Israël: Iraanse atoombom dichtbij

Gestart door KapiteinRob, 16/02/2005 | 22:17 uur

demian

#23
Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 22/05/2005 | 14:43 uur
Citaat2.En dit:vreemd vinden dat ze na 2 intifada's een beetje anders behandeld.zeg maar gerust het helevolk of denk jij er anders over en dat door wat terroristen?
Nee ik denk er niets anders over:)
CitaatNiet iedereen weet alles;D en ik heb al genoeg gezien voor mijn standpunt.
En wat heb jij "gezien" dan? De opgeblazen bussen, de gedode Israelische soldaten die door de straten van Ramallah werden gesleept? En waarneer heb je geneoeg gezien om zoiets te kunnen begrijpen?
CitaatEn zou je nu recht in mijn gezicht kunnen zeggen waarom je het over JE PALASTIJNSE VRIENDJES had?
Dappere taal is hier helemaal niet nodig hoor, je kunt het ook gewoon vragen. Ik had het over je palastijnse vriendjes omdat ik de indruk krijg dat je achter het "palastijnse volk" staat. Vandaar.
CitaatEn het spijt me deze topic is openbaar voor iedereen.
Waarom? Ben je bang dat meer mensen zich tegen jou en je "vriendjes" gaan keren?
CitaatOf wil je dat ik en mijn palastijnse vriendjes nix meer zeggen
Helaas ligt niet alles in mijn handen :)

Je kan alles zeggen maar ik weet dat een volk onderdrukt word en van het normale leven word berooft helaas houd israel het niet lang uit op deze manier.

En wat heb jij "gezien" dan? De opgeblazen bussen, de gedode Israelische soldaten die door de straten van Ramallah werden gesleept? En waarneer heb je geneoeg gezien om zoiets te kunnen begrijpen?

wat ik heb gezien dat er voor die ene soldaat en dat de israelis gelijk tig merkavas en cobras palastina moeten binnen vallen en tientallen palastijnen doden en de eigendommen van duizenden slopen.
Nou is dat een oplossing???

wat heb jij gezien zeker niet meer dan de filmpjes van sharon die alle joden vraagt om naar israel te komen ooit joden gezien die een vrachtwagen vol explosieven voor een palastijnse school zetten???Nou ik wel gister nog op tv.

Ik had het over je palastijnse vriendjes omdat ik de indruk krijg dat je achter het "palastijnse volk" staat. Vandaar.

En dan gebruiken de Israelis buldozers tegen terroristen.

Ok nu ik jah ik sta achter een weerloos volk die met dag tot dag word geconfronteerd word met een hell EN je weet dat het waar is.

Sta jij achter de joodse staat??

Wel te merken als ik jou in al deze topic zie.

Praat jij gedrag van israel goed van wat ze tot nu toe hebben gedaan???

Hoe veel palastijnen en veel minder joden hebben moeten sterven omdat mensen in het heilige land moesten woonen??

en wat voor goeds heeft het gebracht hoe aardig zijn ze tegen buitenstaanders?

En dan zeggen ze we zijn gevlucht nou na de ww2 was Europa beter dan isreal nu of nie????

hehe en dan cipnappen ze een oud nazi docter waarom omdat hij joden vermoorden en dan krijgt hij de dood straf hoe bestaat het?

Op het ene moment verkopen ze Iran 150 hawk s/a raketten en op het andre moment drijgen ze het binnen te vallen hoe bestaat het???

en nog 1 ding je kan beginne over de palastijnen maar je hebt aleen te zeggen over de terroristen niet het hele volk.

DvdW

Citaat2.En dit:vreemd vinden dat ze na 2 intifada's een beetje anders behandeld.zeg maar gerust het helevolk of denk jij er anders over en dat door wat terroristen?
Nee ik denk er niets anders over:)
CitaatNiet iedereen weet alles;D en ik heb al genoeg gezien voor mijn standpunt.
En wat heb jij "gezien" dan? De opgeblazen bussen, de gedode Israelische soldaten die door de straten van Ramallah werden gesleept? En waarneer heb je geneoeg gezien om zoiets te kunnen begrijpen?
CitaatEn zou je nu recht in mijn gezicht kunnen zeggen waarom je het over JE PALASTIJNSE VRIENDJES had?
Dappere taal is hier helemaal niet nodig hoor, je kunt het ook gewoon vragen. Ik had het over je palastijnse vriendjes omdat ik de indruk krijg dat je achter het "palastijnse volk" staat. Vandaar.
CitaatEn het spijt me deze topic is openbaar voor iedereen.
Waarom? Ben je bang dat meer mensen zich tegen jou en je "vriendjes" gaan keren?
CitaatOf wil je dat ik en mijn palastijnse vriendjes nix meer zeggen
Helaas ligt niet alles in mijn handen :)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

demian

#21
Zou u nog de vragen willen beantwoorden?

