BBT marechaussees krijgen geen verlenging

Gestart door -Peter-, 06/12/2003 | 11:18 uur

MasterChief1971

Eind September kreeg één van mijn mariniers een brief met de mededeling dat hij óf de korporaalsopleiding moest doen, óf de dienst uit bij einde contract. Aangezien we in Iraq zaten, kon hij zijn toekomst niet eens even duidelijk overleggen met zijn meisje.

Daar zit je dan: Al vijf jaar een goede marinier geweest, goede conduites gekregen, in Iraq met een redelijk risicovolle missie bezig en dan wordt er een mes op je keel gezet. Hij heeft een verzoek ingediend voor de korporaalsopleiding en hopelijk doet de baas daar wat mee. Want hij, en velen met hem, behoren toch tot die mariniers die het verschil uitmaken als je ze naast een landmachtinfanterist zet. Zeker als ze er een uitzending op hebben zitten zijn het jongens met ervaring die je niet zomaar moet weggooien.

Wat ik niet zo goed begrijp: De KMar kreeg na 9-11 alle ruimte van Mindef vanwege de veiligheid (aanslagen, mensensmokkel/handel, etc.). Zijn die problemen al helemaal opgelost, of zo?

Ik hoop idd dat ze de kleine lettertjes meehebben want die jongens die in Iraq de locale politie opgeleid hebben hebben ontzettend goed werk gedaan, een incidentele accidental discharge daargelaten. ;D (27 stuks!!)

"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Shorty

Dat was dus het probleem bij de Klu, de kleine lettertjes vergeten :) :). Ik weet er alles van dus hoop ik dat die Kmar collega's ook kunnen blijven. Naar de vakbond zou ik zeggen.
de groenten, Shorty

Wapens zijn niet gevaarlijk, het is de gebruiker die ze gevaarlijk maakt!

zzzzzmura

Naar mijn weten geef je een jaar van te voren door al dan niet je contract te willen verlengen,dus als je dat rond en zwart op wit hebt pleegt de baas naar mijn mening contractbreuk,maar er zullen ongetwijfeld wel weer kleine letters staan ergens in artikel huppeldepup,paragraaf 2 lid4 :-\
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Shorty

Nu maar hopen dat ze een contract hadden dat het onvoorwaardelijk verlengt zou worden!!!!
de groenten, Shorty

Wapens zijn niet gevaarlijk, het is de gebruiker die ze gevaarlijk maakt!

-Peter-

BBT marechaussees krijgen geen verlenging

Vorige week ontvingen alle BBT marechaussees het bericht dat hun aanstellingen vanaf dat moment niet meer werden verlengd. Deze mededeling sloeg in als een bom, zowel bij de betrokken mensen als bij de MARVER/FNV. Als reden van deze maatregel werd het overschot van 134 marechaussees genoemd. Woedend hebben we contact opgenomen met de leiding van de KMar. Want woedend zijn we over deze ogenschijnlijk ondoordachte actie. Op deze manier ga je niet met je personeel om. Het is voor de MARVER/FNV onbegrijpelijk dat er een overschot aan personeel is ontstaan. De leiding van de KMar heeft onvoldoende op de boekhouding gelet en dit falen mag niet op het personeel worden afgewenteld.

[bron: www.marechausseevereniging.nl]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...