westerse vliegtuigen tegen oostblok vliegtuigen

Gestart door DRDRAGO, 11/01/2005 | 15:03 uur

DRDRAGO

 zon mi 17 en m24(hind) lijken me erg lomp... volgens mij zijn die lang niet zo wendbaar als bv een  ah64 apache..
I'm the good, the bad and you're just ugly

Ice^

exact het zelfde... :D
alleen een Apache heeft waarschijnlijk een Mi-17 ofzo een tikkie eerder op zijn schermpje :)
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

DRDRAGO

 ik beschouw helis ook maar even als  vliegtuigen...

 hoe staat het met de heli's in het oostblok vergeleken met de westerse...?

I'm the good, the bad and you're just ugly

Ros

Citaat van: Ice^ op 11/01/2005 | 21:09 uur
uhu oke zoiets dacht ik al maar ik zat al een tijdje met de vraag ;)

vind het btw wel schandalig, was laatst even op soesterberg.
verteld een weet ik veel welke rang dat is (avatar ros) tegen mij van jaa... zolang we 60% van de cougars vliegend houden is het wel goed.
neemt ie me mee naar hangar 2. staat daar.. een cougar helemaal gestipt zonder motor geen HUDs enzo geen stoel etc. etc.
verteld ie doodleuk... jaa ik was em aan het opbouwen en toen ging een andere cougar stuk en hebben ze daar de motor in gezet omdat deze ook al een kapote ruit had.

ben helaas vergeten foto's te maken.

wat dit met westerse vliegtuigen te maken heeft... niets maar we waren inmiddels bij heli's beland

Inderdaad andere topic. Doel is wel om XX % vliegend te houden. Afhankelijk van beschikbaarheid onderdelen is het wel eens nodig om dit soort acties te doen.

"Foto's maken mag niet !?"

Ice^

#13
uhu oke zoiets dacht ik al maar ik zat al een tijdje met de vraag ;)

vind het btw wel schandalig, was laatst even op soesterberg.
verteld een weet ik veel welke rang dat is (avatar ros) tegen mij van jaa... zolang we 60% van de cougars vliegend houden is het wel goed.
neemt ie me mee naar hangar 2. staat daar.. een cougar helemaal gestipt zonder motor geen HUDs enzo geen stoel etc. etc.
verteld ie doodleuk... jaa ik was em aan het opbouwen en toen ging een andere cougar stuk en hebben ze daar de motor in gezet omdat deze ook al een kapote ruit had.

ben helaas vergeten foto's te maken.

wat dit met westerse vliegtuigen te maken heeft... niets maar we waren inmiddels bij heli's beland
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

Ros

Citaat van: Ice^ op 11/01/2005 | 20:52 uur
hehe, of met een karabijn.
laatst een Irakie die beweerde dat ie een AH64a van de US Army neer had geschoten met een 7.68mm ofzo :P
1 kogel en dat ding storte neer beweerde hij ;)

offtopic: kan iemand me een keertje uitleggen waarom er op de straart van een Apache staat Koninklijke Landmacht en op de Zijkant van de Chinook ook.
op amerikaanse Apaches staat ook US Army, zelfs op de Helfire staat U.S Army


De US army hebben hun eigen vliegtuigen en heli's net als de US navy.

Als het op de Apache en Chinook staat heeft het te maken dat ze meestal bij inzet van de Landmacht gebruikt worden.  Bij Airborne operaties werken de KLu en de KL altijd als een eenheid. Alle defensie onderdelen moeten straks toch  paars worden.

Ice^

#11
hehe, of met een karabijn.
laatst een Irakie die beweerde dat ie een AH64a van de US Army neer had geschoten met een 7.68mm ofzo :P
1 kogel en dat ding storte neer beweerde hij ;)

offtopic: kan iemand me een keertje uitleggen waarom er op de straart van een Apache staat Koninklijke Landmacht
op amerikaanse Apaches staat ook US Army, zelfs op de Helfire staat U.S Army
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

Ros

Citaat van: Ice^ op 11/01/2005 | 20:39 uur
idd wat ros zegt.
je kan dan wel in het nieuweste van het nieuwste vliegen alleen het draait er nogsteeds om wie het beste vliegt. een spitfire kan het winnen van een f-16 als hij als 1e in positie komt.
daaarbij moet natuurlijk wel vermeld worden dat de f-16 ongeveer 6x zo hard gaat en 2x zo snel draait etc, etc. maar als je dat niet meerekend........

En een klein mannetje kan vanaf de schouder zowel de F 16 en de MIG naar beneden halen  ;)

Ice^

idd wat ros zegt.
je kan dan wel in het nieuweste van het nieuwste vliegen alleen het draait er nogsteeds om wie het beste vliegt. een spitfire kan het winnen van een f-16 als hij als 1e in positie komt.
daaarbij moet natuurlijk wel vermeld worden dat de f-16 ongeveer 6x zo hard gaat en 2x zo snel draait etc, etc. maar als je dat niet meerekend........
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

Ros

Het optreden van de vlieger is mede bepalend voor de afloop van een luchtgevecht tussen F 16 en MIG, en uiteraard de onderlinge samenwerking tussen de F 16's, en van de MIG's. Een toestel uitschakelen heeft alles te maken met technologie en de kwaliteiten van de vliegers.