Niet iedereen weet alles;D en ik heb al genoeg gezien voor mijn standpunt.

En zou je nu recht in mijn gezicht kunnen zeggen waarom je het over JE PALASTIJNSE VRIENDJES had?

En het spijt me deze topic is openbaar voor iedereen.
Of wil je dat ik en mijn palastijnse vriendjes nix meer zeggen ;D?

DvdW

Citaat van: DEMIAN op 19/05/2005 | 21:58 uur
1.Ok waarom zeg je dit je kent me niet eens ben je boos ofzo zeg het maar via msn ofzo dan geef ik hem wel als u wil.
Ik ben niet boos maar ik hou er niet van als mensen zich in discussies mengen terwijl zij er weinig tot niets van af weten :)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

demian

#19

Dan heb ik nog 2 vraagjes.

En dat is het enige dat Israël doet! Dat sommige van je palastijnse vriendjes het vreemd vinden dat ze na 2 intifada's een beetje anders behandeld worden geeft wel weer aan over hun denkwijze.

1.Ok waarom zeg je dit je kent me niet eens ben je boos ofzo zeg het maar via msn ofzo dan geef ik hem wel als u wil.

2.En dit:vreemd vinden dat ze na 2 intifada's een beetje anders behandeld.zeg maar gerust het helevolk of denk jij er anders over en dat door wat terroristen?

demian.

demian


Ja en? Als Iran een bedreiging vormt en zich bereid toont om andere landen aan te vallen vind ik het goed als zij worden binnengevallen.
Citaat

dat klopt mee eens

DvdW

Citaat van: DEMIAN op 04/05/2005 | 23:41 uur
hoe zijn de joden aan de macht gekomen niet door pen en papeir maar met wapens en bloed.
je hebt het weer mis, Na het einde van de britse mandaat is de Onafhankelijkheid van Israël uitgeroepen, meteen daarna moest Israël al vechten om te overleven.
Citaat
ag jah als jij vind dat israel het goed doet moet je het vinden maar ik weet wel beter
Blijkbaar weet jij het helemaal niet beter anders zou je niet eens meer het lef hebben om te herhalen wat je allemaal hebt gezegd!
Citaat
want die palastijnen hebben nog nix gehad behalve bezetting van een land die ze veel heeft beloofd maar nix gegeven behalve opsluiting in hun eigen woonplaatsen en als israel het gegeven zou hebben zouden ze niet elke dag palastina binnen vallen huizen slopen en muren bouwen waar mensen wonen en zijn moorden meer dan die terroristen al is dat helemaaal nooit goed te praten.
De Palastijnen hebben meerdere malen de kans gehad om onafhankelijk te worden maar zij hebben het keer op keer geweigerd, nu jij weer. En Israël doet alleen haar taak als Land! Namelijk zorgen voor je inwoners, en hun beschermen. En dat is het enige dat Israël doet! Dat sommige van je palastijnse vriendjes het vreemd vinden dat ze na 2 intifada's een beetje anders behandeld worden geeft wel weer aan over hun denkwijze, een oude arabische spreuk luid niet voor niets: Ik en mijn broer tegen mijn neef, ik en mijn neef tegen mijn buurman, ik en mijn buurman tegen de wereld!
Citaat
back to topic als je alles wilweten over dit onder werp hier is het antwoord.

http://vredessite.nl/kernwapens/2004/eurobom1310.html

als ik dit lees dan kan ik al bijna zeggen dat iran binnen 6 maanden en 4 jaar aangevallen gaat worden alles wijst erop.

er staat ok voor over de nauwe samen werking tussen syrie en iran die steeds beter word door deze ontwikkelingen.
Ja en? Als Iran een bedreiging vormt en zich bereid toont om andere landen aan te vallen vind ik het goed als zij worden binnengevallen.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

demian

#16
hoe zijn de joden aan de macht gekomen niet door pen en papeir maar met wapens en bloed.

