leopard tank

Gestart door Jeffrey, 25/02/2003 | 13:48 uur

Caspar


jeffrey

volgens mij ben jij gewoon eigenwijs,want je kan duidelijk zien dat die evenveel bepansering op he tdak heeft maar je ziet het van een anderte hoek,maar jij bnt gewoon iemand die altijd gelijk wild hebben ofterwijl je bent zielig >:( >:( >:( ;D

Caspar

Jongens, ruzie maken doen we ergens anders, hou het serieus en plaats niet teveel (dezelfde plaatjes), ik hou hem nog effe open maar wees gewaarschuwd. ;)

calimero

jeffery, waarom kom je steeds met dezelfde foto? ik denk dat iedereendie nu wel gezien heeft ophet forum hoor!

en kijk eens goed naar het dak (van de toren) van de leo 2a6 ex en die van de strv 122, dan kan je zien dat de strv 122 wel degelijk meer pantser op zijn dak heeft.

kijk en denk voortaan ff voor dat je weer onzin op het  forum zet, en laat afsjeblieft die foto thuis! (daar wordt de laadtijd van de site ook niet sneller door)
Impossible only takes some minutes longer.

jeffrey

dit is de strv 122 (leopard2)(S) hier zie je ook de TOP-SIDE armor

[verwijderd door de admin]

[verwijderd door de admin]

jeffrey

#14
hier kan je hem zien de leopard2A6_EX en ik heb ook nog een plaatje van de strv 122 leopard2(S) ;D

zie je de TOP-SIDE bepansering,dus dat wat jij zegt ''de EX heeft zeker geen extra bepansering op de bovenzijde'' dat klopt dus totaal niet. >:( 8) ::)

---(op deze EX zie je nog het BundesWehr teken van de Duitse Landmacht)---

[verwijderd door de admin]

jeffrey



als dat zo zou zijn hebben ze op de marketing afdeling van KM Wegmann echt een SUPER GROTE fout gemaakt, aangezien beide landen NIET over deze versie beschikken en hem ook niet gaan aanschaffen.
De EX-variant is onder andere ook aan Turkije aangeboden.

De EX-variant is nog niet in productie maar,ik weet zeker dat die er over 3 jaar wel is

Ja, precies! Dus niet de EX-variant. Waarom niet???
omdat die nog in productie moet komen


De Zweedse variant heeft extra pantser op de "top-side" van de koepel die de EX-variant zeker niet heeft, en Strv122 heeft in iedergeval meer bepantsering aan de voorkant bij de tracks en de bestuurder dan de "normale" A6-variant (die van ons en duitsland dus), verder beschikt de "122" over het beste klimaatbeheersingssysteem dat voor een tank momenteel bestaat (Zweden is nogal koud  8) ). De verbeterde munitie zal over niet al te lange tijd ook door Zweden worden aangeschaft aangezien zij ook te kennen hebben gegeven de L55 120mm over een paar jaar te willen gaan invoeren.

Zoals ik al zij is de EX nog moderner dan de ''122'' omdat zowat alles hetzelfde is maar........,de EX heeft het l55 kanon en de ''122'' niet.
en volgens mij heeft toch echt KMW de ''122'' samen met zweden gemaakt :D >:( :D

Mourning

Citaathe mourning de leopard2a6 EX is de modernste variant die er op dit moment is hij kan toevallig alleen gekocht worden door het duitse en NEDERLANDSE leger

als dat zo zou zijn hebben ze op de marketing afdeling van KM Wegmann echt een SUPER GROTE fout gemaakt, aangezien beide landen NIET over deze versie beschikken en hem ook niet gaan aanschaffen.
De EX-variant is onder andere ook aan Turkije aangeboden.

Citaaten dat van enigzins betaalbaar voor minder rijke landen dat is helemaal fout want, ten eerste is de leopard2A6 al alleen in gebruik bij de landmacht van duitsland en nederland.

Ja, precies! Dus niet de EX-variant. Waarom niet???

