Nederlandse operaties:

Gestart door erik83, 27/02/2005 | 13:44 uur

Ros

#69
9/11 ben ik zeker niet vergeten. Had wel de droom dat door alle acties nadien de wereld veiliger zou worden. Het tegendeel is helaas waar, zoals in onderstaand bericht word bevestigd.

WASHINGTON - Het aantal "ernstige terroristische incidenten" in de wereld is vorig jaar verdrievoudigd in vergelijking met 2003. Dat blijkt uit uitgelekte gegevens van de Amerikaanse overheid, waarover The Washington Post woensdag berichtte.

Volgens de cijfers waren er vorig jaar 655 gebeurtenisen die de VS beschouwen als ernstige terreurdaden. Het gaat dan onder meer om de gijzeling van schoolkinderen door Tsjetsjenen in het Noord-Ossetische Beslan en om bijvoorbeeld gevechten en aanslagen in het Indiase deel van Kashmir. In 2003 telde Washington 175 terroristische incidenten.


Tegenvaller

De gegevens lijken een grote tegenvaller voor president Bush die de internationale strijd tegen terreur tot zijn topprioriteit heeft gemaakt. In de cijfers is volgens The Washington Post overigens niet het grote aantal aanvallen op Amerikaanse militairen in Irak verwerkt.

Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken had juist eerder deze maand besloten dit soort cijfers niet meer te publiceren in zijn jaarlijke rapportage over internationaal terrorisme. Het verslag van 2004 maakte aanvankelijk melding van een wereldwijde afname van het aantal aanslagen en het aantal slachtoffers van terrorisme in het voorliggende jaar. De Amerikaanse regering concludeerde daaruit dat de Verenigde Staten de strijd tegen het terrorisme aan het winnen waren.

Nader onderzoek wees echter uit dat de cijfers niet klopten. In een verbeterde versie van het rapport moest het ministerie erkennen dat het aantal aanslagen in 2003 juist was toegenomen.

bron: nu.nl


Mourning

Citaat van: Ranger87 op 18/04/2005 | 10:39 uur
Kijk man die yanks die lopen wel te zeiken dat ze wereldvrede willen maar intussen tijd is het hun om 1 ding te doen en dat is die olie. Afghanistan ging zelfs om olie daar loopt nu de grootste oliepijplijn van de wereld door heen. wat als binnenkort het water allemaal opraakt ??? gaan ze ons dan aanvallen omdat ze water nodig hebben.

de dingen die daar gebeuren in dat land zijn abnormaal en moet spoedig een einde aankomen. Macht en geld verblinden de daadwerkelijke motieven om de politiek in te gaan. en ros volg de discussie hiervoor eens effetjes.

Je bent 11 september 2001 wel HEEL erg snel vergeten. Ik stel bevondien voor dat je Michael Moore wat minder serieus neemt  ;).

Regards,

Mourning  :)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

Citaat van: Lenoir op 17/04/2005 | 13:07 uur
Citaat van: Ranger87 op 17/04/2005 | 12:55 uur
wat dachten jullie van een uitzending richting het panama kanaal?? het panama kanaal is een belangrijke vaarroute voor vele schepen vanuit de VS. een ideaal doelwit voor terrorisme. Op zich zou een internationaal eskader van schepen daar heen sturen geen slecht idee zijn.

Wat een geweldig idee! Aangezien het Panamakanaal tussen de 70 en 300 meter breed is, kan een fregat bij calamiteiten dan volle kracht achteruit varen naar de plaats des onheils waarbij ze dan gewoon over de sluizen heenspringen. Zeker als het een eskader schepen betreft, krijg je werkelijk angstaanjagende nautische manoeuvres te zien. En als de terroristen dan voornoemde sluizen hebben opgeblazen (want welke andere "doelwitten" zijn er?) en verdwijnen in de jungle, kunnen we er een Harpoon achteraan schieten of de scheepskoks er met een roerspaan achteraan sturen......

Ranger87, ik geloof dat ik het al met al toch niet zo'n slim idee vind........

:o ;D ;D ;D ;D ;D
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ranger87

Ros hiervoor ging er discussie gaande om  priaterij in de straat van mallaka en de hoorn van afrika. Als snel wou men ook bootjes hebben. de operatie zou dus de aanschaf van nieuw materiaal vereisen.

ik hoop hier mee voldoende intel te hebben gegeven.

oud_zijde

ja nu ja hoe dan ook, laat de Amerikanen voorlopig maar gewoon in Irak blijven want beter zal het er met een plotsklaps vertrek niet op worden vrees ik
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ros

Als Ranger87 de "opdracht" nog even zou willen beargumenteren kan ik er wellicht iets mee. Ik denk dat er meer achter zit dan alleen het verzoek om de discussie te volgen ?.

Ranger87 ?

KapiteinRob

#63
Citaat van: Ranger87 op 18/04/2005 | 10:39 uur
Kijk man die yanks die lopen wel te zeiken dat ze wereldvrede willen

Het is maar hoe je het bekijkt. Als iemand het ideaal heeft om wereldvrede te willen, zal ik dit niet zoals jij afdoen als "gezeik", hooguit als naief.

Citaat van: Ranger87 op 18/04/2005 | 10:39 uur
Afghanistan ging zelfs om olie daar loopt nu de grootste oliepijplijn van de wereld door heen.

Volgens mij is het alleen bij plannen gebleven en ligt er helemaal nog geen "grootste oliepijplijn van de wereld" in Afghanistan. Ik hoor dus graag wat details hierover van je!