ag jah als jij vind dat israel het goed doet moet je het vinden maar ik weet wel beter want die palastijnen hebben nog nix gehad behalve bezetting van een land die ze veel heeft beloofd maar nix gegeven behalve opsluiting in hun eigen woonplaatsen en als israel het gegeven zou hebben zouden ze niet elke dag palastina binnen vallen huizen slopen en muren bouwen waar mensen wonen en zijn moorden meer dan die terroristen al is dat helemaaal nooit goed te praten.

back to topic als je alles wilweten over dit onder werp hier is het antwoord.

http://vredessite.nl/kernwapens/2004/eurobom1310.html

als ik dit lees dan kan ik al bijna zeggen dat iran binnen 6 maanden en 4 jaar aangevallen gaat worden alles wijst erop.

er staat ok voor over de nauwe samen werking tussen syrie en iran die steeds beter word door deze ontwikkelingen.

DvdW

Citaat van: DEMIAN op 04/05/2005 | 23:24 uur
mijn vraag is nu aan jou hoe komen ze aan hun grond gebied van de engelsen gehad en was het niet een heel stuk kleiner voor de oorlog ?????
Is Israël niet aangevallen op de dag van haar Onafhangelijkheid door haar buurlanden?!? Juist!
Citaat
Daarnaast wordt ook in het artikel in de Telegraaf weer niet genoemd dat Israël zelf, bewezen, over kernwapens beschikt en bovendien geen ondertekenaar is van het Non Proliferatie Verdrag. Het zou juister geweest zijn dit wel te vermelden. Hetzelfde geldt voor de artikelen 'Iran negeert oproep VN en neemt proeven met uranium' in de Volkskrant en ''Slimme' bommen voor Israël' van Joop Meijers in het Algemeen Dagblad van dezelfde dag. Dat laatste artikel gaat naast deze omissie bovendien de fout in, wanneer er staat:
'Een deel van de levering bestaat uit 500 zogeheten 'bunkerbusters', 1000 kilo wegende bommen waarmee onder meer Iraanse ondergrondse opslagplaatsen van nucleaire wapens kunnen worden opgeblazen.'
Het bestaan van ondergrondse opslagplaatsen van nucleaire wapens in Iran is namelijk op geen enkele wijze bewezen. Correcter is het dat er gespeculeerd wordt over een Israëlische aanval op Iraanse uraniumverrijkingsinstallaties, zoals verderop in het artikel genoemd wordt.
Ja, en....? grote stukken tekst plakken helpt echt niet hoor :)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

demian

#14
Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 04/05/2005 | 23:18 uur
Heerlijk, discussieren met mensen die de geschiendenis niet kennen... :) Ten eerste, Israël valt helemaal geen land binnen, ten tweede, Iran is naar mijn weten in de afgelopen 60 jaar niet 3x aangevallen door meerdere landen tegelijk, ten derde, Israël is de enige democratie in het midden-oosten (waar Iran ook ondervalt jongen) ten vierde, het enige lad waar mensen onderdrukt worden is.... Iran, juustum. In Israël word niemand onderdrukt!

haha jaja palastijnen zijn zeker onderdrukt ze zitten in steden met muren eromheen waar ze niet uit kunnen ze kunnen niet gaan en staan in eigen land dat is nog eens onderdruking ;D >:(

mijn vraag is nu aan jou hoe komen ze aan hun grond gebied van de engelsen gehad en was het niet een heel stuk kleiner voor de oorlog ?????

In het artikel 'Israël wapent zich tegen Iran', in de Telegraaf van 22 september, staat:
'Iran staat onder grote internationale druk om te stoppen met plannen tot het verrijken van uranium. Verrijkt uranium wordt gebruikt bij de fabricatie van atoombommen.'
Het klopt dat verrijkt uranium voor kernwapenproductie kan worden gebruikt, maar het zou correct geweest zijn ook te vermelden dat het daarnaast ook gebruikt kan worden voor de productie van kernenergie. Hetzelfde geldt ook voor de artikelen 'Iran begint met proeven' in Trouw en 'Iran werkt verder aan kernprogram' in de Provinciale Zeeuwsche Courant van dezelfde dag, waarin eveneens alleen over verrijkt uranium als basis voor kernwapens gesproken wordt.
Daarnaast wordt ook in het artikel in de Telegraaf weer niet genoemd dat Israël zelf, bewezen, over kernwapens beschikt en bovendien geen ondertekenaar is van het Non Proliferatie Verdrag. Het zou juister geweest zijn dit wel te vermelden. Hetzelfde geldt voor de artikelen 'Iran negeert oproep VN en neemt proeven met uranium' in de Volkskrant en ''Slimme' bommen voor Israël' van Joop Meijers in het Algemeen Dagblad van dezelfde dag. Dat laatste artikel gaat naast deze omissie bovendien de fout in, wanneer er staat:
'Een deel van de levering bestaat uit 500 zogeheten 'bunkerbusters', 1000 kilo wegende bommen waarmee onder meer Iraanse ondergrondse opslagplaatsen van nucleaire wapens kunnen worden opgeblazen.'
Het bestaan van ondergrondse opslagplaatsen van nucleaire wapens in Iran is namelijk op geen enkele wijze bewezen. Correcter is het dat er gespeculeerd wordt over een Israëlische aanval op Iraanse uraniumverrijkingsinstallaties, zoals verderop in het artikel genoemd wordt.



