Referaat over NL militaire aanwezigheid in al-Muthanna

Gestart door Yorick, 31/01/2005 | 13:44 uur

Yorick

Ben inmiddels eswitched naar een ander onderwerp wat de klas en leraar waarschijnlijk meer interesseert: Al Qaeda. (jaja, gevoelig onderwerp)

Dus hier mag wat mij betreft wel een slotje op.

Yorick

Citaat van: Ros op 31/01/2005 | 13:58 uur
Ik denk dat het niet verantwoord is om middels dit forum informatie te geven over de situatie bij de NL militairen in Irak. Het bespreken van de taken en mogelijke inzet is m.i. ook vertrouwelijk.

Ik adviseer contact op te nemen met BZ en te zien welke gegevens zij kunnen/willen verstrekken.

Ik wou er ook niet al te specifiek op ingaan op m'n referaat, aangezien ik het wel voor mijn klas (5VW0) moet houden, dus dan heeft dat toch niet zoveel zin.

Ik heb nog wel enkele vragen, maar denk dat het beter is als we even een eventueel ingrijpen/goedkeuring van een Moderator afwachten?

Yorick

oud_zijde

zolang ze zich gedragen is er nix aan de hand neem ik aan, in Basra enzo gaat het ook redelijk
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

DRDRAGO

je moet maar afwachten wat de bevolking vindt van de engelsen .. toch ook een van de landen die er vanaf het eerste uur bij waren...  
I'm the good, the bad and you're just ugly

oud_zijde

de Japanners zullen het iig (waarschijnlijk) niet overnemen want die hebben een strict humanitaire taak, dus geen patrouilleren en ze kunnen de politie ook niet ondersteunen voor zover ik weet. Ik geloof dat ik Tony Blair iets heb horen zeggen ergens dat er een kleinere (600 man) eenheid heengaat omdat het er heel goed gaat en er niet meer zoveel manschappen nodig zouden zijn, die manschappen zouden komen van de Queens Royal Dragoons.
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ros

Ik denk dat het niet verantwoord is om middels dit forum informatie te geven over de situatie bij de NL militairen in Irak. Het bespreken van de taken en mogelijke inzet is m.i. ook vertrouwelijk.

Ik adviseer contact op te nemen met BZ en te zien welke gegevens zij kunnen/willen verstrekken.

Yorick

Voor Nederlands moet ik over 2 weken een referaat houden, dit wou ik doen over de aanwezigheid van Nederlandse militairen in Irak.

Ik heb me er al aardig op ingelezen (naast het feit dat ik het zoiezo al volg), maar nu heb ik nog steeds een aantal vragen die niet helemaal beantwoord worden op de site van het detachement (brieven aan de Kamer zijn alleen uit 2004):

-Wat is de huidige situatie voor de militairen qua taken, veiligheid, etc.
Wat doen de troepen verder nog naast het opleiden van Irakeze eenheden (SSR) en ingrijpen bij serieuze dreigingen? Lopen ze zelf nog veel patrouille? Helpen ze veel mee met de wederopbouw van de regio of laten ze dit vooral over aan bedrijven en lokale partijen?

-Wat gebeurt er na de terugtrekking van de troepen uit de regio? Nemen de Irakezen het heft zelf in handen (ICDC)? Of wordt het gat opgevuld met andere eenheden zoals bijvoorbeeld de Japanners?

Dit was het voorlopig wel even, heb je nog goede informatie over de situatie in de Nederlandse regio, geef de link maar door.

Groeten,
Yorick