Studierichtingen Officier der Mariniers

Gestart door -Daan-, 14/01/2005 | 17:52 uur

nazedo

houd er rekening mee dat studierichtingen bedoeld zijn voor mensen met een VWO diploma (dus niet havo, hbo of MBo,HBO) die er voor kiesen het traject van 5jaar kim, 1 jaar potom plus 6 jaar dienst (dus 12 jaar diensttijd)  kiezen....

Mensen die HAVO (4 jaar) of HBO/WO (keuze tussen 4 ne 6 jaar) hebben geen studierichting aangezien zij alleen 1 jaar potom volgen een geen academische opleiding aan het KIM.

Heb je VWO EN hbo,WP dan kun je natuurlijk wel gewoon de lange traject volgen. je moet dan wel je diploma hebben van het VWO

-Daan-

Er zijn twee studierichtingen voor de opleiding Officier der Mariniers, namenlijk "Bedrijfs- en bestuurswetenschappen" en "Krijgswetenschappen". Nou neem ik niet aan dat als je bedrijfswetenschappen kiest dat je uitsluitend wordt opgeleid tot pennenlikker, je blijft marinier, en ik neem ook niet aan dat je met krijgswetenschappen alleen maar putjes leert graven, maar wat is dan wel het verschil? Ik heb het bij de voorlichting niet echt duidelijk meegekregen. Kan iemand me er iets meer over vertellen?

Alvast bedankt,