Ton de Zwart

Citaat van: DEMIAN op 04/05/2005 | 23:08 uur
.....maar ze vallen geen landen binnen en bezetten geen gebied.....

Oh nee???   Mag ik even wijzen op de aanvalsoorlog van Irak op Kuweit? En de oorlog tussen Irak en Iran, die toch echt door één van de twee begonnen is.
Dan hebben we nog de 3 oorlogen die Pakistan begonnen is tegen India over Kashmir, de aanvalsoorlog van Marokko tegen Spaans Sahara en iets langer geleden de veroveringen van het Ottomaanse rijk in Zuid Europa (balkan) en vergeet de Moren niet die dankzij Karel de Grote zich tot Spanje hebben moeten beperken......

DvdW

#12
Heerlijk, discussieren met mensen die de geschiendenis niet kennen... :) Ten eerste, Israël valt helemaal geen land binnen, ten tweede, Iran is naar mijn weten in de afgelopen 60 jaar niet 3x aangevallen door meerdere landen tegelijk, ten derde, Israël is de enige democratie in het midden-oosten (waar Iran ook ondervalt jongen) ten vierde, het enige lad waar mensen onderdrukt worden is.... Iran, juustum. In Israël word niemand onderdrukt!
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

demian

#11
Citaat van: Jefferson op 04/05/2005 | 20:24 uur
Citaat van: DEMIAN op 04/05/2005 | 19:52 uur
Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 12/03/2005 | 22:46 uur
Citaat van: Ros op 16/02/2005 | 23:16 uur
Wie zou dat nou willen doen ?. ???
Iedereen met gezond verstand? ;)

wat maakt israel beschaafder dan iran leg dat eens uit.

Nou, voor zover het mij bekend is Israël bijna een volledig Westers land, Iran is een land dat nog regels hanteerd van de 17 eeuw ofzo, ook worden er in het openbaar mensen onthoofd omdat ze wat hebben gestolen en dat soort dingen...

maar ze vallen geen landen binnen en bezetten geen gebied ze onderdrukken wel de bevolking maar niet in de maten als israel uitvoert en gebeurt dat niet bij de vriendjes van de vs pakistan,egipte,s-arabie,bachrijn,kuweit ga maar door dat is net zo democraties als iran waar of niet in de meeste kan je niet eens stemmen iran wel niet dat dat veel voorsteld maar toch.

Briefing over Nederlandse berichtgeving kernwapens
Werkgroep Eurobom/PENN-NL
Utrecht, 13 okt 2004 - De berichtgeving over kernwapengerelateerde ontwikkelingen in de Nederlandse media is gebrekkig en eenzijdig. Aan de hand van berichten en opinieartikelen over de periode 15 september 7 oktober 2004 hebben we een commentaar geschreven om de aandacht te vestigen op wat er zoal ontbreekt dan wel eenzijdig belicht wordt. De behandelde onderwerpen zijn:
Iran/Israël, Pakistan en nucleaire proliferatie, Irak, Amerikaans nucleair beleid, kernwapens in Nederland. Hieronder volgt slechts het commentaar: de volledige teksten van de berichten en dit commentaar zijn te vinden op www.eurobomb.nl onder 'publicaties'. De bedoeling is om de Nederlandse berichtgeving de komende maanden nauwgezet te volgen en te verbeteren waar nodig.

