VBM|NOV Militairen mogen niet meer ‘meuren’?

Gestart door Jojo, 02/03/2004 | 00:59 uur

-Jeroen-

deze aria moet dan eerst wel ff opgeruimd worden en er moet ontgrasd worden want dat groeid er nu volop
:)
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

Cobra4

Juist!
Ik denk dat Nederland niet zonder de Orions kan.
Hebben we iets goed, wil de politiek het weer weg doen!

Maar dat is weer de politiek. Nooit luisteren naar de wensen van Defensie.

Op EHV kunnen ze op in de shelter area geplaatst worden.
Plek zat.

Twee vliegen in 1 klap; Ruimte voor woningbouw op Valkenburg en de Orions (met personeel) behouden op EHV.
Peloton 3 602 Sqn

-Jeroen-

dat is het bij de nederlandse defensie we steken in al het materieel veel geld om deze up to date te houden en als we ze dan afschaffen staan er landen in de rij om dit materieel te willen kopen. Je zal je als defensie eerst eens goed moeten bedenken of je bijvoorbeeld die orions echt wel kwijt wil ik ben het met je eens dat ze zo op EHV geplaatst kunnen worden en vanuit daar kunnen gaan opereren.
:D
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

Cobra4

#14
Het grootste probleem vind ik dat ze de Orions willen afschaffen.
(Buiten Valkenburg zouden die ook wel op Eindhoven geplaatst kunnen worden.)

Volgens Nederland zijn ze overbodig, maar Duitsland zou ze graag willen hebben!

Komt dat omdat de nederlandse Orions misschien wel heel modern en goed inzetbaar zijn?  ::)
Peloton 3 602 Sqn

-Jeroen-

en ze willen valkenburg afschaffen, ik denk dat die orions ons op deze manier nog heel goed van pas kunnen komen ik ben het met jullie eens
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

Cobra4

Citaat van: Reinaert op 10/03/2004 | 11:08 uur

Het wachtlopen en alert blijven zou in Irak trouwens ook minder stress opleveren als ze daar een paar Orion verkenningsvliegtuigen in de lucht hadden..  ::)

Maar laat ze die naou net afgeschaft hebben.. >:(

Helemaal met je eens Reinaert! Qua patrouillering zou dat veel uitmaken!
Scheelt weer een groot aantal voet/voertuig patrouilles op de grond.
Peloton 3 602 Sqn

-Jeroen-

en als ze dan bijvoorbeeld zo'n kleine 24 uur wakker zijn kun je deze mensen pas weer 48 uur later inzetten denk ik dus moeten er veel meer mensen aanwezig zijn  ???
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

oud_zijde

voorlopig blijven ze nog tot 2005 anders hoor
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Het gebruik van dit soort middelen is volslagen krankzinnig en onverantwoord. Natuurlijk weten militairen zelf wel middelen om de inzetbaarheid te rekken, maar dat moet je op een bepaald moment toch compenseren met rust. Verder is het ook afhankelijk van de omstandigheden.

De polonaise van problemen de laatste maanden bewijst zonneklaar, dat de krijgsmacht wel efficiënt is in Nederland, maar het ambtenarenapparaat en de politiek volledig van het padje af is!

Het wachtlopen en alert blijven zou in Irak trouwens ook minder stress opleveren als ze daar een paar Orion verkenningsvliegtuigen in de lucht hadden..  ::)

Maar laat ze die naou net afgeschaft hebben.. >:(

Billy Rosewood

#8
Wat een flauwekul zeg.
Tonnen of meer uitgeven aan een middel om wakker te blijven.
Zoals eerder gezeg meer mensen inzetten tijdens uitzendingen dat is pas effectief. >:(
En als je ziet wat de bijwerkingen zijn dan zou ik niet staan te springen om dit middel te gebruiken. :o
Sterker nog ik zou pertinent weigeren, Lariam zou ook geen kwaad kunnen zeiden ze nou de praktijk wijst anders uit. >:(

Jojo

Defensie gaat terug in de tijd, de Veteranen deden het in hun dienst tijd toch ook prima op alle soorten amfetaminen :P

"The man who makes no mistakes does not usually make anything"

DvdW

Citaat van: oud_zijde op 02/03/2004 | 11:34 uur
of niet 1 militair inzetten waar de rest van de wereld er 15 inzet
Het kan ook zijn dat die landen 15x meer militairen hebben dan wij? :-X
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

oud_zijde

dan minder uitzendingen

of het 1 of het ander imo
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Marvin

daar heb je gelijk in, gewoon voldoende mensen meenemen, en niet beknibbelen - maar ik herinner me uit het verleden dat er nog wel eens door het ministerie werd gezeurd over het aantal mee te nemen mensen bij een nieuwe uitzending..."kan het niet wat minder?....zo wordt het wel heel duur hoor" waren een aantal wel eens gehoorde uitspraken en dan is de druk op een commandant al snel heel groot om net voldoende mensen mee te nemen, en dan krijg je dit soort toestanden met mensen die in slaap gaan vallen.
confused...? so am i....

oud_zijde

of niet 1 militair inzetten waar de rest van de wereld er 15 inzet
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.