Citaat van: Ranger87 op 18/04/2005 | 10:39 uur
de dingen die daar gebeuren in dat land zijn abnormaal en moet spoedig een einde aankomen.

Dat jij dat vindt, wil niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is! Wie ben jij dan wel om te bepalen dat aan zaken die in de VS gebeuren en die gesteund worden door de meerderheid van de Amerikaanse bevolking een eind gemaakt moet worden?

Citaat van: Ranger87 op 18/04/2005 | 10:39 uur
ros volg de discussie hiervoor eens effetjes.

Om een sergeant-majoor een opdracht te geven betreffende iets dat hij allang heeft gedaan en die dan door hem klakkeloos nogmaals uitgevoerd zou moeten worden, moet je wel van hele goede huize komen.......

oud_zijde

Citaat van: DRDRAGO op 05/03/2005 | 13:08 uur
{dream mode on} als we er een torpedo lanceer installatie opzetten  lijkt me super!!!zzzzzzzzzz {dream mode off}

maar idd als de schelde een betere kan ontwerpen dan moeten we daar echt een zooi van hebben! die dingen kun ook gebruiken als bescherming tegen piraten en zo...

kijk van Damen Shipyards (in Gorinchem oid)


DAMEN INTERCEPTOR 2604

Length o.a.
26.10 m

Bream o.a.
6.00 m

Depth at sides
3.10 m

Power range
5000 bkW

Speed range
45.0 - 50.0 knots

Construction
 Aluminium



It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Sophietje

Citaat van: Ranger87 op 18/04/2005 | 10:39 uur
Kijk man die yanks die lopen wel te zeiken dat ze wereldvrede willen maar intussen tijd is het hun om 1 ding te doen en dat is die olie. Afghanistan ging zelfs om olie daar loopt nu de grootste oliepijplijn van de wereld door heen. wat als binnenkort het water allemaal opraakt ??? gaan ze ons dan aanvallen omdat ze water nodig hebben.

de dingen die daar gebeuren in dat land zijn abnormaal en moet spoedig een einde aankomen. Macht en geld verblinden de daadwerkelijke motieven om de politiek in te gaan. en ros volg de discussie hiervoor eens effetjes.

Als je het zo formuleert, vind ik dat je wel een punt maakt en heb je in grote lijnen ook wel gelijk, maar de oorlog verklaren, nou nee.

Ros

#60
Citaat van: Ranger87 op 18/04/2005 | 10:39 uur

en ros volg de discussie hiervoor eens effetjes

Ik doe niet anders dan de discussie volgen  ???.

Ranger87

Kijk man die yanks die lopen wel te zeiken dat ze wereldvrede willen maar intussen tijd is het hun om 1 ding te doen en dat is die olie. Afghanistan ging zelfs om olie daar loopt nu de grootste oliepijplijn van de wereld door heen. wat als binnenkort het water allemaal opraakt ??? gaan ze ons dan aanvallen omdat ze water nodig hebben.

de dingen die daar gebeuren in dat land zijn abnormaal en moet spoedig een einde aankomen. Macht en geld verblinden de daadwerkelijke motieven om de politiek in te gaan. en ros volg de discussie hiervoor eens effetjes.

Sophietje

#58
Citaat van: Ros op 18/04/2005 | 09:46 uur
Laten we maar niet de oorlog verklaren aan de VS. Ik zou niet weten waar we met al die krijgsgevangenen naar toe moeten  ;D

Uuuuuuuhhhhhhhh Twente, Soesterberg plek zat tegenwoordig. Nee alle gekheid op een stokje, ik vind die opmerking van Ranger87 een beetje dom, sorry. :(

Ros

Citaat van: Sophietje op 18/04/2005 | 09:43 uur
Citaat van: Lenoir op 18/04/2005 | 09:36 uur
Citaat van: Ranger87 op 17/04/2005 | 14:26 uur
ik volg het nieuws jah maar daar kan ik alleen uit opmaken dat we dan de oorlog aan amerika moeten verklaren.

Wat is dit nou voor een idiote opmerking? Als dit de conclusie is van je verwerking van het wereldnieuws...........  :(

Jeetje, dit kan ik ook niet helemaal vatten een beetje domme opmerking vind ik het wel, mits het met een hele vette knipoog is bedoeld, maar dan nog, vreemd........................... :-\

Laten we maar niet de oorlog verklaren aan de VS. Ik zou niet weten waar we met al die krijgsgevangenen naar toe moeten  ;D

Ros

Citaat van: Ranger87 op 17/04/2005 | 13:42 uur
Forward operating bases of controle posten met patrouille boten kan ook nog altijd bovendien kan het eskader aan de voor en achterkant van het kanaal controles uitvoeren.

de patrouille boten zouden meteen een goed argument vormen om die dingen aan te schaffen!!

Een taak bedenken als argument om materieel aan te schaffen is de paard achter de wagen spannen

Sophietje

Citaat van: Lenoir op 18/04/2005 | 09:36 uur
Citaat van: Ranger87 op 17/04/2005 | 14:26 uur
ik volg het nieuws jah maar daar kan ik alleen uit opmaken dat we dan de oorlog aan amerika moeten verklaren.

Wat is dit nou voor een idiote opmerking? Als dit de conclusie is van je verwerking van het wereldnieuws...........  :(

Jeetje, dit kan ik ook niet helemaal vatten een beetje domme opmerking vind ik het wel, mits het met een hele vette knipoog is bedoeld, maar dan nog, vreemd........................... :-\