Informatie: Karel Koster 06 1322 3359

COMMENTAAR BIJ BERICHTGEVING OVER KERNWAPENGERELATEERDE ZAKEN IN DE NEDERLANDSE PERS
15 september 7 oktober 2004

Iran
Veel aandacht in de media van de afgelopen weken gaat uit naar Iran, waarvan het nucleaire programma uitgebreid aan de orde was tijdens de vergaderingen van de IAEA. Trouw schrijft op 15 september in het artikel 'Verrijking uranium door Iran wekt wantrouwen':
'Iran is weer begonnen met de verrijking van uranium, ondanks afspraken met het internationaal atoomagentschap IAEA dat voorlopig niet te doen.' Iran beloofde eind vorig jaar inderdaad, na een eerder afspraak met Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, op vrijwillige basis uraniumverrijking voorlopig op te schorten, daarbij werd echter geen tijdsperiode genoemd. Bovendien had Iran op 15 september naar eigen zeggen het verrijken zelf nog niet hervat, wel werd aangekondigd dat dit op korte termijn (enkele maanden) zou gaan gebeuren.
Henk Müller schreef in de Volkskrant van 15 september in het artikel 'Ayatollah sust: islam verbiedt kernbom':
'Voor de regering-Bush was de angst dat Saddam Hussein massavernietigingswapens in handen zou krijgen een van de voornaamste redenen Irak binnen te vallen. Het idee dat de Iraanse ayatollahs straks atoomwapens kunnen inzetten, is voor de VS al even onacceptabel.' Met alles wat inmiddels naar buiten gekomen is over de inlichtingen over Iraakse massavernietigingswapens en het feit dat er nog altijd niets gevonden is wat op het bestaan van zulke wapens wijst, kan toch moeilijk worden volgehouden dat angst hiervoor een van de werkelijke redenen was om Irak binnen te vallen. Het is dan ook niet voor niets dat het blad Defense News op 20 september meldde dat de Europese Unie alleen harde bewijzen van het IAEA dat Iran kernwapens ontwikkelt zal accepteren als basis voor maatregelen door de Veiligheidsraad en geen genoegen zal nemen met beweringen vanuit de Verenigde Staten. Een official van de IAEA zei: "The IAEA has been telling the United States for over a year that there is no evidence against Iran, but the Americans do not want to listen." Verderop in het artikel van Müller staat: 'Maar ook Europa begint zijn geduld te verliezen met Iran, dat vorige week moest toegeven wat een IAEA-rapport aan het licht bracht: het is van plan meer dan veertig ton ruwe uranium om te zetten in uraniumhexafluoride, de grondstof die wordt gebruikt bij de verrijking van uranium door middel van centrifugering. Dat kan voor de productie van kernwapens worden gebruikt.' Het klopt dat verrijkt uranium voor kernwapenproductie kan worden gebruikt, maar het zou correct geweest zijn ook te vermelden dat het daarnaast ook gebruikt kan worden voor de productie van kernenergie. Tenslotte staat in het zelfde artikel nog:
'Sommige Israëlische militairen spreken al openlijk van de noodzaak van 'preventief ingrijpen' voordat Iran de 'Grote Satan' (de VS) en de 'Kleine Satan' (Israël) kan bedreigen, of kernwapens aan terreurbewegingen als Hezbollah kan leveren.'
Behalve dat er zoals al gezegd geen enkel bewijs is dat Iran daadwerkelijk bezig is met het ontwikkelen van kernwapens, zou het correct zijn geweest te vermelden dat Israël zelf over kernwapens beschikt, iets wat wel is bewezen, en, in tegenstelling tot Iran, geen ondertekenaar van het Non-Proliferatie Verdrag (NPV) is.

