westerse vliegtuigen tegen oostblok vliegtuigen

Gestart door DRDRAGO, 11/01/2005 | 15:03 uur

berend

ik weet dat ze van de klu zijn.

maar ice heeft deze keer gelijk er zijn wel degelijk kisten geweest waar landmacht op gestaan heeft.

er zijn zelfs foto's van.

dat weet ik heel zeker

DRDRAGO

I'm the good, the bad and you're just ugly

Ice^

jawel :)
Op soesterberg staat in Hangar2 een Cougar zonder motor en ramen.
deze heeft Landmacht staan. ik mocht van die geen foto's maken.
en in Hangar1 stonden 3 cougars met SFOR waar eentje van werd geupdate met iets nieuws waar geen fotos van gemaakt mochten worden :P
en buiten steeg er eentje op voor live firing oefening met ook SFOR.
vrij toevallig dat ik percies die 4 zie. maybe zijn er wel meer?
binnekort ga ik ff terug, zal ff kijken of de "baas" de andere kant op kijkt :P
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

Kleintje Pils

#29
Citaat van: Ice^ op 17/01/2005 | 21:47 uur
er heeft wel Landmacht op gestaan dat weet ik zeker.
en zowat alle cougars hebben nog SFOR. dat is/was wel makkelijk want je"gumt" de O weg en plakt een I op.

Ice, er zijn 4 Cougars op dit moment (last noted volgens www.gras-spotters.nl in jun '04) die rondvliegen met SFOR, ik heb er twee op foto staan... aangezien er totaal 17 zijn is dit niet heel wat...

Verder zijn er 4 Cougars met SFIR markings, maar die zitten in Irak.

Over het landmacht op helikopters, dit kan zijn geweest, echter dit is lang geleden toen deze nog onder de Luchtvaart afdeling van de Landmacht vielen, ik zal dit na zoeken! Maar Ice, heb jij dit met eigen ogen gezien? volgens mij niet ;)
Mzzls Remco

DRDRAGO

lijkt me stug , omdat alle helis van luchtmacht en marine zijn...

luchtmacht en landmacht lijkt wel iets op elkaar...

de amerikanen hebben wel helis bij de landmacht..
I'm the good, the bad and you're just ugly

Ice^

er heeft wel Landmacht op gestaan dat weet ik zeker.
en zowat alle cougars hebben nog SFOR. dat is/was wel makkelijk want je"gumt" de O weg en plakt een I op.
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

Kleintje Pils

Citaat van: berend op 13/01/2005 | 18:48 uur
ice dat van die landmacht staat er niet altijd meer op.

ik geloof dat de helikopters die voor de luchtmacht weg zijn ook gewoon luchtmacht op de staart hebben staan.

Ten eerste, de helikopters zijn van  (of vallen onder) de Luchtmacht (Apache, Chinook, Alouette en Cougar)

Ten tweede: ze hebben dus Koninklijke Luchtmacht op hun body staan en geen Landmacht. Als ze voor een missie naar het buitenland weg zijn, staat er veelal de naam (afkorting) van deze missie op de heli, bij de Cougars zie je er nog een paar rondvliegen met SFOR, de Apache's die nu in Irak vliegen hebben SFIR...

Mzzls Remco

Ice^

ja die hebben ze ook.
de nieuwste versie van de MiG-29S heeft een ingebouwde jammer dus geen pod eronder. en of het beter werkt dan de ALQpod weet ik niet.\
denk noet dat daar gegevens van zijn.
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

toonV

Ik weet dat die dingen onder een (nederlandse) f16 hangen, maar hebben de voormalig oostblok kisten deze dingen ook tot hun bechikking en als ze dat dan hebben werkt het goed?? Dat was eigenlijk meer mijn vraag.
three one one, second to no one

Ice^

Nu weet ik niet of het simpel is om een raket af te schudden als ie goed afgevuurd en gelockd is.


ik zeg niet simpel, maar tegenwoordig zitten er storingspods onder de f-16 tegen radargeleide raketten.
en kunnen we de chaff/flare dispencer zo instellen dat ie automatisch van die dingen druit mieterd.
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

toonV

Citaat van: Ice^ op 11/01/2005 | 20:39 uur
idd wat ros zegt.
je kan dan wel in het nieuweste van het nieuwste vliegen alleen het draait er nogsteeds om wie het beste vliegt. een spitfire kan het winnen van een f-16 als hij als 1e in positie komt.
daaarbij moet natuurlijk wel vermeld worden dat de f-16 ongeveer 6x zo hard gaat en 2x zo snel draait etc, etc. maar als je dat niet meerekend........

En dan natuurlijk de radar apparatuur buiten beschouwing laat.....
Denk dat tegenwoordig de vlieger met de beste apperatuur toch behoorlijk in het voordeel is. Die vlieger die boven joego die mig neerhaalde deed al op een afstand van 200 mijl, das toch niet bepaald dogfight dacht ik zo. Nu weet ik niet of het simpel is om een raket af te schudden als ie goed afgevuurd en gelockd is.
three one one, second to no one

Ice^

omdat dat niet echt nodig is, we hebben cougars voor dat doel.
en het past niet echt tussen de huidige heli's als je naar zijn functie kijkt
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

DRDRAGO

waarom hebben wij geen littlebirds? die zijn super!!!


I'm the good, the bad and you're just ugly

Ice^

"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

berend

ice dat van die landmacht staat er niet altijd meer op.

ik geloof dat de helikopters die voor de luchtmacht weg zijn ook gewoon luchtmacht op de staart hebben staan.