Bush draait door: "Mijn beslissingen zijn Gods wil".

Gestart door voorwaarts, 06/06/2004 | 11:25 uur

D819

Citaat van: oud_zijde op 06/06/2004 | 21:52 uur
neuh ik pas

ik houd er niet zo van als dodenherdenkingen worden herleid tot verbale politieke steekspelletjes.

Och.. jij gelooft toch ook niet dat Bush echt geïnteresseerd was in een dodenherdenking!!!
De minkukel wist niet eens dat hij voor echte veteranen maar eens even recht moest gaan staan.
Wel mooi dat Chiraq hem even op de punten wees...
Ik heb echt zitten genieten.

Mooi volk, die Fransen..  ;D

voorwaarts

#11
Niet om de colaborateurs van Nederlandse zijde goed te praten. Maar wist Nederland destijds wel echt wat er met de Joden gebeurde en wat het Nazisme inhield. Was de doorsnee Duitse soldaat per definitie wel slecht? Ik betwijfel het. Er waren machtswellustelingen maar die heb je in elk leger. Zet een leger in als bezettingsmacht, als je de mannen niet goed onder de duim weet te houden dan loopt het binnen 3 maanden finaal uit de klauwen. Groepen jonge soldaten zijn over het algemeen redelijk bot tegen buitenlandse burgers...heel netjes uitgedrukt.
;D  ;D

Volgens mij wisten Duitse burgers en soldaten destijds dat er wat gebeurde dat niet goed was maar van het echte leed had niemand gehoord en wilde er ook liever niets van weten. Wij weten momenteel ook dat wat de VS aan het uitspoken is tijdens de verhoren ook niet juist is maar doen er ook maar weinig aan, het liefst ontkennen we het allemaal.

Er kwamen ook relatief veel Wehrmachtsoldaten uit de "Bible belt" van Nederland. Dat waren echt geen Jodenmoordenaars of die hard fascsten. Misschien dat ik helemaal fout zit hoor, maar Nederland kreeg destijds alleen maar Duitse propaganda om z'n oren. Net als wij nu met CNN....maar dan zonder internet, radio's waren zelfs verboden. Duitsland had gewoon het gezag in handen en het valt me mee dat ze buiten de werkplicht geen dienstplicht voor Nederlandse mannen in het Duitse leger werd ingesteld.

Waarom veel vrijwilligers uit de Bible belt? Er staat n.l. in de bijbel dat elke aardse regering het werk van God is en dat de gelovigen deze regering moeten steunen met gebeden voor wijsheid etc. Dit denken heeft veel impact op de geschiedenis en evolutie van Nederland gehad. Misschien is dit wel de rede dat Nederlanders van nature zo gezagsgetrouw en netjes zijn...Een rebels karakter betekende eeuwen lang dat je ketter was en ipv veel kinderen, lange tijd water en brood kreeg. Weinig nieuwe rebellen dus, maar wel een lekker Godsvrezend volgzaam volkje kweken. (zie het een beetje als effectief uitroeien van bijtende hondenrassen)  

"de koning van Hispanje heb ik altijd geëerd" is volgens mij ook één van de leukste grappen in ons volkslied. Het is een geuzenlied en Willem vocht destijds tegen de Spanjaard. Maar erkent wel Gods wettige Spaanse gezag. LOL (leuk topic om eens uit te pluizen in het Geschiedenis Forum)

Ik snap waarschijnlijk wel wat Bush bedoelt met "Mijn beslissingen zijn de wil van God", maar het is momenteel gewoon ontzettend dom om zulke dingen - in combinatie met de andere onzin die hij uitkraamt- te brullen. Daar maakt hij alleen maar meer vijanden mee en creeert verwarring onder mensen ... Abu Ghraib, CampXray, etc.

Beetje ijdel gebruik van Gods naam trouwens ook.
;)

oud_zijde

neuh ik pas

ik houd er niet zo van als dodenherdenkingen worden herleid tot verbale politieke steekspelletjes.
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: HvV op 06/06/2004 | 16:26 uur
Citaat van: Reinaert op 06/06/2004 | 12:16 uur

Vandaag bezoekt hij trouwens ook de viering van Deception Day.  ;D



Ga voor de lol eens op vakantie in Normandie en bezoek de tientallen voetbalvelden vol witte kruizen. ga dan nog even nadenken en schrijf dan nog zo iets onvoorstelbaar walgelijks.

Ga je schamen.