Wie het eerst in de positie komt om te lanceren/vuren heeft de meeste kans om te winnen.

Robert

CitaatHa! Een Mig 29 is beter als een F-16!

daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.

Die oefening van een tijdje geleden op leeuwarden waar ook mig-29's aan mee deden. Ik had dat artikel in onze luchtmacht gelezen, ik weet niet meer precies welke editie enso (heb even geen zin om te zoeken :D) maar daarin werd zelfs gezecht dat de f-16's zich moeten inhouden omdat ze anders geen partij zijn voor de mig's

Wanneer je t niet geloofd zal ik het opzoeken.
Pain is temporary, glory lasts forever!

Bramage

Het gaat niet om de kwaliteiten van het vliegtuig, maar om de kwaliteiten van de vlieger...

Uiteraard gaat het wel om de kwaliteiten van het vliegtuig maar tegenwoordig is in principe elk jachtvliegtuig goed, slechte jagers bestaan niet (meer), en dus komt het aan op de kwaliteiten van de vlieger.

DRDRAGO

ik heb ook eens gezocht op inet enzo.. daar kwam de f 16 meestal als winnaar uit de bus...

maar dat had te maken met de updates etc etc.

en waarom ik dat wil weten? op de defensie site staat dat een nederlandse f 16 een mig 29 gesplashed heeft boven joegoe..
I'm the good, the bad and you're just ugly

DvdW

#4
Ha! Een Mig 29 is beter als een F-16!
De F-16:
SPECIFICATIONS - F-16 FIGHTING FALCON MULTI-ROLE FIGHTER AIRCRAFT, USA

Dimensions
Wing span  10m  
Length   15m  
Height   5m  
Weights
Empty weight  8,500kg  
Engines
Type 1 x P&W F100-PW-200/220/229 or General Electric F110-GE-100/129
Thrust 29,000lb
Performance
Maximum speed  1,500mph (Mach 2)
Maximum altitude  In excess of 15,000m (50,000ft)
Range More than 2,000 miles ferry range (1,740nm)
g limit  In excess of 9g  

De MiG 29:
SPECIFICATIONS - MIG-29 FULCRUM HIGH PERFORMANCE COMBAT AIRCRAFT, RUSSIA

Crew 1 pilot
Length 17.32 m
Height 4.73 m
wing span 11.36 m
normal take-off weight 14,750 kg
maximum take-off weight 17,720 kg
maximum weight combat load 3,000 kg
maximum fuel 4,300 kg
Engines 2 x turbofan RD-33 engines
Thrust 8,300 kg
Performance  
maximum speed near ground 1,500 km/hr
maximum speed at altitude 2,400 km/hr
service ceiling 18,000 km
flight range near ground 700 km
flight range at altitude 1,500 km
Take-off thrust to weight ratio 1.12
maximum operational g-load 9 g
air target detection range 60 km
R-27 medium range missile  
guidance system R-27r missile semi-active radar
maximum launch range R-27R 41 kilometres
launch weight R-27R 253 kg
dimensions R-27R, (length x diameter x fin span) 4.08 x 0.23 x 0.97 metres
guidance system R-27t missile infra-red
maximum launch range R-27T 32 kilometres
launch weight R-27T 245 kg
dimensions R-27T, (length x diameter x fin span) 3.8 x 0.23 x 0.97 metres
Warhead 39 kg, rod type warhead
target g-load 8g
fighter aircraft target kill probability 0.7
maximum target speed 3,500 km/hour
target altitude 0.02 to 27 km
maximum vertical separation carrier aircraft to target 10 km
R-73 air-to-air missile  
maximum launch weight 105 kg
Warhead 7.3 kilograms, rod type
Guidance cooled infra-red
Dimensions  
Length 2.9 metres
Diameter 0.17 metres
fin span 0.51 metres
maximum launch range 20 kilometres
minimum range of aft hemisphere launch 300 metres
target acceleration g load 12g
kill probability fighter target 0.6
maximum target speed 2,500 km/h
target altitudes 0.02 to 20 km
R-60m short range Air-to-air Missile  
Manufacturer Vympel
maximum launch range 10 kilometres
guidance system infra-red, with photo detector cooling
Warhead 3.5 kg rod type warhead
missile length x diameter x wing span 2.09 x 0.12 x 0.39 metres
kill probability against a fighter 0.5
target g load 12g
target maximum speed 2,500 km/hour
target altitude 0.03 to 20 kilometres


The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Robert

waarom wil je dat weten??

Het qua vlieg prestaties is een f-16 gewoon beter, dat is een feit. Maar dat wil nog niet zeggen dat een f-16 per definitie zou winnen

Een slechte piloot in een goede f-1 zal verliezen tegen een goede piloot in een slechte mig..
Pain is temporary, glory lasts forever!