Wat is uw favoriete vliegtuig van de Koninklijke Luchtmacht?

Gestart door Airpower, 11/02/2003 | 16:15 uur

Kleintje Pils

Eeh volgens mij stond bovenstaande al eerder in dit forum.

Enne wat er nou zo interressant is van serials op te schrijven? Eigenlijk helemaal niets! Alleen is het voor modelbouw wel handig af en toe, neem ik als voorbeeld de chinook, te weten in welke configuratie ie nou weer vliegt, de d-661 bijvoorbeeld heeft al heel wat markings (kfor) (sfor) gehad en is ook van 2 bolle ramen naar 3 gegaan en heeft ook af en toe z'n lier er niet aan zitten.
Mzzls Remco

Caspar

Kan iemand mij nou eens duidelijk maken wat er nou zo interessant is aan het noteren of kunnen zien van serials van vliegtuigen en/of helicopters?! Ik ben echt wel een vliegtuig gek, maar om nou te zeggen dat ik serials echt boeiend vindt............. ::) ;D
Zomaar even een vraag hoor ;)

Kleintje Pils

Van de Chiney zijn de serials met het blote oog nog te zien als ie op een 100 meter over komt, de Apache kan pas als ie op een 10 meter hoogte over komt, heb het een keer gezien! De Cougar valt helemaal niet te lezen.

Mzzls Remco

Birdman

alleen als de zon er fel op schijnt, dan is de AH-64 echt mooi te fotograferen.
Op de chinook na zijn alle Nederlandse cerials op de choppers moeilijk te lezen, dat valt wel weer tegen...

greets,
René "Birdman" Vink

[verwijderd door de admin]
Phantoms Phorever!

Sanne

Doe mij maar de AH64D Apache, misschien een beetje bevooroordeeld...

Gr. Sanne
Vruuuuger, toen de kratten bier nog van hout waren zodat je door moest zuipen om de kachel aan te houden.

Kleintje Pils

Er zijn plannen voor een DC-10 (geen K omdat hij geen tanker mogelijkheid krijgt) Enne die nieuwe luchtbus is van airbus de A400M


Mzzls Remco

Ton de Zwart

Hercules C-130 of die nieuwe militaire luchtbus die binnenkort gebouwd gaat worden. Waarom?  Echte werkpaarden en bijzonder nuttig.  Heeft de luchtmacht er veel te weinig van. Slechts 2 waarvan er een betaald is door Ontwikkelingshulp en ook voor hen gebruikt wordt.
Fokkers verpatsen en Herculessen kopen.....

Birdman

favo vliegtuig vd KLu is de F-16 uiteraard, maar ik ben toch een Phantom-Phreak! Yeah, alles aan die kist is gewoon mooi, en elegant. Altijd dragsute landings, prachtig geluidje, elegant gebogen lijken, haast altijd wel fotogrniek, en zo kan ik nog wel veel meer opnoemen.

                        PHANTOMS PHOREVER!!

greets,
René "Birdman" Vink
Phantoms Phorever!

Airpower

Zo aardig wat vuurkracht ::)...de piloot moet zeker tegensturen om op koers te blijven als er vanaf 1 kant wordt geschoten ;)  ;D
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

Bigfoot

Dit toestel staat overigens bij het Air Force Armament Museum bij Eglin AFB.

Aardig is ook wel dat de crews van deze toestellen elke dag live firing beoefenen op de diverse ranges van Eglin AFB ( ongeveer even groot als de provincie Utrecht)

[verwijderd door de admin]

Bigfoot

M61 20 mm  Vulcan Gatling

[verwijderd door de admin]

Bigfoot


Bigfoot

Als je aan de verkeerde kant staat, kan dit toestel toch echt je dag verzieken.

[verwijderd door de admin]

Bigfoot

De AC-130H Spectre Gunship en de AC-130U Spooky Gunship zijn geweldige toestellen.
Hier enkele foto's die ik zelf heb gemaakt op de thuisbasis Hurlburt Field (Florida)

[verwijderd door de admin]

Caspar

CitaatHaha wat moet je nou weer met zo'n gunship

Nou.................. ;D Komt toch aardig aanzetten hoor



[verwijderd door de admin]