Zr. Ms. Tromp gaat in 2024 naar het Oosten

Gestart door Harald, 03/11/2023 | 18:54 uur

Lynxian

Jammer dat we blijkbaar buiten vuurbereik waren (niet bijzonder met zo'n SMART-L), ik was erg nieuwsgierig hoe onze LCFjes het zouden doen.

Harald

#13
https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2024/04/23/zr.ms.-tromp-vanuit-rode-zee-op-weg-naar-india

Zr.Ms. Tromp zet vanuit Rode Zee koers naar India


Nieuwsbericht | 23-04-2024

De inzet van Zr.Ms. Tromp in de Rode Zee zit erop. Het luchtverdedigings- en commandofregat patrouilleerde er sinds eind maart om de koopvaardij te beschermen tegen aanvallen van de Houthi's met raketten en drones. De sensoren, waaronder radarsystemen, maakten het luchtverdedigings- en commandofregat waardevol tijdens deze opdracht. Het schip wist vroegtijdig aanvallen te detecteren. Hiermee leverde het schip ook een bijdrage aan de militaire afschrikking. Terwijl Zr.Ms. Karel Doorman naar de Rode Zee vaart, is De Tromp nu op weg naar India.




Huzaar1

Rubbertegel instelling, is ook logisch nog in deze fase.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

schipper.b

Dit is misschien wel hoe Nederland in elkaar zit.
Wij vinden van alles wel iets wat niet goed is maar als er consquenties aan vast zitten zijn we niet thuis.

StrataNL

Citaat van: Lynxian op 06/01/2024 | 18:05 uurPfft, als een afgetopte LCF niet door de Rode Zee kan uit angst voor wat opgefokte idioten met wat basale raketten, waarom hebben we die dingen dan?
Eens.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lynxian

Citaat van: Harald op 06/01/2024 | 00:37 uurhttps://marineschepen.nl/nieuws/Tromp-vertrekt-in-maart-voor-wereldreis-050124.html

Zr.Ms. Tromp vertrekt in maart voor wereldreis - via Rode Zee?

Het Luchtverdedigings- en Commandofregat Zr.Ms. Tromp vertrekt in maart voor een wereldreis van een half jaar richting het oosten. Dat schrijft het personeelsblad van de marine 'Alle Hens'. Het schip zal zich vooral richten op de Indo-Pacifische regio en wil hier banden met bondgenoten aanhalen. Ook zal de Tromp deelnemen aan de grootste marineoefening ter wereld: Rim of the Pacific vanuit Hawaï. Het eerste deel van de route is nog niet bekend gemaakt: via de Rode Zee of Kaap de Goede Hoop?
Pfft, als een afgetopte LCF niet door de Rode Zee kan uit angst voor wat opgefokte idioten met wat basale raketten, waarom hebben we die dingen dan?

Master Mack

Citaat van: StrataNL op 04/11/2023 | 14:41 uurMet het oog op de vervanging van Goalkeeper door RAM/76mm denk ik niet dat het veel zin heeft om daar nu moeite in te steken.

GK's hebben we staan RAM/76mm duurt volgens mij nog wel even

Harald

https://marineschepen.nl/nieuws/Tromp-vertrekt-in-maart-voor-wereldreis-050124.html

Zr.Ms. Tromp vertrekt in maart voor wereldreis - via Rode Zee?

Het Luchtverdedigings- en Commandofregat Zr.Ms. Tromp vertrekt in maart voor een wereldreis van een half jaar richting het oosten. Dat schrijft het personeelsblad van de marine 'Alle Hens'. Het schip zal zich vooral richten op de Indo-Pacifische regio en wil hier banden met bondgenoten aanhalen. Ook zal de Tromp deelnemen aan de grootste marineoefening ter wereld: Rim of the Pacific vanuit Hawaï. Het eerste deel van de route is nog niet bekend gemaakt: via de Rode Zee of Kaap de Goede Hoop?

StrataNL

Citaat van: Master Mack op 04/11/2023 | 00:14 uurIk vraag me af of het heel gecompliceerd is om de tromp nu ook zijn tweede Goalkeeper mee te geven op de positie boven de brug. Extra vuurkracht kan geen kwaad.
Met het oog op de vervanging van Goalkeeper door RAM/76mm denk ik niet dat het veel zin heeft om daar nu moeite in te steken.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Harald op 04/11/2023 | 10:35 uurOoo..  >:(  das wel jammer.
Ben altijd wel voorstander geweest van meer, betere dekking door een dubbele GK opstelling.

Ben ook benieuwd hoe de LCF het gaat doen in de oefening in, bij, met Amerika in de Pacific en de Live firing

Het zou mooi zijn als de Tromp tzt uitgerust is met de NSM en daar wat live fire mee kan doen.

Harald

Citaat van: Parera op 04/11/2023 | 05:57 uurDat antwoord is simpel,  dat is gecompliceerd. Niet alleen het aantal beschikbare GK's maar ook de twee samen laten werken schijnt toch elke keer lastig te zijn. En ik weet niet hoever de ruimte op de Tromp is qua voorbereiding op die tweede GK.
Ooo..  >:(  das wel jammer.
Ben altijd wel voorstander geweest van meer, betere dekking door een dubbele GK opstelling.

Ben ook benieuwd hoe de LCF het gaat doen in de oefening in, bij, met Amerika in de Pacific en de Live firing

Parera

Citaat van: Master Mack op 04/11/2023 | 00:14 uurIk vraag me af of het heel gecompliceerd is om de tromp nu ook zijn tweede Goalkeeper mee te geven op de positie boven de brug. Extra vuurkracht kan geen kwaad.


Dat antwoord is simpel,  dat is gecompliceerd. Niet alleen het aantal beschikbare GK's maar ook de twee samen laten werken schijnt toch elke keer lastig te zijn. En ik weet niet hoever de ruimte op de Tromp is qua voorbereiding op die tweede GK.

Master Mack

Ik vraag me af of het heel gecompliceerd is om de tromp nu ook zijn tweede Goalkeeper mee te geven op de positie boven de brug. Extra vuurkracht kan geen kwaad.