Belgie (vervangings trajecten) luchtcomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/02/2018 | 14:22 uur

Sparkplug

Citaat van: Mourning op 10/09/2018 | 10:17 uur
Ik weet niet of dat, zeker bij dit dossier, de juiste approach is om de order binnen te halen voor Lockheed Martin... ik hoor het geluid vanuit Wallonie om niet te zwichten voor de druk alweer aanzwellen.

De aanbiedingen van de andere partijen hebben ook een beperkte geldigheid. En het is niet zo dat de Amerikanen als enigste druk uitoefenen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/09/2018 | 07:58 uur
VS-ambassadeur zet België onder druk om over opvolging F-16's te beslissen voor half oktober

http://www.dm.be/s/ax8f81990/1AkodQ via @demorgen

Ik weet niet of dat, zeker bij dit dossier, de juiste approach is om de order binnen te halen voor Lockheed Martin... ik hoor het geluid vanuit Wallonie om niet te zwichten voor de druk alweer aanzwellen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

VS-ambassadeur zet België onder druk om over opvolging F-16's te beslissen voor half oktober

http://www.dm.be/s/ax8f81990/1AkodQ via @demorgen

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: ARM-WAP op 05/09/2018 | 09:32 uur
The version of the F-35 Belgium is considering buying was conceived to be no more expensive to build and operate than the Cold War F-16s it will replace."
:cute-smile: :confused: :silent:
en toen volgde de klik die dat browservenster sloot.

Met die zin heb ik ook idd de nodige moeilijkheden. Het gedeelte "no more expensive to build" zou wel eens aardig kunnen kloppen als de F35A prijsdaling doorzet naar het gewenste niveau (versus de meest recente F16 variant).

Het exploitatiegedeelte.... daar gaan ze toch de mist in.

ARM-WAP

Ik dacht, interessante lectuur...
Totdat ik het volgende las:
"Just knowing those two facts would tell any aerospace expert that the Typhoon is less survivable in wartime and more expensive to maintain.
The version of the F-35 Belgium is considering buying was conceived to be no more expensive to build and operate than the Cold War F-16s it will replace."
:cute-smile: :confused: :silent:
en toen volgde de klik die dat browservenster sloot.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 22/08/2018 | 18:38 uur
wat hebben die illegalen er eigelijk mee te maken?

Defensie is niet belangrijk genoeg om er een volledig artikel aan te besteden.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 22/08/2018 | 12:20 uur
https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/federaal/regering-michel-voert-wet-over-huiszoekingen-bij-illegalen-in-stilte-af/10041414.html

"Ook over welk toestel de F-16 gevechtsvliegtuigen moet vervangen, moet de federale regering nog beslissen. Die beslissing wordt eind volgende week verwacht."
Nieuwe deadline, ik ben benieuwd.

wat hebben die illegalen er eigelijk mee te maken?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/08/2018 | 16:01 uur
FACAS voor BE en een interim oplossing tot die tijd is zeker interessant, maar iedereen lijkt te vergeten dat:

A: De Belgen (tot heden) geen serieus geld willen investeren in hun krijgsmacht
B: FCAS een L/O 2 pitter wordt waarvan de aanschafprijs en vermoedelijk ook de exploitatiekosten ruim ten noorden van die van de F35A zullen liggen.

FCAS moet inderdaad wel aansluiten bij wat België voor ogen heeft als zij hierin willen stappen. Voor Nederland was indertijd de Tornado ook te duur, terwijl men wel bij de oorspronkelijke groep landen zat.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

FACAS voor BE en een interim oplossing tot die tijd is zeker interessant, maar iedereen lijkt te vergeten dat:

A: De Belgen (tot heden) geen serieus geld willen investeren in hun krijgsmacht
B: FCAS een L/O 2 pitter wordt waarvan de aanschafprijs en vermoedelijk ook de exploitatiekosten ruim ten noorden van die van de F35A zullen liggen.

Prima hoor.... ik zie ze het alleen niet doen.

Sparkplug

Citaat van: Parera op 22/08/2018 | 12:51 uur
F-35 Here we go!  :angel:

Als ze door willen gaan met de F-16 EPAF ervaring, dan blijft de F-35A de meest logische keuze. Tenzij er iets heel anders uit de Belgische hoge hoed wordt getoverd  ;D
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 22/08/2018 | 12:20 uur
https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/federaal/regering-michel-voert-wet-over-huiszoekingen-bij-illegalen-in-stilte-af/10041414.html

"Ook over welk toestel de F-16 gevechtsvliegtuigen moet vervangen, moet de federale regering nog beslissen. Die beslissing wordt eind volgende week verwacht."
Nieuwe deadline, ik ben benieuwd.

F-35 Here we go!  :angel:

Stoonbrace

https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/federaal/regering-michel-voert-wet-over-huiszoekingen-bij-illegalen-in-stilte-af/10041414.html

"Ook over welk toestel de F-16 gevechtsvliegtuigen moet vervangen, moet de federale regering nog beslissen. Die beslissing wordt eind volgende week verwacht."
Nieuwe deadline, ik ben benieuwd.

Parera

Ik weet niet of deze al ergens voorbij gekomen is maar toch interessant. Uiteraard in zowel Nederlands als Frans talige uitvoering.