .Kontverhaal, wij kunnen er niets mee omdat wij er vanuit gaan dat we op moeilijke plekken dit doen, onder vuur.

Dit apparaat dient er achteruit te worden ingereden en je hebt daar allemaal geen zin in als je onder vuur ligt of in slecht begaanbaar terrein. Dat lukt niet met een wielvoertuig dat 13? meter lang is.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Die Leuguaan bruggen op MAN onderstel van Nederland waren een cadeautje van Noorwegen, iets met NASAMS? Volgens mij gebruikt NL die ook amper.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

#157
Citaat van: ARM-WAP op 11/01/2019 | 19:01 uur
Voor zover ik weet beschikken 'we' over enkele Leguan's en Bergepanzer (beide op LEO I -onderstel)

Die zijn er to h uitgegaan bij het verlaten van de rupsvoertuigen. Ik vind ze ook niet terug op jullie website. Ze zijn vervangen door de Piranha berger. Er is geen brugleggend voertuig wat ik kan vinden.

https://www.mil.be/nl/material-type/voertuigen?page=1
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"