Aanwijzingen voor volkerenmoord in Sudan

Gestart door -Peter-, 25/06/2004 | 08:56 uur

D819

#7
Citaat van: Cobra4 op 25/06/2004 | 18:52 uur
Citaat van: -Peter- op 25/06/2004 | 08:56 uur
Uitgegeven: 25 juni 2004 06:55

WASHINGTON - Er zijn sterke aanwijzingen dat in de Sudanese regio Darfur volkerenmoord plaatsvindt. De Verenigde Staten hebben dat echter nog niet wettig bepaald. Dat heeft Pierre Prosper, de Amerikaanse gezant voor oorlogsmisdaden, donderdag gezegd. Als genocide wordt geconstateerd, is volgens het internationale recht ingrijpen vereist.

Prosper zei voor de commissie voor internationale betrekkingen van het Huis van Afgevaardigden dat de feiten in die richting wijzen. ,,Maar op het moment zijn we niet in staat dat te bevestigen. Om dat te kunnen doen, moet Darfur zich ontsluiten.'' Minister Colin Powell van Buitenlandse Zaken bezoekt de Sudanese hoofdstad Khartum en Darfur dinsdag en woensdag. Prosper zei zelf tevergeefs te hebben geprobeerd toegang te krijgen tot de westelijke regio, waar ten minste 10.000 mensen zijn gedood sinds het geweld begon in februari 2003.

[bron: www.nu.nl]


mmmmm, komt deze constatering niet een aantal jaren te laat??  :-\

Yo...

Dit is al in 1995 gepubliceerd!

http://www.sudanupdate.org/REPORTS/PEOPLES/Darf.htm

Maar voor rechts is het pas echt, als het in De Telegraaf staat!

De krant van slapend Nederland bereikt nu echt een traagheidsrecord!

Voor Ruiz en consorten....

1995 is NEGEN jaar geleden!!!!!


Cobra4

Citaat van: -Peter- op 25/06/2004 | 08:56 uur
Uitgegeven: 25 juni 2004 06:55

WASHINGTON - Er zijn sterke aanwijzingen dat in de Sudanese regio Darfur volkerenmoord plaatsvindt. De Verenigde Staten hebben dat echter nog niet wettig bepaald. Dat heeft Pierre Prosper, de Amerikaanse gezant voor oorlogsmisdaden, donderdag gezegd. Als genocide wordt geconstateerd, is volgens het internationale recht ingrijpen vereist.

Prosper zei voor de commissie voor internationale betrekkingen van het Huis van Afgevaardigden dat de feiten in die richting wijzen. ,,Maar op het moment zijn we niet in staat dat te bevestigen. Om dat te kunnen doen, moet Darfur zich ontsluiten.'' Minister Colin Powell van Buitenlandse Zaken bezoekt de Sudanese hoofdstad Khartum en Darfur dinsdag en woensdag. Prosper zei zelf tevergeefs te hebben geprobeerd toegang te krijgen tot de westelijke regio, waar ten minste 10.000 mensen zijn gedood sinds het geweld begon in februari 2003.

[bron: www.nu.nl]


mmmmm, komt deze constatering niet een aantal jaren te laat??  :-\
Peloton 3 602 Sqn

D819

#5
Tja, met het soort posts wat jij hier doet, bereik je juist het tegendeel.
Als je mensen op hun geloof aanvalt, zetten ze juist hun hakken nog dieper in het zand.
Ik wijs op de fascistische terreur in de Arabische wereld.
En links Nederland moet die draai ook nog zien te maken!

Maar rechts maakt dat onmogelijk, met hun altijd en eeuwige gebral!

Overigens is het gedoe in Sudan al heel wat jaren aan de gang, en nu ineens interesseren de Yankees zich ervoor????

Sorry hoor... Maar het hele gedoe is veel te doorzichtig!

Gewoon een afleidingsmanoeuvre.

Niks meer, en niks minder!



ruiz

En met deze reactie bewijs je eens te meer dat jij en je rakkers alleen het slechte willen zien in Amerika. Door weer mogelijke onzin op te hangen over strategische bases te stichten en blablabla.
Verder vind ik dat je nogal minachtend ingaat op mijn mening die ik heb geprofieleerd in mijn vorige reactie.

Inhoudelijk kun je mijn argumenten niet bestrijden. Dat gaat ook niet omdat het feiten zijn. Jij doet het weer eens af als stemmingmakerij. Zwak Rein.

Je doet alsof de islam in deze geheel vrijuit gaat. Slechte zaak dat je de realiteit niet onder ogen wilt zien, en dat je in plaats daarvan weer gaat verwijzen naar christelijke bruutheden  EEUWEN geleden.

Op precies dezelfde wijze probeerde links nederland zich te ontdoen van Pim Fortuyn. Door te wijzen op onszelf, hoe slecht wij wel niet zijn (geweest). Doe het maar af als braaksel. Maar ik vraag je, probeer eens inhoudelijk dus op wat ik beweer, te reageren, en onderbouw het met argumenten en links zoals je altijd doet. ( geen www.waarheid.nu of andere linkse propaganda alsjeblieft )

D819

#3
Zit er olie in Sudan?

