Emblemen

Gestart door Sharona, 31/07/2004 | 15:47 uur

Saju

Je moet maar eens op mijn site kijken.
Ook kan je in een bibliotheek vragen sommige zijn in het bezit van een boek dat gaat over uniformen NL leger.
Zelf heb ik ooit een kopie gekregen "De wapenemblemen van het Nederlandse leger".

http://home.hccnet.nl/saju


Katana

Dit bedoel ik inderdaad. de bovenste gaat tot en met SM. Adjudant krijgt de onderste.

toonV

En deze is van de officieren
three one one, second to no one

toonV

#26
Als het goed is staat hieronder een foto van beide baretemblemen, waarbij de bovenste gebruikt wordt tot de rang van sm als ik me niet vergis ( en anders ook nog door de adjudanten.)
three one one, second to no one

Katana

Het is niet waar dat de luchtmacht allemaal dezelfde emblemen heeft. Er zijn namelijk twee verschillende: die voor Officieren en die voor de rangen daaronder. Het is echter maar een klein verschil. Bij de emblemen van de Officieren loopt de Laurierkrans (??) tot onder de vleugels van de vogel, bij de rangen daaronder niet.

toonV

Citaat van: airforce mum op 16/08/2004 | 14:05 uur
wat ter zijde: als je je parachuutje (static line brevet) hebt gekregen, wil je dat natuurlijk allersnelst op je dt hebben. Heel internet afgezocht waar 't ding moest zitten: rechts of links en hoe hoog precies. Uiteindelijk alle Vliegende Hollanders er op nagekeken. Leverde op dat sommigen hem links en anderen rechts hebben geplaatst  ???  Meeste stemmen gelden: links. Geduldig en precies opgenaaid. Een week later was de begrafenis van Juliana. Erewacht moest verschijnen in DT, met handschoenen, maar zonder parawing of andere zaken.  Inmiddels zit-ie er weer op, maar het hoe en waarom van deze "kaalslag" (alleen een naamplaatje was toegestaan) is mij niet duidelijk geworden. Wie o Wie?!

Zo heb ff opgezeocht wat de correcte draagwijze is, er stond me namelijk iets van bij dat ik dat ergens gelezen had.
De wing dient op het dt/ct midden op de linker borstzak, de onderzijde 25mm afstand vd bovenzijde vd borstzak, gedragen te worden.
Volgens mij mag er niet geeist worden dat brevetonderscheidingstekens van het pak gehaald worden.
three one one, second to no one

caruso

Citaat van: Beton op 16/08/2004 | 08:41 uur
Het enigste verschil is dat bij het baretembleem voor officieren het gebladerte (ik zou niet weten hou dat anders heet) verder doorloopt.
Bij de Onderofficieren en manschappen stopt dit onder de vleugels van de parkiet, bij officieren loopt het door de vleugels van de parkiet.
Verder hebben we geen andere baretemblemen bij de Klu.
dat noemen ze loof !


Leopaard

13-12-2005: solicitatie gesprek
01-02-2006: Kennismakingsdag KMS
23-03-2006: Keuring  VFB&PO    
09-05-2006: Bezoek OTCMan      
24-05-2006: Bezoek 11tkbat     
12-06-2006: Bezoek AAC
10-08-2006: Keuring GO
06-11-2006: Opkomst!
30nat

Sharona

#20
Maar dan heb je toch ook nog medailles?

Ik zie wel eens (in een film hoor) van die hogere rang-militairen, die dan heel veel van die 'speldjes' op hun nette pak hebben , die verdienen ze zeker met een of andere daad ? of niet ..




..* ja schande hè, ik weet nog steeds niet de volgorde van de rangen, zoals bijvoorbeeld: sergeant ofso  :P

civiel

Zal wel bij de kledij van de unit horen waar je bij zit...

Sharona

Wanneer krijg je een embleem ?
meteen als je al officieel bij de krijgsmacht zit .. ?

lijkt me wel eigenlijk

Queen1980

#17
Citaat van: oud_zijde op 16/08/2004 | 14:17 uur
ik denk dat hij speciaal is ... ofzo

Als ze meer strepen op de schouder hebben, hoeven/willen ze minder zelf doen, zo gaat het toch ?!  :D
Winners never quit, quitters never win !!

oud_zijde

bijzonder, lief, leuk, te lui om dingen van zijn uniform te prutsen ... iets in die trend ;)

zullen wel aparte protocollen (regels sharona, regels) van zijn die niemand ooit te zien krijgt
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

airforce mum