Belgie (vervangings trajecten) landcomponent

Gestart door Huzaar1, 14/02/2018 | 12:08 uur

ARM-WAP

#156
Voor zover ik weet beschikken 'we' over enkele Leguan's en Bergepanzer (beide op LEO I -onderstel)

Huzaar1

#155
Zijn de leo1's dan nog actief? Die zijn er toch al even uit? En aha, er is dus een pir. recovery. Wist ik niet, dank.
Overigens, is er brugleg capaciteit bij de genie? NL wacht op levering van de leguaan, 13light brig. gebruikt nu een wielvoertuig, wellicht wat voor België?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 11/01/2019 | 10:14 uur
Ik neem aan dat deze voertuigen bedoelt zijn om de nieuwe voertuigen van de Belgische Defensie te borgen, ook in tactische en operationele omstandigheden, bijvoorbeeld terwijl je onder vuur ligt of het voertuig zeer moeilijk bereikbaar is voor normale wielvoertuigen. Vooral het 1e komt redelijk vaak voor, ik ken uit eigen hand 2 bergingsploegen die in Afghanistan met de leopards erop uit gingen om voertuigen te bergen en daarbij werden beschoten door KKW en mortiervuur. Een bergingsploeg is ook voor symmetrische vijand een high priority target.



Dit is de max qua terrein waarin je met wielvoertuigen zo kunt bergen. Het is en blijft een vrachtwagen, het is een zwaar ding en de bodemdruk zal hoog zijn met wielen.
Voor operationele omstandigheden is een rupsvoertuig voor het bergen van zware voertuigen bijna onontbeerlijk.



Of kodiak

Maar ik weet niet of die een lier heeft, triangel zal wel passen.

Ik weet niet meer of de Leopard1 bergingstanks nog gebruikt worden, misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven.

Maar ondanks de beperkingen van wiel, denk ik dat het Belgische leger wel weet wat het doet, wellicht ligt de focus niet op optreden in zwaar geaccidenteerd terrein maar verstedelijkt of is de AOI goed begaanbaar. Zal wel een idee achter zijn

Deze zijn louter ter vervanging van de huidige bergingsvrachtwagens met nadruk op bescherming en zelfverdediging. Voor berging in zwaardere operationele omstandigheden zijn de Piranha RECOVERY en Leo 1 bergingstanks in dienst.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 11/01/2019 | 09:32 uur
Tja, dat deden de voertuigen die ze vervangen ook al, hoor...

Bij jullie trouwens ook:
https://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel/voertuigen/daf-ybb-95.480-takelauto

Ik neem aan dat deze voertuigen bedoelt zijn om de nieuwe voertuigen van de Belgische Defensie te borgen, ook in tactische en operationele omstandigheden, bijvoorbeeld terwijl je onder vuur ligt of het voertuig zeer moeilijk bereikbaar is voor normale wielvoertuigen. Vooral het 1e komt redelijk vaak voor, ik ken uit eigen hand 2 bergingsploegen die in Afghanistan met de leopards erop uit gingen om voertuigen te bergen en daarbij werden beschoten door KKW en mortiervuur. Een bergingsploeg is ook voor symmetrische vijand een high priority target.



Dit is de max qua terrein waarin je met wielvoertuigen zo kunt bergen. Het is en blijft een vrachtwagen, het is een zwaar ding en de bodemdruk zal hoog zijn met wielen.
Voor operationele omstandigheden is een rupsvoertuig voor het bergen van zware voertuigen bijna onontbeerlijk.



Of kodiak

Maar ik weet niet of die een lier heeft, triangel zal wel passen.

Ik weet niet meer of de Leopard1 bergingstanks nog gebruikt worden, misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven.

Maar ondanks de beperkingen van wiel, denk ik dat het Belgische leger wel weet wat het doet, wellicht ligt de focus niet op optreden in zwaar geaccidenteerd terrein maar verstedelijkt of is de AOI goed begaanbaar. Zal wel een idee achter zijn
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 10/01/2019 | 13:40 uur
Tja, ik zal maar niet zeggen wat ik hiervan vindt.

Aan het Belgische leger, stay on roads.

