Israël: Iraanse atoombom dichtbij

Gestart door KapiteinRob, 16/02/2005 | 22:17 uur

KapiteinRob

MC Demian, wat mij betreft zou je qua inhoudelijke kant van je bijdrage(s) moeten overwegen om ze in het "grote onzin topic" te posten.

demian

Citaat van: Kapitein Rob op 31/12/2005 | 22:00 uur
Citaat van: MC Demian op 31/12/2005 | 21:37 uur
Ok...
1.Irak 2x
2.soemalie
3.bosnie
4.afganistan
5.vietnam
6.korea
7.panama (zuid-amerika)

Als dit landen zijn waarmee de VS zich hebben bemoeid omdat die hard aangepakt zouden moeten worden, sla je wat mij betreft de plank volkomen mis. Waar slaat dit lijstje in vredesnaam op?

(Waar slaat dit lijstje in vredesnaam op?) Maar er is na het gevecht/oorlog pas spraken van he daarvoor nog niet.

Ene Afganistan en Irak zijn op grond van zelfverdediging(tegen schapen herders) zijn binnen gevallen waar je je bij kan afvragen of het niet meer dan duizenden doden heeft opgeleverd en jah er zijn mensen die met dit soort dingen hun zakken vullen bijv Bush en zijn vriendjes.
het voormalige Iraakse leger telden 100.000 doden voor die wapens die er niet zijn en nu blijkt dat ze het wel wisten.
Maarjah olie het zwarte goud de Texas cowboys en hun oil-companies vullen hun zakken wel hoor.

Is dit het allemaal waard?

Die War against terror heeft het leven gekost aan een paarduizend westerlingen en toch echt in totaal zoon 100.000+ arabieren,islamieten is dat de reden hun pakken 1 van ons dus pakken wij 10 van hun.
Jonge er zijn TIG redenen te bedenken waarom de Amerikaanse regering niet zelf 9/11 zou hebben geplant

Gewoon agresief daar komt het op neer of nie?

Demian

KapiteinRob

Citaat van: MC Demian op 31/12/2005 | 21:37 uur
Ok...
1.Irak 2x
2.soemalie
3.bosnie
4.afganistan
5.vietnam
6.korea
7.panama (zuid-amerika)

Als dit landen zijn waarmee de VS zich hebben bemoeid omdat die hard aangepakt zouden moeten worden, sla je wat mij betreft de plank volkomen mis. Waar slaat dit lijstje in vredesnaam op?

demian

Ok...
1.Irak 2x
2.soemalie
3.bosnie
4.afganistan
5.vietnam
6.korea
7.panama (zuid-amerika)

sins 2e wereldoorlog is dat best veel vooral de laatste 10 jaar.
Noem maar ff een paar landen die zig zoveel bemoeien met de rest van de wereld.

Taloze ruzies met andre landen zoals de as van het kwaat landen

Demian.

KapiteinRob

Citaat van: MC Demian op 31/12/2005 | 15:06 uur
mwa ik moet zeggen dat Amerika niet moeilijk doet om een land hard aan te pakken om de 10 jaar of soms 5 hebben ze weer oorlog en dat om heerschapij.

Nog maar een keer; kun je dit met voorbeelden onderschrijven?

demian

Citaat van: Kapitein Rob op 17/12/2005 | 10:56 uur
Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
Ag jah dat regiem daarzo is gewoon echt heel bang en doet het waarschijnlijk uit zelfverdediging.

Ik kan me niet voorstellen dat Iran "bang" is. Ze kennen drommels goed de sterkte van hun economisch wapen en hun militaire positie in combinatie met hun strategische ligging is volgens mij heus niet zo slecht.

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
het is een fijt dat de VS nogal oorlog zuchtig is met dit soort dingen kijk het verleden.

Hoezo fijt feit? Kun je dit met een aantal relevante voorbeelden ondersteunen uit heden en verleden?

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
Als ze sadam van de troon stoten om de massavernietigingswapens die ze niet hebben.

Dan is de kans heel groot dat iran binnen gevallen of niet.

Hoewel het regime in Iran ook niet tot mijn favoriete gerekend hoeft te worden, denk ik dat er toch wel wat verschil is tussen de Saddam-dictatuur en Iran. Bush en consorten kunnen dan wel roepen over de Iraanse rol in de as van het kwaad, ik zie ze echt Iran niet binnenvallen na de tegenvallers in Irak.

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
En een oorlog op de korte termijn zit er dik in omdat Iran nu gewoon snel machtig aan het worden is zowel militair als economisch.