Ik ben er geweest, en het is ongeloofelijk hoe dat verhaal opgeblazen is tot enorme proporties. Ik was niet pro-ruskie.. Nooit geweest, maar er was wel iets erg mis met de manier waarop de geschiedenis verteld werd.
Ook nu nog.

Je moet wel vreselijk veel boter op je hoofd hebben, als je blijft ontkennen dat Rusland het overgrote deel van de strijd tegen de nazi's op zich genomen heeft.

En dat het offensief tijdens D-Day en daarna niets anders was dan een relatieve schijnvertoning.

Maar de belangrijkste reden waarom ik ben gaan zoeken, is de manier waarop de Nederlandse veteranen hun verhaal hier in Nederland vertelden.
Ze leken in sommige opzichten wel erg veel op de nazi's.

Dat is juist de crux van het verhaal.
De ene ging bij de SS om tegen het Bolsjewisme te vechten, en de ander vocht aan geallieerde kant. Het kwam eigenlijk op hetzelfde neer.

Vandaag heb ik de vertoning in Normandië gezien, en er zat een goed geregisseerde  Franse pointe in de show.
Ik verklap niet, waarom zo'n man als Bush en al de kutkapitalisten vreselijk in de zeik gezet zijn. Met medeweten van Chiraq.

Zoek dat maar eens lekker uit...  ;D

HvV

Citaat van: Reinaert op 06/06/2004 | 12:16 uur

Vandaag bezoekt hij trouwens ook de viering van Deception Day.  ;D



Ga voor de lol eens op vakantie in Normandie en bezoek de tientallen voetbalvelden vol witte kruizen. ga dan nog even nadenken en schrijf dan nog zo iets onvoorstelbaar walgelijks.

Ga je schamen.

Jeffrey

Als die website anti-bush is is het zeer waarschijnlijk stierenstront!
Op deze manier proberen ze Bush gewoon onderuit te halen.

Als dit over één of andere Iraakse terroristen-leider ging,dan was het een ''truc'' van Amerika om te laten zien hoe gek die Irakezen zijn!

Zo denkt Reineart erover mensen...

D819

Citaat van: Jeffrey op 06/06/2004 | 12:43 uur
Citaat van: Reinaert op 06/06/2004 | 12:16 uur
Citaat van: Jeffrey op 06/06/2004 | 11:36 uur
Hé,is dat niet zo'n anti-bush website?

Ja... En wat dan nog?  

Vandaag bezoekt hij trouwens ook de viering van Deception Day.  ;D



Dan lijkt het mij een bullshit verhaal  8)

Meer een Skull&Bones verhaal...
Maar dat vind jij natuurlijk ook BS..  :o


Jeffrey

Citaat van: Reinaert op 06/06/2004 | 12:16 uur
Citaat van: Jeffrey op 06/06/2004 | 11:36 uur
Hé,is dat niet zo'n anti-bush website?

Ja... En wat dan nog?  

Vandaag bezoekt hij trouwens ook de viering van Deception Day.  ;D



Dan lijkt het mij een bullshit verhaal  8)

D819

Citaat van: Jeffrey op 06/06/2004 | 11:36 uur
Hé,is dat niet zo'n anti-bush website?

Ja... En wat dan nog?  

Vandaag bezoekt hij trouwens ook de viering van Deception Day.  ;D


voorwaarts

Ja, vreselijk "unpatriotic". ;D ;D
Het moest verboden worden, ze keren zich tegen Gods wil.
LOL

Jeffrey


voorwaarts

#1
CitaatIn interviews with a number of White House staffers who were willing to talk off the record, a picture of an administration under siege has emerged, led by a man who declares his decisions to be "God's will" and then tells aides to "fuck over" anyone they consider to be an opponent of the administration.

"We're at war, there's no doubt about it. What I don't know anymore is just who the enemy might be," says one troubled White House aide. "We seem to spend more time trying to destroy John Kerry than al Qaeda and our enemies list just keeps growing and growing."
...
But the President who says he rules at the behest of God can also tongue-lash those he perceives as disloyal, calling them "fucking assholes" in front of other staff, berating one cabinet official in front of others and labeling anyone who disagrees with him "unpatriotic" or "anti-American."
bron: http://www.capitolhillblue.com/artman/publish/article_4636.shtml

Bush was zelf natuurlijk de jonge TOP-Amerikaanse-patriot van zijn tijd, tijdens de Vietnam oorlog kon hij niet wachten om voor zijn regering ingezet te worden.