Tja, dat deden de voertuigen die ze vervangen ook al, hoor...

Bij jullie trouwens ook:
https://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel/voertuigen/daf-ybb-95.480-takelauto

Huzaar1

 Tja, ik zal maar niet zeggen wat ik hiervan vindt.

Aan het Belgische leger, stay on roads.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

French company Soframe to supply 28 armored recovery trucks to Belgian army



The French company Soframe has just won a € 31.9m contract for the production of 28 recovery vehicles for the logistics units of the Belgian Motorized Brigade. The Belgian Chief of Defense (CHOD), General Marc Compernol, had certified it: the acquisition of Combat and Protected Recovery Vehicles (CRV / PRV) would materialize in 2018, Nathan Gain reports on ForcesOperations.

The strategic vision of former Belgian Defense Minister Steven Vandeput clearly emphasized the urgent need to make up "as much as possible the delay in re-equipping the logistics capacity with armored vehicles, adapted to the reality of a theater of operations where there is a permanent threat outside the compounds. Promise held, with only seven days of "delay," Nathan Gain emphasized.

This contract, won against Tatra, Iveco and Scania, includes the delivery of 15 CRVs and 13 PRVs as well as a multi-year open contract for technical assistance. By 2022, these vehicles will replace the thirty or so Renault Kerax 385.40 8X4 tow trucks in service since 2001 within the 4th, 18th and 29th Logistic Battalions of the Ground Component (Land Force).

Both the CRV and the PRV will be developed based on the Heavy Recovery Vehicle (HRV), whose prototype was unveiled last June during Eurosatory 2018. Like the principle applied for the Army's PPLD program, Soframe now works in partnership with its sister company JIGE (formerly JIGE Lohr) to refine the development of HRV according to the wishes of the Belgian army. The first units of each version will be delivered before the end of 2020, Soframe adds.

Based on a Mercedes 8x8 chassis, the HRV combines the functions of breakdown, towing and evacuation of heavy vehicles. With a range of 600 km, the HRV is capable of towing a 44-tonne vehicle and lifting up to 32 tons. But the emphasis is also placed on the protection of the crew through a pressurized cabin built with basic level 2 ballistic protection. Finally, the HRV incorporates a close self-defense capability, with the addition of a remotely operated turret on the cabin.

https://www.armyrecognition.com/january_2019_global_defense_security_army_news_industry/french_company_soframe_to_supply_28_armored_recovery_trucks_to_belgian_army.html

Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 07/11/2018 | 14:19 uur
België en Frankrijk ondertekenen akkoord over aankoop 442 pantservoertuigen

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/belgie-en-frankrijk-ondertekenen-akkoord-over-aankoop-442-pantservoertuigen~a2618f05/ via @HLN_BE

Dit is voor Beglie beste optie geweest. Maar die econmische returns rekenen ze in Belgie heel creatief uit. De F35 zou ook zo bijna niets kosten.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 16/06/2018 | 23:43 uur
De dubbele achteras is stoer en geeft hem vermoedelijk een dikker pantser als de Buma maar hoe verhoud zich dat tot je wendbaarheid

Irrelevant, zijpantser beschermt tot en met kkw.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

De dubbele achteras is stoer en geeft hem vermoedelijk een dikker pantser als de Buma maar hoe verhoud zich dat tot je wendbaarheid

Parera

#145
Een video met interne beelden van de Griffon en Jaguar van Eurosatory 2018 , wel franstalig.






Parera

Hier ook de video van Shepard bij het artikel.

Harald

Eurosatory 2018: Jaguars roar onto the scene    ( de Belgische aankoop .. )





Just over three years since the contract for their development was signed, the first EBRC Jaguar 6x6 vehicle prototypes developed as part of the French Army's ambitious Scorpion modernisation programme have been rolled out.

The Jaguar is one of three new vehicles the French Army is acquiring as part of its far-reaching land modernisation programme, which will also include the VBMR Jaguar and as-yet-unnamed VBMR 'Light' vehicle, as well as a suite of new C4I systems.           

The Leclerc main battle tank will also be upgraded under the Scorpion modernisation.

