'Irak-onderzoek is geknoei'

Gestart door Jeffrey, 29/05/2004 | 11:51 uur

RAnger87

dan zullen ze vast en zeker wel weer een idiote reden verzinnen waarom Eric. o geen aanklacht kan indienen of hij kan het wel maar hij verliest de zaak. zo gaat dat meestal.

Mourning

#8
ALS Eric O., en ik hoop het echt, vrij wordt gepleit, dan HOOP IK (en ik denk dat hij dat ook zeker zal doen) dat hij vervolgens de Wijkerslooth en de hogere ambtenaar op het Parket te Arnhem aanklaagt wegens smaad, etc.

Die 2 hebben vanaf het begin dingen geroepen die bijzonder tendentieus waren en die blijkbaar toch niet zo gemakkelijk aan te tonen zijn als ze hadden gehoopt.
Dergelijk gedrag moet bestraft worden zeker hogere justitie ambtenaren laat staan een VOORLICHTER hebben zich te realiseren dat men niet EXTRA kritisch op militairen die een zware taak uitoveren mag gaan hakken. Dat doen ze ook niet met het personeel van de politiediensten

Maar die de Wijkerslooth is uberhaupt een waardeloos figuur die liever zijn eigen Officier van Justitie (letterlijk) opofferd en signalen van het veld negeerd om vooral geen problemen te krijgen met zijn politieke baasje. Afvoeren die kerel!

Regards,

Mourning ;)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Obelix

Greep uit de inhoud van de Elsevier van deze week:

EN VERDER
Monarchieën gered door burgermeisjes; waarom dure olie niet tot crisis leidt; interview met super-pg De Wijkerslooth; musicals op het witte doek; en de onderwijsinspectie weet niet waarom leerlingen worden geschorst en verwijderd. Dit en meer in de nieuwe Elsevier.

Beide kampen schijnen zo hun eigen publiek en sponsors te kiezen. Maar dat mag geen afbreuk doen aan de kwaliteit van het geleverde werk en dat was dus de vraag, wat zijn nu de feiten die in het onderzoek staan waarop het OM tot een bepaalde conclusie is gekomen / moet komen.

De Wijkerslooth kon het natuurlijk niet nalaten in het artikel nog wat aandacht aan de zaak O te besteden.  ???


D819

Hmm...

Ik vind het opvallend dat als je het bericht traceert, dat het dan als bron de Telegraaf heeft. Andere kranten geven die ook als bron aan.

Waarom de Telegraaf?
Betaalt die beter of zo?
Natuurlijk om de proceskosten te betalen, en andere schadeposten door het hele gedoe, maar je krijgt zo wel een beeld hoe gammel justitie in Nederland werkt als je bij een sensatiekrant als De Telegraaf te biechten moet om je  verhaal kwijt te kunnen, en tevens een vorm van schadevergoeding te krijgen.

Het hele verhaal staat trouwens al helemaal in schril contrast met wat de Britten en Amerikanen in Irak uitvreten.
De Iraki's zijn ook geen lieverdjes hoor, maar ik vind het nog steeds absurd dat er hier op deze manier met Eric gesold wordt.

Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat Nederland geen spat van Srebrenica geleerd heeft, en dat we niet bij machte zijn om een vredesmissie uit te voeren. Terugtrekken die hap!
Zorg eerst maar eens dat je je zaakjes juridisch in orde hebt!


RAnger87

ja en die zijn er niet dus het onderzoek is geknoei.


Obelix

Citaat van: Reinaert op 30/05/2004 | 07:34 uur

Het is gemakkelijk om te zeggen dat het onderzoek een zootje is, maar wat zijn dan de feiten?


De feiten behoren toch in het onderzoek te staan?  ???

D819

#3
Kijk, hebben we het weer.
Waarom citeert er hier weer iemand De Telegraaf?
Die hebben toch geen andere bedoeling dan de zaak op te butsen!?

Oftewel.. Waarom zou alleen de Telegraaf de moeite nemen om zo iets te plaatsen, als het een goed gedocumenteerd verhaal is.
Of is het maar een opsomming van insinuaties en wazigheden?

Het is gemakkelijk om te zeggen dat het onderzoek een zootje is, maar wat zijn dan de feiten?
Er was sprake van, dat het slachtoffer meteen door eigen mensen weggevoerd is, en dat de dode pas later opdook.
Dat het dus niet eens dezelfde persoon is geweest.

Hoe zit het daar dan mee?

Obelix

Vanavond op Ned 3 om 22:20 uur bij NOVA geeft Eric O zijn visie op het gebeuren

Jeffrey

UTRECHT - 29/05/04 - Het onderzoek naar het schietincident in Irak, waarbij marinier Eric O. een inwoner van het land zou hebben doodgeschoten, staat 'bol van insinuaties en tegenstrijdigheden'. Dat stellen de majoor en zijn advocaten in De Telegraaf na bestudering van het dossier. Het rapport telt in totaal 1480 pagina's.

In het onderzoek staat onder meer dat de gedode man schotwonden in zijn rug en linker oogkas had. Volgens de marinier hebben getuigen echter verklaard dat de plunderaar die hij heeft neergeschoten heel andere verwondingen zou hebben. "Hier zijn dus 24 marechaussees en twee officieren van justitie drieënhalve maand fulltime mee bezig geweest", sneert hij.

Procureur-generaal Joan de Wijkerslooth stelt een sterke zaak te hebben. Maar ook het D66-Kamerlid Bert Bakker twijfelt hieraan. "Ik heb het vervelende gevoel dat het Openbaar Ministerie op revanche zinspeelt en hier een prestigekwestie van maakt over de rug van Eric O.", meent hij.


© Tiscali/Novum