Dan wat anders, anders waren de Amerikanen er niet in geïnteresseerd.

Voor de rest vind ik Ruiz zijn verhaal één grote hoop stemmingmakerij.

Het redden van Christenen in de verdrukking was altijd al een leuk voorwendsel om een land binnen te stuiven, en er een kolonie van te maken. Bespaar me het gebral!

Hmmm ...

Als je op de kaart kijkt is Darfur een bergachtig gebied. En het ligt aardig centraal in Afrika. Altijd handig om daar onder valse voorwendsels een paar bases te stichten.
En natuurlijk een marinebasis aan de kust van Soedan.

Aardige strategische ligging.

Maar pas op voor de fuzzy wuzzies!
Generaal Gordon heeft het ook niet overleefd.  ;D

Natuurlijk was dit een satirische reactie op Ruiz zijn braaksel,
maar wie er over wil lezen kan ik dit aanbevelen.

http://www.amnesty.nl/persberichten/ME-PB0018.shtml

Het optreden van Arabische militie is te vergelijken met de politiek van het Indonesische leger.
De islam wordt misbruikt van overheidswege om het doel van etnische zuivering te bereiken. Het is onzin om de islam als zodanig daarvoor verantwoordelijk te stellen!

Christenlijke naties hebben ook dood en verderf gezaaid, maar niemand neemt het daarom de Christelijke kerk kwalijk.


ruiz

Hier bewijst de Islam zich weer als een verderfelijke godsdienst, die het mogelijk maakt om in naam van de heilige koran arme afrikanen te onderwerpen aan hun middeleeuwse opvattingen. Doet men dit niet, dan is men onwaardig en verdient dus de dood.
Het is een schande dat de islamitische wereld, en dan met name de islamieten in het westen zich niet massaal afkeren van dit soort NAZI praktijken.
Hun Islamietische broeders in Afrika slaan door, al jaren, al sinds Algerije in de 50/60er jaren. Hier moet voor
eens en voor altijd een einde aan worden gemaakt. Het zijn niet alleen militairen die schuldig zijn, maar in feite iedere moslim die zich niet openlijk hard maakt tegen dit soort wandaden, die al vele jaren diverse landen in Afrika terroriseren.
Als zij terug willen naar de middeleeuwen, met hun kruistochten in naam van Allah, en met dood en verderf willen zaaien. Dan mogen wij als westen dat ook.

Abu Graib, pff dat is niks, dat is typisch westers om de hand direct in eigen boezem te steken, en elkaar zo snel mogelijk betichten van horror praktijken. (begrijp me niet verkeerd, maar zie het eens in perspectief) Neen neem dan deze schaapsherders die overal ter wereld hun godsdienst met geweld, marteling en de dood onder duizenden zoniet miljoenen (onschuldige) mensen zaaien.
Voorbeelden: Fillipijnen, Indonesie(molukken), Irak, Israel, Saoedie Arabie, Sudan, Nigeria en hun godsdienstigeterreur is vrijwel wereldwijd.

En dan kunnen we zeggen dat niet alle moslims zo zijn, dat zal dan best, maar wanneer spreekt eens groep moslims KEIHARD van zich af? In Nederland zijn het slechts zeer enkele alleenstaande individuen zoals Hirsi Ali. Triest. Triest ook dat de anti-fascisten bewegingen dit alles niet zien als Fascisme, neen, dit tekent de lafheid van dit soort mensen.
Ik heb nog nooit een anti-fascist (extreem links) gezien bij bijvoorbeeld optochten van de AEL waarbij jodensterren worden verbrand, antisemitische leuzen worden gescandeerd. Neen laf laf laf.
(dit laatste was wellicht een beetje offtopic) ;)

-Peter-

Uitgegeven: 25 juni 2004 06:55

WASHINGTON - Er zijn sterke aanwijzingen dat in de Sudanese regio Darfur volkerenmoord plaatsvindt. De Verenigde Staten hebben dat echter nog niet wettig bepaald. Dat heeft Pierre Prosper, de Amerikaanse gezant voor oorlogsmisdaden, donderdag gezegd. Als genocide wordt geconstateerd, is volgens het internationale recht ingrijpen vereist.

Prosper zei voor de commissie voor internationale betrekkingen van het Huis van Afgevaardigden dat de feiten in die richting wijzen. ,,Maar op het moment zijn we niet in staat dat te bevestigen. Om dat te kunnen doen, moet Darfur zich ontsluiten.'' Minister Colin Powell van Buitenlandse Zaken bezoekt de Sudanese hoofdstad Khartum en Darfur dinsdag en woensdag. Prosper zei zelf tevergeefs te hebben geprobeerd toegang te krijgen tot de westelijke regio, waar ten minste 10.000 mensen zijn gedood sinds het geweld begon in februari 2003.

[bron: www.nu.nl]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...