Turks leger gaat meedoen aan NAVO-acties in Irak

Gestart door Jojo, 10/02/2004 | 11:01 uur

Cobra4

Misschien is het wel de opzet van de VS/NAVO om Turkije het "klusje" in het noorden te laten opknappen. De VS geen extra problemen en Turkije de (toekomstige) controle over een volk wat hen veel problemen heeft gegeven.

De VS komt goed weg, alleen Turkije begeeft zich dan in net zo'n situatie als de USSR in Afghanistan is overkomen.
Peloton 3 602 Sqn

-Jeroen-

ja ik denk dat je wel gelijk hebt cobra want de turken doen niet zo heel gauw mee aan acties of er moeten posietieve kansen of mogelijkheden aanvast zitten, dus dat zullen we even moeten afwachten denk ik, maar het zou niet slim zijn van de NAVO, want de mogelijkheid bestaat dan dat er nog een soort burgeroorlog in Noord-irak zal uitbreken.

???

Jeroen
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

Cobra4

Laat me raden; ze worden gestationeerd in Noord-Irak.
Heel toevallig hebben ze dan heel Koerdistan in beheer.
Wat een meevaller voor de Turken!
Peloton 3 602 Sqn

Jojo

Uitgegeven: 10 februari 2004

WARSCHAU - Het Turkse leger zal deelnemen aan militaire acties van de NAVO in Irak. Dat zei de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Gül maandag in Polen 'Irak is ons buurland en een stabiel buurland is in ons voordeel.'

Polen wil dat de NAVO in juni in Istanbul besluit zich aan te sluiten bij de door de VS geleide troepenmacht in Irak.

bron (AP)
"The man who makes no mistakes does not usually make anything"