Belgie (vervangings trajecten) luchtcomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/02/2018 | 14:22 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Poleme op 19/06/2018 | 21:28 uur
Huh ?  Leasen is altijd duurder.
Frankrijk zal de Rafale's waarschijnlijker onder de kostprijs gaan aanbieden.  Deze grote korting wordt dan weer inclusief interest (rente) verrekend in de onderhoud - reparatie - overhalen (revisie, opwaarderen) kosten.

Dat.....

Of het wordt (dubbel) terug gehaald als BE daadwerkelijk zou willen participeren in FCAS.

Poleme

Citaat van: Huzaar1 op 19/06/2018 | 15:42 uur
Grote kans dan op een lease contract van Rafales. Veel slimmer.en goedkoper.
Huh ?  Leasen is altijd duurder.
Frankrijk zal de Rafale's waarschijnlijker onder de kostprijs gaan aanbieden.  Deze grote korting wordt dan weer inclusief interest (rente) verrekend in de onderhoud - reparatie - overhalen (revisie, opwaarderen) kosten.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 19/06/2018 | 17:18 uur
Wordt een knappe leaseprijs, periode 15 jaar.(de Fransozen zijn immers ook niet gek, of een schappelijke prijs die wordt verdisconteerd in de aanschaf van FCAS)

Niet gek? Ze gaan gewoon buiten aanbestedingsregels om de klant direct benaderen.
Wat nou niet gek. Fransen doen wat ze willen om maar te binden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 19/06/2018 | 16:44 uur
Ja gewoon nieuwe leasetoestellen natuurlijk, rochelen ze wel.

Wordt een knappe leaseprijs, periode 15 jaar.(de Fransozen zijn immers ook niet gek, of een schappelijke prijs die wordt verdisconteerd in de aanschaf van FCAS)

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 19/06/2018 | 16:15 uur
De Franse luchtmacht loopt door de export orders al wat achter met ontvangst van Rafales. Occasions van hun kant zit er niet in.

Ja gewoon nieuwe leasetoestellen natuurlijk, rochelen ze wel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 19/06/2018 | 16:00 uur
Als ze die weg willen bewandelen kunnen ze denk ik beter occasion Typhoons leasen... de Fransozen hebben volgens mij nog geen occasions op voorraad... of ze moeten één of twee squadrons uit de operationele vloot beschikbaar stellen en zelf gaan voor een serie nieuwe.

De Franse luchtmacht loopt door de export orders al wat achter met ontvangst van Rafales. Occasions van hun kant zit er niet in.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#286
Citaat van: Huzaar1 op 19/06/2018 | 15:42 uur
Grote kans dan op een lease contract van Rafales. Veel slimmer.en goedkoper.

Dat zou een voor de hand liggende oplossing zijn om de periode tot 2040 te overbruggen (al zal dit ook niet echt een low budget oplossing zijn). daarna door naar de verrassing: FCAS...

De vraag is: kunnen/willen de Belgen FCAS financieren? (ik ga vooralsnog uit van een prijskaartje van ruim hoger dan die van Rafale F4 en Typhoon tranch 3B)

Als ze die weg willen bewandelen kunnen ze denk ik beter occasion Typhoons leasen... de Fransozen hebben volgens mij nog geen occasions op voorraad... of ze moeten één of twee squadrons uit de operationele vloot beschikbaar stellen en zelf gaan voor een serie nieuwe.

Huzaar1

Grote kans dan op een lease contract van Rafales. Veel slimmer.en goedkoper.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 18/06/2018 | 22:54 uur
Met hoe dit nu verloopt hoop ik dat de Belgen gaan voor de rafale
Ze verdienen het,met name de oppositie maar de politiek doet in algemeen zin hun best voor een Frans toestel.

Waarna ze willen participeren in FCAS, dan tot de conclusie komen dat vermoedelijk heel veel Belgische Euro's zal verbruiken met als gevolg dat de Belgen tot minimaal 2060/65 met de Rafale zullen vliegen, ruim nadat de Fransozen afscheid van deze kist hebben genomen. Ik wens ze (dan) veel succes.

Huzaar1

Met hoe dit nu verloopt hoop ik dat de Belgen gaan voor de rafale
Ze verdienen het,met name de oppositie maar de politiek doet in algemeen zin hun best voor een Frans toestel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Umbert op 18/06/2018 | 22:39 uur
Als de belgen het dus zo willen, zou ik in elk geval een fixed price afdwingen per toestel dat de fransen gaan leveren, zodat ze als het toestel toch duurder blijkt ze niet met de gebakken peren blijven zitten en de franse hoogmoed wordt afgestraft.

Ik verwacht dat de Rafale F4 (aanzienlijk) duurder in aanschaf zal zijn dan de F35A

Umbert

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/06/2018 | 21:21 uur
Nergens... wellicht is een Rafale maar zeker een Ttyphoon een beter alternatief voor slechts QRA dan een F35.

Als de belgen het dus zo willen, zou ik in elk geval een fixed price afdwingen per toestel dat de fransen gaan leveren, zodat ze als het toestel toch duurder blijkt ze niet met de gebakken peren blijven zitten en de franse hoogmoed wordt afgestraft.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: ARM-WAP op 18/06/2018 | 22:05 uur
Doemscenario op vele vlakken...
- logistiek,
- 'samenwerking',
- opleiding.
Maar met dat aantal toestellen kunnen we met Rafales mat Aggressors leveren voor de F-35A gebruikers  :dead: en met de F-35A kunnen we ook als sparring partner voor de Fransen dienst doen  :sick:
- kost... dat F-35 'aanbod' zou gelden tot begin oktober... en dan?
- hiermee krijgt ook weer dat vuile 'separatisme' extra munitie... De Franstaligen de Rafale, de Nederlandstaligen de F-35A.
Belachelijk... heel dat circus...
De politiek verkloot alles nog maar eens...

De 3,5 miljard euro (aanschafkosten) zal in bovenstaande geval onvoldoende blijken te zijn voor 2 x 17 kisten en dan laten we de exploitatie nog maar even buiten beschouwing.

ARM-WAP

Doemscenario op vele vlakken...
- logistiek,
- 'samenwerking',
- opleiding.
Maar met dat aantal toestellen kunnen we met Rafales mat Aggressors leveren voor de F-35A gebruikers  :dead: en met de F-35A kunnen we ook als sparring partner voor de Fransen dienst doen  :sick:
- kost... dat F-35 'aanbod' zou gelden tot begin oktober... en dan?
- hiermee krijgt ook weer dat vuile 'separatisme' extra munitie... De Franstaligen de Rafale, de Nederlandstaligen de F-35A.
Belachelijk... heel dat circus...
De politiek verkloot alles nog maar eens...