oefening??

Gestart door wegmann, 25/04/2005 | 19:23 uur

SisSyBoY

Gelukkig nog geen sporen te zien, nice pics !
Volo Et Valeo

Piedt

Hierbij wat foto's van het Sligro terrein.








Diesel

heb je er foto´s van ?  :)

Piedt

Ik ben gister terug gekomen uit de Marnewaard en heb maandag op dinsdag geslapen bij de Sligro met me Leo.

Was een mooie route om te rijden dinsdag morgen, we hebben half Friesland wakker gemaakt en volgens mij viel de schade die we hebben gereden redelijk mee, voor de rest was de oefening meer voor hoger niveau, dus werden wij (tankpel.) meer als onderwijs-leermiddel gebruikt.

Diesel

Op regionale tv hoorde ik een of andere Luit praten over 45 pantservoertuigen (YPR) en 18 Leopard 2 tanks.

SisSyBoY

Citaat van: Ice^ op 26/04/2005 | 21:22 uur
ja en dan doet men de ene hendel naar voren en de andere hendel naar achter.... hehehe :) kennen ze weer asfalteren :)

Onder het motto: "Draaien maar"!!  :o
Volo Et Valeo

Ice^

ja en dan doet men de ene hendel naar voren en de andere hendel naar achter.... hehehe :) kennen ze weer asfalteren :)
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

wegmann

Intussen is de hele club weer vertrokken..
Ben gisteravond nog even wezen kijken,kon 't niet laten.
En nog heel wat meer mannen uit drachten en omgeving bleek wel.
We hebben nog even overwogen om met m'n DAF YA 328 de oefenvijand uit te gaan hangen, toch maar niet gedaan zal wel  niet echt gewaardeerd worden zo'n rust verstoring.
Vanochtend wakker geworden met het gebrul van leo's , ureterp leek even op Bergen-Hohne 15 jaar terug.

KapiteinRob

Citaat van: MarcoD op 26/04/2005 | 20:14 uur
van die 15 stond in de krant

Er staat wel meer in de krant. Zeker de Leeuwarder courant..... ;) Maarruh, je snapt toch zelf ook wel dat 40 niet door 15 te delen is?  :D

MarcoD

van die 15 stond in de krant :P ik heb verder geen id, heb al het spektakel gemist :@

HM

hoop noorderlingen die alles scherp in de gaten houden  ;D
Kzal mijn thuisfront eens uithoren, hebben me niks gezegd....
mijn ouwe woont er tegen over  :o
Alleen berusting kan ons verslaan

KapiteinRob

Citaat van: MarcoD op 26/04/2005 | 17:57 uur
40 tanks

Dit gebeurd in groepen van 15 tanks.

Rekenkundig klopt dit dus niet...... ;)

SisSyBoY

#6
Citaat van: Lenoir op 26/04/2005 | 18:51 uur
Citaat van: MarcoD op 26/04/2005 | 17:57 uur
Ze zullen over de waldwei door burgum richting Marnewaard gaan.

Da's dan lekker. Is-net nieuw geasfalteerd en gaan ze er lekker overheen scheuren.....

"Draaien maar"  8)
Volo Et Valeo

KapiteinRob

Citaat van: MarcoD op 26/04/2005 | 17:57 uur
Ze zullen over de waldwei door burgum richting Marnewaard gaan.

Da's dan lekker. Is-net nieuw geasfalteerd en gaan ze er lekker overheen scheuren.....

MarcoD

Idd ik woon in Drachten en heb dr ook vna gehoord. Ze zijn op oefening

670 militairen
60 pantservoertuigen
40 tanks

In Marnewaard wordt er een oefening gehouden. Dit zal een crisisgebied zijn, waar Bavrianen wonen die zelfstandig willen worden. De gemoederen lopen op en het bataljon zal er voor moeten zorgen dat het rustig blijft. Drachten is een realistische afstand tot het crisisgebied. Ze zullen over de waldwei door burgum richting Marnewaard gaan. Dit gebeurd in groepen van 15 tanks. Net zoals het in het echt zou zijn gegaan.

Bij de sligro lopen constant militairen rond die de wacht houden. Alles wordt zo realistisch mogelijk gemaakt.