One of the new Jaguar prototypes was unveiled to media at Nexter's Versailles facility in May. A French consortium made up of Nexter, Renault Trucks Defense and Thales was awarded a contract in December 2014 to develop both the Griffon and Jaguar.

The 25t EBRC will replace several vehicles including the AMX-10RC, ERC 90 Sagaie and VAB HOT.

The French government is expected to now purchase 300 vehicles, an increase from an initial requirement of 248. In the country's 2018 Military Planning Law, the army will speed up the deliveries of EBRC by 50% up to 2025. A total of 150 units should be delivered by 2025, with an initial four units delivered in 2020.

Two prototypes will be displayed at this year's Eurosatory held in France in June, one by the French Army and the other by the merged Nexter-KMW company KNDS. Both examples are expected to begin qualification trials soon after their appearance at the Paris exhibition.

One prototype is expected to be used by industry for testing, while the other will be used for parallel government testing by the French DGA procurement agency to speed up the overall qualification process.

Christian Richard, the Jaguar programme manager at Nexter, said during the unveiling that extensive testing had already been carried out on two test rigs, one to test the mobility components and the other to trial the turret and weapon system integration.

Testing on the mobility test rig finished six months ago, while turret testing for the Cased Telescoped CT40 cannon is ongoing on a surrogate chassis. Richard told Shephard that the first manned firing trials for the turret test rig was expected soon after Eurosatory this month and that live firing with the prototypes will likely take place at the end of the year.

Owing to its use as a reconnaissance platform by the French Army, the vehicle uses an extensive range of sighting systems that includes both direct optics and EO/IR technology. The commander and the gunner each have a direct-view optic specially designed for the Jaguar by French company Safran, along with the PASEO EO/IR sight with day/night capabilities.

The driver is sat centrally and utilises three periscopes to look out under cover; this includes a central periscope that can switch to IR vision during night operations (utilising an IR camera sited next to the driver position). There are also cameras around the vehicle, two on either side and a rear-view camera.

Situational awareness is also enhanced by two Antares 360 sensors from Thales, which can also provide a laser warning capability, as well as a Pilar V acoustic detection system from French company Metravib.

For firepower, the Jaguar utilises the CT40 cannon from BAE Systems-Nexter joint venture CTIA. Officials indicated that the vehicle utilises a bespoke fire control system from CTIA allowing for the use of programmable airburst ammunition, along with armour piercing and HE examples that can fire out to 2,500km.

The vehicle has 60 rounds ready to use in the vehicle's autoloader, with total ammunition capacity being 180 rounds.

The commander can also utilise a specially-developed remote weapon station that rotates either with the commander's EO/IR sight or independently. The Jaguar on display in Versailles featured a 7.62mm machine gun with a capacity for 550 rounds, along with two MBDA-developed MMP missiles on the right side of the turret.

RTD provides mobility kits to Nexter, which includes the axles, engine and transmission and a central tyre inflation system.

The Jaguar utilises a 500hp Volvo engine mounted at the rear, with a 7-speed ZF transmission configured in parallel to reduce vehicle length and weight according to an RTD official. Two transfer boxes enable power to be transferred from the engine to the transmission, and then to the axles.

The vehicle's crew can also adjust its height and suspension settings, and has a run-flat tyre system from Hutchinson. It also features front and rear axle steering for a small turning radius in confined spaces, as well as 6x6 off-road and 4x6 on-road settings.

The vehicle will feature a full digital architecture along with new UHF 'Contact' high-bandwidth radios provided by Thales, allowing vehicle crews to share data and information across vehicles and up the echelons. A Battle Management System, known as the Scorpion Information Combat System will be supplied by Atos.

According to officials, the Jaguar is 3m wide, 3.5m in height and 7.8m in length and has a maximum weight of 25t.

Officials were not allowed to disclose the specific protection levels of the vehicle, although it is believed to have significant protection against IEDs as well as the capability to add additional armour packages to meet NATO ballistic and artillery STANAG requirements.

Safety is also enhanced with a fire-suppression system and CBRN environmental protection, along with air-conditioning.

https://www.shephardmedia.com/news/landwarfareintl/eurosatory-2018-french-army-jaguars-roar-scene/