Wat een lariekoek; als je die redenering aanhangt, neem ik aan dat je ook verwacht dat de VS op korte termijn ook India en China aanvallen?

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
maar jah Amerika krijgt een grote bek en dat kunnen ze niet hebben ze ruleeren zowat de helewereld op een paar plekken na en die moeten ze ok hebben een andre mening word niet door ze gerespecteerd(je bent met of tegen ons) en dat zeggen ze tegen andre landen.

Wat is dat nou voor retoriek? Je bent m.i. wel erg generaliserend bezig....

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
Maar daarintegen zecht Iran veel ergere dingen waar ik geen raad me weet.

En dat is correct! En "we" zouden er wel raad mee weten (boycotten o.i.d.) als we niet zo afhankelijk van ze waren voor onze energiebehoeftes......

mwa ik moet zeggen dat Amerika niet moeilijk doet om een land hard aan te pakken om de 10 jaar of soms 5 hebben ze weer oorlog en dat om heerschapij.

En dan regiem is echt zo bang als de ..... dat weet ik zeker ze zagen hoe makkelijk irak is gepakt door VS dat kan niet anders.
en zie jij ze aan om een ander land binnen te vallen?
Eerder de VS toch?

Demian.

KapiteinRob

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
Ag jah dat regiem daarzo is gewoon echt heel bang en doet het waarschijnlijk uit zelfverdediging.

Ik kan me niet voorstellen dat Iran "bang" is. Ze kennen drommels goed de sterkte van hun economisch wapen en hun militaire positie in combinatie met hun strategische ligging is volgens mij heus niet zo slecht.

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
het is een fijt dat de VS nogal oorlog zuchtig is met dit soort dingen kijk het verleden.

Hoezo fijt feit? Kun je dit met een aantal relevante voorbeelden ondersteunen uit heden en verleden?

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
Als ze sadam van de troon stoten om de massavernietigingswapens die ze niet hebben.

Dan is de kans heel groot dat iran binnen gevallen of niet.

Hoewel het regime in Iran ook niet tot mijn favoriete gerekend hoeft te worden, denk ik dat er toch wel wat verschil is tussen de Saddam-dictatuur en Iran. Bush en consorten kunnen dan wel roepen over de Iraanse rol in de as van het kwaad, ik zie ze echt Iran niet binnenvallen na de tegenvallers in Irak.

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
En een oorlog op de korte termijn zit er dik in omdat Iran nu gewoon snel machtig aan het worden is zowel militair als economisch.

Wat een lariekoek; als je die redenering aanhangt, neem ik aan dat je ook verwacht dat de VS op korte termijn ook India en China aanvallen?

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
maar jah Amerika krijgt een grote bek en dat kunnen ze niet hebben ze ruleeren zowat de helewereld op een paar plekken na en die moeten ze ok hebben een andre mening word niet door ze gerespecteerd(je bent met of tegen ons) en dat zeggen ze tegen andre landen.

Wat is dat nou voor retoriek? Je bent m.i. wel erg generaliserend bezig....

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:06 uur
Maar daarintegen zecht Iran veel ergere dingen waar ik geen raad me weet.

En dat is correct! En "we" zouden er wel raad mee weten (boycotten o.i.d.) als we niet zo afhankelijk van ze waren voor onze energiebehoeftes......

demian

Ag jah dat regiem daarzo is gewoon echt heel bang en doet het waarschijnlijk uit zelfverdediging.

Dat kan ik me best indenken als je het regiem van sadam zo snel ziet verdwijnen en het is een fijt dat de VS nogal oorlog zuchtig is met dit soort dingen kijk het verleden.

Als ze sadam van de troon stoten om de massavernietigingswapens die ze niet hebben.

Dan is de kans heel groot dat iran binnen gevallen of niet.

En het is duidelijk dat er veel economische/machts aspecten aan die oorlog zaten.

En een oorlog op de korte termijn zit er dik in omdat Iran nu gewoon snel machtig aan het worden is zowel militair als economisch.

En jah die olie en gas dat is volgens mij de sleutel tot de waarheid.

maar jah Amerika krijgt een grote bek en dat kunnen ze niet hebben ze ruleeren zowat de helewereld op een paar plekken na en die moeten ze ok hebben een andre mening word niet door ze gerespecteerd(je bent met of tegen ons) en dat zeggen ze tegen andre landen.

Maar daarintegen zecht Iran veel ergere dingen waar ik geen raad me weet.

Demian.

Ros

Zo lang er uit de Iraanse grond nog olie vloeit is een totale isolement nog niet aan de orde.

