Officier worden bij Luchtmobiel

Gestart door -Daan-, 13/01/2005 | 13:31 uur

Ton de Zwart

Citaat van: DRDRAGO op 13/01/2005 | 13:52 uur
verder zie ik weinig verschil tussen marns en lmb.

De verschillen zijn er wel degelijk, hoewel er in uitvoering van gevechtstaken natuurlijk een overlap is.  Maar de taakstelling is anders, het gebruikte materieel verschilt, de opleiding is anders en l.b.n.l. de mentaliteit (korpsgeest) is geheel verschillend.

KapiteinRob

Citaat van: DRDRAGO op 13/01/2005 | 13:52 uur
verder zie ik weinig verschil tussen marns en lmb.

Mwa........ ;D

DRDRAGO

 opgeleid zonder t uiteraard...

:-[

I'm the good, the bad and you're just ugly

DRDRAGO

bij de KL wordt je eerst opgeleidt tot officier en daarna ga je pas kijken bij welke eenheid je geplaatst gaat worden (correct me if I'm wrong) je kunt natuurlijk wel je voorkeur uitspreken.

lmb en marns worden om de beurt uitgezonden naar crisis gebieden.

de lmb is heeft het hele air manoevre brigade idee dwz dat ze vaak samen werken met ondersteunende gevechtshelicopters en daar ook vaak mee trainen.

verder zie ik weinig verschil tussen marns en lmb.

I'm the good, the bad and you're just ugly

-Daan-

Met een VWO vooropleiding kom ik in aanmerking voor een officiersopleiding bij defensie. Nou heb ik voor de Mariniers de papieren binnen, en kan ik vanuit de burgermaatschappij rechtstreeks naar een dergelijke functie solliciteren. Mijn vraag is of dat ook zo kan bij de Luchtmobiele Brigade, of zou ik daarvoor eerst naar de KMS of KMA moeten, of zou ik zowiso eerst een functie moeten bekleden binnen de Landmacht?

Verder vroeg ik me af hoe het zat met uitzending. Ik heb gehoord dat de eenheden die worden uitgezonden, voor bijv. humanitaire hulp, meestal vanuit het Korps Mariniers komen, hoe zit dat met de LMB?

Ik heb begrepen dat de fysieke eisen voor LMB en de Mariniers voor een groot deel hetzelfde zijn (niveau A). Zijn er nog grote verschillen naast het feit dat de ene via het water wordt ingezet en de ander via de lucht (duh)?

Alvast bedankt,

Daan