In het NRC Handelsblad van 16 september schreef Karel Knip in het overigens genuanceerde artikel 'Duurzaam wantrouwen jegens Iran':
'In de omgeving van sommige gascentrifuges werden sporen gevonden van uranium dat verder was verrijkt dan gangbaar in een civiel programma. En opeens doken blauwdrukken, en later zelfs onderdelen, op van centrifuges die veel geavanceerder waren dan de ouderwetse P-1 centrifuges die in de oktoberverklaring waren genoemd. Het werd duidelijk dat deze door de kring rond de Pakistaanse atoomgeleerde A.Q. Khan geleverd waren. Khan had ook geleverd aan Libië en dat had er een militair programma mee ingericht.' Interessante informatie hierbij is dat de technologische kennis voor deze centrifuges door Khan voornamelijk werd opgedaan bij de uraniumverrijkingsfabriek Urenco in het Nederlandse Almelo. In de jaren '70 vertrok Khan met deze kennis naar Pakistan, waar het ondermeer de basis vormde voor de ontwikkeling van de Pakistaanse atoombom.
In de Volkskrant van 17 september staat in het artikel 'VS: Iran test weer, maar IAEA zwijgt':
'Amerikaanse en Europese onderhandelaars bij het IAEA willen Iran berispen, omdat het land zich tegen de afspraken in bezighoudt met het verrijken van uranium.
De onderhandelaars willen dat Teheran de vermoedens ontzenuwd als dat Iran bezig is met de ontwikkeling van atoomwapens. De VS willen, met Europese steun, de kwestie-Iran voor de VN-Veiligheidsraad brengen als Iran niet stopt met het verrijken van uranium.'
Zoals al eerder vermeld is dit een onvolledige weergave van zaken. Iran beloofde eind 2003 op vrijwillige basis voorlopig geen uranium te verrijken, maar daarbij werd geen tijdsperiode genoemd. Bovendien is het onder het NPV niet verboden uranium te verrijken.
Daarnaast past er, blijkens het al eerder genoemde artikel in Defense News van 20 september en andere berichtgeving, enige nuancering bij de Europese steun aan de VS. Ook heeft de IAEA meerdere malen gezegd dat, hoewel ook niet met zekerheid gezegd kan worden dat Iran geen kernwapenprogramma heeft, er geen enkel bewijs is dat er wel van zo'n programma sprake is.

Het artikel 'WAT bewijzen satellietfoto's over Iran?' in Trouw van 17 september wordt gelukkig de volgende dag in dezelfde krant in het artikel 'IAEA ziet geen nucleaire activiteit op locatie Iran' al genuanceerd. In tegenstelling tot wat de Verenigde Staten daarover beweren, is er volgens de IAEA geen enkele aanwijzing dat het bij het Parchin-complex in Iran om nucleaire activiteiten gaat. Ook blijkt dat Iran volgens eigen zeggen wel degelijk medewerking wil verlenen aan een bezoek van de IAEA aan Parchin, maar een verzoek hiertoe is, in tegenstelling tot wat in het artikel van 17 september werd beweerd, nog niet uitgegaan.

De Telegraaf van 20 september gaat in het korte bericht 'Iran gaat door met het verrijken van uranium' wel heel kort door de bocht als gesteld wordt: 'Gevreesd wordt dat Iran kernwapens wil fabriceren.'
Daarbij wordt volledig voorbij gegaan aan diverse uitspraken van de IAEA, waaruit duidelijk wordt dat er geen enkel bewijs bestaat voor een mogelijk Iraans kernwapenprogramma. Zoals in het artikel 'Teheran botst hard met atoomagentschap' in de Volkskrant van dezelfde dag bijvoorbeeld wel te lezen staat, heeft het hoofd van de IAEA ElBaradei verklaart dat hij er niet van overtuigd is dat Iran een bedreiging vormt. De oproep om uraniumverrijking voorlopig te stoppen is er slechts op gericht volledige duidelijkheid te krijgen dat Iran inderdaad alleen nucleaire activiteiten voor vreedzame doeleinden ontplooit.



Balic

Citaat van: DEMIAN op 04/05/2005 | 19:52 uur
Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 12/03/2005 | 22:46 uur
Citaat van: Ros op 16/02/2005 | 23:16 uur
Wie zou dat nou willen doen ?. ???
Iedereen met gezond verstand? ;)

wat maakt israel beschaafder dan iran leg dat eens uit.

Nou, voor zover het mij bekend is Israël bijna een volledig Westers land, Iran is een land dat nog regels hanteerd van de 17 eeuw ofzo, ook worden er in het openbaar mensen onthoofd omdat ze wat hebben gestolen en dat soort dingen...

Balic

Citaat van: DEMIAN op 04/05/2005 | 19:49 uur
israel heeft al 100 bunkerbusters gekocht van de vs.
rumsvelt zij dat iran mogenlijk aangevallen gaat worden
door israel dat geloof ik best israel is daar tot in staat en zal het zeker doen als het duidelijk zou zijn als iran over een halfjaar over kern wapens beschikt
iran heeft gezecht ze met de vuisten op te wachten.

dit stond laatst in de metro(krant).


Mwuhahaha, dsat zal wat zijn  :D voordat ik het op het RTL nieuws zie wil ik er geen drol van geloven...