Wie komt hoelaat en waar op voor de Natres.

Gestart door Defensieforum, 27/03/2005 | 15:32 uur

Aibeethoven

Ze hebben niets aan mij als ik meer als een half jaar thuis zit terwijl ze dan een onderbezetting bij de slagwerk sectie hebben. Voor ons is de AMO een soort van formaliteit en obstakel waar je gewoon zo snel mogelijk van af moet. Persoonlijk lijkt het me wel leuk. Maar misschien kom hier na de AMO nog wel op terug..... :-\ ;)
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Buitenstaander?

wel grappig trouwens dat je al bent geplaatst, en ook al ergens op moet komen terwijl je de amo nog niet gehad hebt ai, is dat normaal bij de fanfare?

Aibeethoven

Inderdaad, ik wil eigenlijk ook wel een keer van die lege ROTten af ;D ;)
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Eline

mondelinge afspraken zijn ook afspraken ;) Dus ik ga jou gewoon zien de 20e! Want anders heb ik geen bud  :D
The weak will run while the strong will stand and fight..

Aibeethoven

Nee hoor. Ik heb een mondelinge bevestiging van onze dirigent / plv. cmnd en van onze commandant.......... :-\
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Eline

beethoven..t zijn ook volgens mij niet de officiele aanstellignpapieren. T is meer een , wat er staat, opkomst aanstellingsbrief. Waar instaat dat ik ben ingedeeld van 20 Juni tot 1 Juli als res sld3, blabla..heb jij vast ook wel gehad al..;)
The weak will run while the strong will stand and fight..

Buitenstaander?

#45
Ja ze willen 4 a 6000 meer fultime militairen, maar ook de helft meer natressers, ben benieuwd hoe ze dat willen aanpakken.

Darnaast had ik een tijdje terug al gehoord, dat ze de mensen steeds sneller in de AMO willen hebben, en daardoor de keuringen opvoeren.

Maar het verschilt inderdaad heel erg, had dus ook verwacht dat het bij mij ook langzaam zou gaan, maar niet dus, dus nu hoop ik de 20ste goed gekeurd te worden, 10 juni de aanstellingpapieren, 15 juni PGU ophalen en de 20ste meedoen met de AMO ;D

ben benieuwd of ze met me eens zijn hahaha

En mij kunnen ze niet eens meer vragen of ik beroeps wil worden, ben te oud, maar zou dat ook niet meer willen, voor jaren terug nog wel, maar ik zie mezelf nu geen fulltime militair meer

Eline

Heb mn bericht voor t kleden nu ook...
20 Mei  ;D
The weak will run while the strong will stand and fight..

Aibeethoven

Ik heb volgens mij nog altijd geen aanstellingspapieren gehad............ :( :-\
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Eline

Bandbox..het verschilt heel erg per persoon hoe snel de sollicitatieprocedure gaat. Bij sommigen heeft het echt 7  maanden geduurd. Bij mij bijvoorbeeld ben ik 11 april GO gekeurd en 3 Mei had ik mn aanstellings en opkomstpapieren thuis, ik heb zelf wel wat rondgebeld om het zo snel mogelijk te laten gaan. Zo zie je maar..je kan er geen touw aan vast knopen...
Nu wachten op uitnodiging voor het kleden..

Ros, ik denk dat ze inderdaad zelf ook wel hun aandeel hebben in dit feit. Dat er meer mensen voor de natres gaan kiezen. Ten eerste die bezuinigingen al. BOT-ers werden geeneens meer aangenomen. Het is de onzekerheid die mensen afschrikt denk ik. Bij mijn uitslag vroeg de uitslaggevend arts ook of ik echt geen beroeps wilde worden..dus ze zitten volgens mij echt wel omhoog :)

Groeten!

The weak will run while the strong will stand and fight..

Ros

#41
Citaat van: Bandbox op 08/05/2005 | 20:51 uur
De Amo is erg leuk. De eerste week zit je op de kazerne en heb je nergens tijd voor. Ze stoppen erg veel in je hoofd die week. De tweede week, daar moet je uitgerust aan beginnen want je bent de hele week in het veld. Je zal momenten hebben van beleven en van ondergaan. Maar het is een prachtige ervaring en ik kan alleen maar zeggen; geniet ervan want het is zoooo voorbij !

V.w.b. de snelheid waarmee mensen gekeurd worden en aangesteld, daar sta ik wel een beetje van te kijken omdat ze in Amsterdam de opdracht hebben gekregen om de hoogste prioriteit te geven aan de full-time beroeps. Ze hebben immers 4000 man/vrouw nodig.  Blijkbaar hebben ze het systeem erg goed gestroomlijnd op het moment.

Ik denk dat er meer animo is voor een reservisten job bij defensie dan voor een BBT aanstelling, om van een BOT functie maar te zwijgen. Hier zit al helemaal geen toekomst perspectief meer in voor gemotiveerde mensen. Met 35 jaar de kans te lopen om te moeten verdwijnen..........en dan.

Zie:http://www.defensieforum.nl/index.php?board=25;action=display;threadid=6086;start=msg54557#msg54557

Bandbox

De Amo is erg leuk. De eerste week zit je op de kazerne en heb je nergens tijd voor. Ze stoppen erg veel in je hoofd die week. De tweede week, daar moet je uitgerust aan beginnen want je bent de hele week in het veld. Je zal momenten hebben van beleven en van ondergaan. Maar het is een prachtige ervaring en ik kan alleen maar zeggen; geniet ervan want het is zoooo voorbij !

V.w.b. de snelheid waarmee mensen gekeurd worden en aangesteld, daar sta ik wel een beetje van te kijken omdat ze in Amsterdam de opdracht hebben gekregen om de hoogste prioriteit te geven aan de full-time beroeps. Ze hebben immers 4000 man/vrouw nodig.  Blijkbaar hebben ze het systeem erg goed gestroomlijnd op het moment.

Aibeethoven

#39
Ik heb meer dan een half jaar geleden auditie gedaan bij de fanfare en nu zit pas alles een beetje op de rails. MAAR dit blijkt nog kort te zijn. Het zou wel leuk zijn als we elkaar bij de AMO ontmoeten, je weet dan natuurlijk niet meteen wie wie is ;D
De soldaat 3e klasse muzikant Aibeethoven heeft er wel zin in ja!! Ik heb een paar collega's bij de fanfare die vroeger vaak als oefenvijand op AMO's hebben gediend die me proberen bang te maken maar daar trappen we natuurlijk niet in!! ;)
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Eline

Ik hoop t echt door!
Lijkt me super leuk als je dr bij bent !! ;)
We moeten eigenlijk voor de 20e dan nog even afspreken..
Kijken of Marc en JP ook komen  :D
Komen we zondag de 19e tenminste niet moederziel alleen aan op de Kazerne. Maar meer in de trand van: "Hé , hoe ist nou?!"

;D
The weak will run while the strong will stand and fight..

Buitenstaander?

Ja als ik alles lees, dan gaat het bij mij ook in een snel tempo volgens mij, 13 april voorlichting gehad, 14 april alles opgestuurd, laatste week april kreeg ik een uitnodiging voor mijn PO voor 4 mei, daarna kon ik de GO de 10de al doen, maar heb dus gekozen voor de 20ste.
zal me dus niks verbazen als ik een uitnodiging krijg voor de amo in juni, ligt er ook aan hoe ze zitten natuurlijk, ik hoop natuurlijk dat deze sneltempo aanblijft, wat ik al eerder heb gezegt, 3 maanden duurt lang als je al helemaal goedgekeurd bent, en tot augustus moet wachten op je amo.