EaGletje

idd.. maar die mensen daar zien het anders.. ze worden daar eigenlijk compleet gehersenspoeld...

Offenbach

Citaat van: Ros op 16/12/2005 | 12:23 uur
Iran: 'Vernietigende' reactie op aanval Israël

TEHERAN - Iran zal "snel en vernietigend" reageren op een mogelijke aanval van aartsvijand Israël. Dat heeft de Iraanse minister van Defensie Mustafa Mohammad Najjar vrijdag gezegd.

"Het beleid van de islamitische republiek Iran is volledig defensief, maar als we worden aangevallen, zal het antwoord van de gewapende strijdkrachten snel, krachtig en vernietigend zijn", zei Najjar tegen het Iraanse persbureau IRNA.


Najjar reageerde met zijn uitlatingen op berichten dat de Israëlische premier Sharon het leger opdracht zou hebben gegeven een actie tegen Iran voor te bereiden. Daarbij zou het gaan om aanvallen op geheime locaties in Iran waar uranium wordt verrijkt.

www.nu.nl

Iran geeft een duidelijk signaal dat het land niet als agressor kan worden aangemerkt in geval van een aanval door Israel. Ben benieuwd naar de counter van Sharon. Hopenlijk neemt hij een wijs besluit en ziet hij af van een mogelijk aanval op Iran.

Ik vind het wel opvallend hoe iran in korte tijd de spanningen met het Westen heeft laten oplopen. (Met alle economische gevolgens van dien, denk even aan buitenlandse investeringen.) Terwijl de vorige machthebbers toenadering zochten tot Europa, riskeert de huidige president een totaal isolement van Iran! Echt een 1e klas gek, die snel door zijn eigen volk afgezet dient te worden!

Ros

Iran: 'Vernietigende' reactie op aanval Israël

TEHERAN - Iran zal "snel en vernietigend" reageren op een mogelijke aanval van aartsvijand Israël. Dat heeft de Iraanse minister van Defensie Mustafa Mohammad Najjar vrijdag gezegd.

"Het beleid van de islamitische republiek Iran is volledig defensief, maar als we worden aangevallen, zal het antwoord van de gewapende strijdkrachten snel, krachtig en vernietigend zijn", zei Najjar tegen het Iraanse persbureau IRNA.


Najjar reageerde met zijn uitlatingen op berichten dat de Israëlische premier Sharon het leger opdracht zou hebben gegeven een actie tegen Iran voor te bereiden. Daarbij zou het gaan om aanvallen op geheime locaties in Iran waar uranium wordt verrijkt.

www.nu.nl

Iran geeft een duidelijk signaal dat het land niet als agressor kan worden aangemerkt in geval van een aanval door Israel. Ben benieuwd naar de counter van Sharon. Hopenlijk neemt hij een wijs besluit en ziet hij af van een mogelijk aanval op Iran.

EaGletje

#41
Iran binnenvallen is geen optie omdat je dan daar waarschijnlijk een nog veel ergere strijd krijgt dan als irak.. en er dan heel veel troepen gaan sneuvelen... als iran dan echt een groot gevaar is.. zouden Air strikes voldoende kunnen zijn om ze ff tijdelijk uit te schakelen.. iran heeft een redelijk luchtverdediging, maar die is makkelijk uit te schakelen met de agm-88 harm... daarna kunne andere toestellen de vliegbases en militaire doelen uitschakelen... naast de dan waarschijnlijke kruisraketten.. voor de Iraanse luchtmacht is weinig te vrezen.. ze vliegen wel met de F-14a.. die upgedate is met hun eigen radar en wapens.. maar deze toestellen zijn slecht onderhouden en zijn nog maar in kleine aantallen operationeel omdat de rest is gekanibaliseerd.. en het senario dat iran daarop irak binnen valt is maar klein omdat ze dan grote verliezen zullen lijden omdat dat een normale conventionele oorlog zou zijn..waarin de wapens van het weste heel erg effectief zouden zijn

Kobus_NL

Ik denk dat Iran zich bedreigd begint te voelen met al die Amerikaanse sateliet-staten om zich heen (Irak, Pakistan, Afganistan).
En dan nog de retoriek van de as van het kwaad, dan vindt ik het eerlijk gezegd niet vreemd dat Iran zegt "Wij zullen alles doen om onszelf te verdedigen" maar dan met een Amerikaanse woordkeuze.

KapiteinRob

Volgens mij heeft Ros gezegd "Ik zie", wat m.i. wat anders is dan "iets weten"....