Internetcafé in "Witte Raaf"

Gestart door -Peter-, 24/02/2003 | 18:16 uur

marc66

Vier jaar later en EINDELIJK gaat de KM naar kabel voor iedereen. Draadloos internet in je slaapverblijf/hut en internet op je werkplek. Fantastisch!  :)  Wie had dit ooit kunnen denken?

U-96

Ben zelf meerdere malen in de Witte Raaf geweest. Lijkt me eigenlijk wel een goede plek om een E-Web-café te maken voor militairen en burgers. Het zou dan wel beter zijn als ze iets erop zetten dat nog sneller is dan ADSL. 8)

Sjimmy

Ik zal er ook niet op rekenen, maar dan moeten ze ook afschaffen dat iedereen wel laveloos vanaf 1700 tot 2300 in zijn werkpak aan de bar mag hangen... beetje jammer...
Groetjes van een Onderzeedienstman!

George

Beste Peter.

Het is natuurlijk heel leuk dat je nu bekend bent met het internet cafe in de witte raaf maar voordat je dit soort dingen gaat vermelden vind ik ook dat je eerst moet gaan onderzoeken wat de rede is voor dit alles.
Als eerste is kabel niet mogelijk daar defensie de kabel huurt via een bedrijf (en dat is niet multiekabel)die absoluut niet de mogelijkheid kan bieden om de kabel die er ligt geschikt te maken voor twee weg verkeer.(vraag me in hemelsnaam niet hoe dit mogelijk is).
Als tweede was vanaf het begin alleen toegang te verkrijgen via MOD accounts welke door defensie worden verkregen.
Wij (jouw collega's van het internetcafe) zijn al meer dan 2 jaar bezig voor andere verbindingen en zoals het eruit gaat zien worden binnen niet al te lange tijd alle mod accounts vervangen door adsl.een maand geleden is men gestart met inventariseren
Als je precies wilt weten hoeveel dat gaat schelen vraag het dan effe aan mij (george) want ik heb alles uitgerekend en voorgekauwd in mijn buro liggen.
De beheerders van dit cafe hebben met die actie van twee jaar terug menig oog geopend maar zoals jij zelf zou moeten weten is met iedere wijziging veel tijd gemoeid.
Er staan naast de 6 pc's om te internetten nog eens 4 andere om e-mail te checken helaas met handicap(snelheid)
Dus beste Peter waar wij al 2 jaar mee bezig zijn zul jij niet in 2 dagen kunnen wijzigen door hier een verhaal neer te zetten waarvan je niet eens weet wat er speelt.
Als nieuwe beheerder had je wel eerst even mogen informeren.

O ja voor sjimmie.

Toegang in werkpak?????????
Kan je rekenen????????
Reken er dan maar niet op.

Toch wel leuk zo'n forum!!!!!!!!!!!!!!!

speedysh464

Leuk initiatief hoor, alleen ze kunnen beter kiezen voor een kabel of ADSL aansluiting. De rede zei je zelf al. Misschien is er wel veel vraag naar, dan kunnen ze altiijd meerdere pc's plaatsen.. Neem aan dat het hier om een soort test ruimte gaat?? Maarja weet weinig over Marine.

-Peter-

[Het hier geplaatste bericht door de 'gast' genaamd 'vandaal' is verwijdert. Dit had te maken met het email-adres. Het ging hierbij om een defensie-emailadres, en deze mogen niet zomaar verspreid worden.]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Lezer

Wij, (Hr. Ms. Witte de With) waren het eerste schip met een internetcafé Let wel Midden op zee. In onze walkin konden mensen 20 minuten per dag internetten. Erg gaaf.

DAT is pas een goed initiatief
;D

Sjimmy

En het zou gewoon in werkpak toegankelijk moeten zijn ;)
Groetjes van een Onderzeedienstman!

-Peter-

Een leuk initiatief van de marine om voor het personeel een apart internetcafé te maken, waar men 's avonds tot 22:30 uur terecht kan om te internetten. Toch zouden hier nog wel wat aanpassingen wenselijk zijn! Zo zijn er b.v. slecht 6 pc's beschikbaar om te internetten, en zijn deze allen verbonden met het internet via een normale telefoonlijn.  :'( Dit brengt niet alleen onnodig kosten met zich mee (Kabelaansluiting zou goedkoper zijn per maand!) maar zorgt er ook voor dat het internet onnodig traag is.

Dus een goed inniatief, alleen de uitvoering mag zeker nog wel anders gerealiseerd worden! 8)

Maar misschien dat de marine zelf nog tot dit inzicht komt  ::)
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...