Bewapening LCF's

Gestart door -Peter-, 02/03/2003 | 12:31 uur

Caspar

Mike dat zeg ik toch ook niet, zeg alleen dat ik met 30 man voorin dat bootje heb gelegen, de bemanning zal zeker wel in "betere" hutten liggen. Ik geef gewoon aan wat ik heb meegemaakt.

Mike

Ja zo ken ik er nog wel een! Het is inderdaad een transportschip en voor het Korps Mariniers (of andere PASSAGIERS) betekent dat soms dat ze met veel man in een kleine ruimte slapen (of gewoon in hun voertuigen).  De bemanning slaapt niet in een hut met 30 man.

Caspar

Nou ik heb op de Hr Ms Rotterdam 9 dagen mogen vertoeven (voorin ;D), maar daar lagen we met een man of 25-30 in een hut met stapelbedden, geen echt pretje maar wel gezellig hoor met een TV. De Rotterdam is natuurlijk wel meer een "transport" schip en is het allemaal een beetje heutje meutje ;D

[verwijderd door de admin]

-Peter-

Absoluut, het heeft zeker ook zijn voordelen. Maar zoals met de meeste dingen heeft het ook zijn nadelen  8) Toch denk ik dat er meer voordelen dan nadelen aan zitten, want ook ik vermaak mij er al bijna 7 jaar prima! ;D En voor het varen ben ik toch echt bij de marine gegaan!
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Mike

Beetje eenzijdig belicht. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het echt niet altijd een probleem hoeft te zijn, sterker nog het is best gezellig.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van de rang: officieren slapen met 2 of 3 man (met eigen douche), matrozen met max 6 of 9 man in een hut (afhankelijk van type schip). Maar omdat je niet altijd van 8 tot 5 werkt zit je niet de hele dag op elkaars lip. Zeker bij officieren is dat niet zo en helemaal niet op de grote schepen als de Zeven. De Amerikanen zijn niet voor niets jaloers op de luxe van de Nederlandse schepen, zij slapen in verblijven met 30 man.
Daarnaast zijn er zat ruimten aan boord waar je verschrikkelijk alleen kunt zitten.

Valt erg mee dus dat je elkaar in de weg zit!

http://www.marineschepen.nl

no problem

Absoluut, dat is ook het grote nadeel van een schip, je zit gewoon met heel veel mensen op een relatief klein stukje nederlands grondgebied. En dat levert zeker tijdens langere vaarperioden wel problemen en onderlinge conflicten op. Maar dit hoort er nou eenmaal bij, en meestal lossen deze problemen snel genoeg op. Je went vanzelf aan het feit dat je binnen de Km-schepen nagenoeg geen privacy hebt.....

Wout

Ik heb het grote genoegen gehad om een kijkje te mogen nemen aan boord... Geweldig dat schip, alleen vind ik het nadeel aan de marine dat je je "slaapkamer" met heel veel mensen moet delen, zelfs de officieren nog... Zit je elkaar dan nooit in de weg?

-Peter-

En natuurlijk niet te vergeten de OTO Breda 127,5 mm

[verwijderd door de admin]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

-Peter-

Het vertical Launch-syteem

[verwijderd door de admin]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

-Peter-

De Harpoon Lanceer-opstelling

[verwijderd door de admin]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

-Peter-

Hier een aantal foto's  van de bewapening op de nieuwe LCF's:

Als eerste de GoalKeeper

[verwijderd door de admin]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...