Registratienummer

Gestart door wannabee, 08/11/2004 | 13:39 uur

KapiteinRob

Ik heb een beter idee, waardoor we er allemaal nog even van kunnen nagenieten maar er niet meer ongein bijkomt:



Rob
Forumbeheerder

Ros

Citaat van: onderofficier op 18/03/2011 | 16:09 uur
Ik zou mijn registratienummer niet zo op een forum zetten.        Net als mijn peoplesoftnummer, telefoonnummer....e.d.

Ieder ander nummer zal ik ook niet nergens neerplakken. Mijn registratienummer is lekker belangrijk........ Als je hier op het forum op de kalender gaat kijken zie je dat ik op 19 januari jarig ben, dus 4 van de cijfers zijn al bekend. Mijn geboortejaar mag ook iedereen weten (zelfs de vijand..Cigarz), ik schaam mij er in ieder geval niet voor. Los van het feit dat ik niet meer actief bij Defensie betrokken ben........behalve hier dan  :cute-smile:


Cigarz

Citaat van: Ros op 18/03/2011 | 12:43 uur
Citaat van: SMI de Boer op 18/03/2011 | 12:34 uur
Citaat van: Ros op 18/03/2011 | 12:26 uur
Mijn registratienummer bestaat al heel lang, van voor de invoering van het sofinummer. Die link kan er dus niet zijn. Wat mij ooit is verteld zijn de laatste drie nummers een volgnummer.....mijn nummer is XXXXXXXX. Bij de uitgifte van mijn nummer zullen er dan al 469 mensen zijn die dezelfde geboortedatum hebben.

Doe dat nou niet man  :mad:

Wat niet.............dienstgeheim, top secret, eyes only ?.
Ros hoeft niet bang te zijn voor problemen met de vijand...  :sick:

hdevreij

Citaat van: onderofficier op 18/03/2011 | 16:09 uur
Citaat van: Ros op 18/03/2011 | 12:43 uur
Citaat van: SMI de Boer op 18/03/2011 | 12:34 uur
Citaat van: Ros op 18/03/2011 | 12:26 uur
Mijn registratienummer bestaat al heel lang, van voor de invoering van het sofinummer. Die link kan er dus niet zijn. Wat mij ooit is verteld zijn de laatste drie nummers een volgnummer.....mijn nummer is XXXXXXXX. Bij de uitgifte van mijn nummer zullen er dan al 469 mensen zijn die dezelfde geboortedatum hebben.

Doe dat nou niet man  :mad:

Wat niet.............dienstgeheim, top secret, eyes only ?.

Ik zou mijn registratienummer niet zo op een forum zetten.        Net als mijn peoplesoftnummer, telefoonnummer....e.d.

Als actief diende militair zou ik dat wellicht ook niet doen. Ik was echter een dienstplichtig onderofficier, die in 1973 (!) de dienst heeft verlaten. Functiecode mag men ook zelfs weten : A04XO. Oorlogsbestemming verviel al snel; nooit op herhaling geweest. Raar hoe je sommige dingen nooit vergeet ;)

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 18/03/2011 | 16:09 uur
Citaat van: Ros op 18/03/2011 | 12:43 uur
Citaat van: SMI de Boer op 18/03/2011 | 12:34 uur
Citaat van: Ros op 18/03/2011 | 12:26 uur
Mijn registratienummer bestaat al heel lang, van voor de invoering van het sofinummer. Die link kan er dus niet zijn. Wat mij ooit is verteld zijn de laatste drie nummers een volgnummer.....mijn nummer is XXXXXXXX. Bij de uitgifte van mijn nummer zullen er dan al 469 mensen zijn die dezelfde geboortedatum hebben.

Doe dat nou niet man  :mad:

Wat niet.............dienstgeheim, top secret, eyes only ?.

Ik zou mijn registratienummer niet zo op een forum zetten.        Net als mijn peoplesoftnummer, telefoonnummer....e.d.
Cupmaat, kenteken, rijbewijsnummer, paspoortnummer

Ik ben er ook altijd heel voorzichtig mee om "even een kopietje van uw rijberwijs trekken" toe te staan.