CitaatDe EX is bijna hetzelfde als de zweedse variant leopard2(S) maar dan nog iets beter zoals het L55 kanon de zweedse leo heeft een L44 kanon dus wat jij zegt klopt eeeeecht niet

De Zweedse variant heeft extra pantser op de "top-side" van de koepel die de EX-variant zeker niet heeft, en Strv122 heeft in iedergeval meer bepantsering aan de voorkant bij de tracks en de bestuurder dan de "normale" A6-variant (die van ons en duitsland dus), verder beschikt de "122" over het beste klimaatbeheersingssysteem dat voor een tank momenteel bestaat (Zweden is nogal koud  8) ). De verbeterde munitie zal over niet al te lange tijd ook door Zweden worden aangeschaft aangezien zij ook te kennen hebben gegeven de L55 120mm over een paar jaar te willen gaan invoeren.

Hier ben ik zeker van. Hmmm... op het punt dat de EX mindere uitrusting zou bezitten kan je gelijk hebben, maar ook daar ga ik af op een publikatie van Jane's Defence Weekly uit 2000. Er kan in die 2 jaar wel het een en ander verbeterd zijn, mogelijk ivm de concurerende tanks in competities om tankorders in de wacht te slepen.

Best regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jeffrey

#11
en er is met Duitsland en Kraus-Maffei-Wegmann afgesproken dat alleen nederland en duitsland voorlopig over de leopard2A6 zullen beschikken.
en die opmerking ga je sirieus verdiepen in tanks...........dat doe ik al zo'n 3jaar dus mij hoef je niks te vertellen over tanks!!! >:( >:( >:( >:( 8)

jeffrey

he jonge als je me niet geloofd kijk dan maar op www.kmweg.de daar zal je hem zien met nog wat informatie er bij

calimero

TOEVALLIG  klopt wat Mourning wel!! en jij praat alleen maar onzin, net als in andere topics... ga naar huis ofzo, of ga je sirieus verdiepen in tanks  >:(
Impossible only takes some minutes longer.

jeffrey

he mourning de leopard2a6 EX is de modernste variant die er op dit moment is hij kan toevallig alleen gekocht worden door het duitse en NEDERLANDSE leger en dat van enigzins betaalbaar voor minder rijke landen dat is helemaal fout want, ten eerste is de leopard2A6 al alleen in gebruik bij de landmacht van duitsland en nederland.
De EX is bijna hetzelfde als de zweedse variant leopard2(S) maar dan nog iets beter zoals het L55 kanon de zweedse leo heeft een L44 kanon dus wat jij zegt klopt eeeeecht niet

Mourning

In het Nederlandse Leger zal de A6 EX in iedergeval nooit instromen aangezien het een A6-variant is die bestemd is voor de EXport (hence de naam EX) en er een aantal zaken zijn wegbezuinigd om de tank voor landen buiten noord-west Europa enigszins betaalbaar te houden. Welke spullen er specifiek NIET opzittten (of wat er goedkoper op is gemaakt) weet ik niet, maar dat het zo is is wel duidelijk. De zweden hebben op dit moment de beste Leo2 versie btw.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Airpower

Citaat van: jeffrey op 25/02/2003 | 18:37 uur
ik begrijp het,maar dat verklaart nog steeds niet dat de pantserplaten aan de zijkant de leo2a6 2 keer zo sterkt maakt als de leo2a4 zo'n klein stalen laagje kan zo gaan smelten en hoe ik aan deze informatie kom weet ik niet ik surf gewoon naar heel veel web-sites om aan die informatie te komen

Ik heb geen verstand van tanks, maar misschien hebben ze er wel een veel beter ander materiaal voor gebruikt dat even sterk of zelfs sterker is, en erg goed tegen extreme hitte kan. Dunner = lichter (meestal) = voordeel.

Of zit ik er nou helemaal naast  ::)
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

jeffrey

weet die misschien ook wanneer de nieuwe leopard 2a6 EX komt