Wil je mijn telefonnummer wel hebben? :-*
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Ros op 18/03/2011 | 12:43 uur
Citaat van: SMI de Boer op 18/03/2011 | 12:34 uur
Citaat van: Ros op 18/03/2011 | 12:26 uur
Mijn registratienummer bestaat al heel lang, van voor de invoering van het sofinummer. Die link kan er dus niet zijn. Wat mij ooit is verteld zijn de laatste drie nummers een volgnummer.....mijn nummer is XXXXXXXX. Bij de uitgifte van mijn nummer zullen er dan al 469 mensen zijn die dezelfde geboortedatum hebben.

Doe dat nou niet man  :mad:

Wat niet.............dienstgeheim, top secret, eyes only ?.

Ik zou mijn registratienummer niet zo op een forum zetten.        Net als mijn peoplesoftnummer, telefoonnummer....e.d.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

Citaat van: SMI de Boer op 18/03/2011 | 12:34 uur
Citaat van: Ros op 18/03/2011 | 12:26 uur
Mijn registratienummer bestaat al heel lang, van voor de invoering van het sofinummer. Die link kan er dus niet zijn. Wat mij ooit is verteld zijn de laatste drie nummers een volgnummer.....mijn nummer is XXXXXXXX. Bij de uitgifte van mijn nummer zullen er dan al 469 mensen zijn die dezelfde geboortedatum hebben.

Doe dat nou niet man  :mad:

Wat niet.............dienstgeheim, top secret, eyes only ?.

SMI de Boer

Citaat van: Ros op 18/03/2011 | 12:26 uur
Mijn registratienummer bestaat al heel lang, van voor de invoering van het sofinummer. Die link kan er dus niet zijn. Wat mij ooit is verteld zijn de laatste drie nummers een volgnummer.....mijn nummer is XXXXXXXX. Bij de uitgifte van mijn nummer zullen er dan al 469 mensen zijn die dezelfde geboortedatum hebben.

Doe dat nou niet man  :mad:
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ros

Mijn registratienummer bestaat al heel lang, van voor de invoering van het sofinummer. Die link kan er dus niet zijn. Wat mij ooit is verteld zijn de laatste drie nummers een volgnummer.....mijn nummer is 540119470. Bij de uitgifte van mijn nummer zullen er dan al 469 mensen zijn die dezelfde geboortedatum hebben.

irma

Dat t gekoppeld is aan je sofi-nummer lijkt me stug.

In de tijd van mijn eerste regnr hadden we nog nooit van een sofi-nummer gehoord.
Daarbij heb ik gedurende de afgelopen 25 jaar 2 verschillende registratienummer gehad.

Ik heb begrepen dat na jj-mm-dd en 7 betekent dat je vrouw bent (en bij mij klopt dat ook).
Verder zat er dus verschil tussen burger- en militaire registratienummers (anders had ik geen ander nummer hoeven krijgen).
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

hdevreij

Citaat van: wannabee op 08/11/2004 | 13:39 uur
Hoe is je registratienummer opgebouwd? ik snap dat de eerste zes getallen staan voor JJMMDD van je geboortedatum maar wat stellen de laatste drie getallen voor? Hebben ze iets met je geboorteplaats te maken. Klopt het ook dat het gebonden is aan je sofinummer?

B.v.d.

Vreemd, da's een vraag die ik me zelf nog nooit heb gesteld. Leuk om de antwoorden te lezen.

(510809555)

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 30/12/2010 | 23:16 uur
Nou, op elke lullige cursus waar je komt moet je wel ergens je regnummer invullen. Misschien willen ze de verjaardagen in de gaten houden ofzo.

Aha, maar ik heb m'n registratienummer al jaren niet meer gebruikt. Maar ja, ik kom dan ook niet op lullige cursussen.....  :crazy:

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 30/12/2010 | 23:05 uur
Waar dan?

Nou, op elke lullige cursus waar je komt moet je wel ergens je regnummer invullen. Misschien willen ze de verjaardagen in de gaten houden ofzo.

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 30/12/2010 | 23:05 uur
Citaat van: onderofficier op 30/12/2010 | 23:02 uur
Moet ik mijn registratie-nummer nog steeds invullen, naast het people-soft-nummer  dus het is nog steeds niet uitgefaseerd

Waar dan?
Laatst nog bij het OTCrij   
Het wordt nog steeds op het militair rijbewijs gezet
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 30/12/2010 | 23:02 uur
Moet ik mijn registratie-nummer nog steeds invullen, naast het people-soft-nummer  dus het is nog steeds niet uitgefaseerd

Waar dan?