AFMP: Farah Karimi moet excuus aanbieden

Gestart door -Peter-, 29/04/2005 | 11:12 uur

rocco2000

#11
die bedoelde ik inderdaad.. Fatsoen hebben ze daar dus nog steeds niet geleerd. >:(
vrijwillig, niet vrijblijvend

KapiteinRob

Citaat van: rocco2000 op 19/06/2005 | 15:35 uur
ook geen antwoord op je ingestuurde mail gehad zeker?

Ik neem aan dat je doelt op mijn email naar de voorzitter van de tweedekamercommissie voor defensie? Nee, natuurlijk niet. Stel je voor dat ze een simpele sergeant-majoor eens fatsoenlijk antwoorden........

Balic

#9
Dat mens weet blijkbaar niet dat we hier in Nederland werken met professionele militairen waar ze in Iran nog nooit van hebben gehoord.


rocco2000

ook geen antwoord op je ingestuurde mail gehad zeker?
vrijwillig, niet vrijblijvend

KapiteinRob

Er is wel meer waar de vakbonden in het algemeen nog op terug moeten komen......

Volgens mij lopen we momenteel bijvoorbeeld CAO-loos rond, weet ik v.w.b. mijn datum FLO ook nog steeds niet waar ik aan toe ben en is het middelloonpensioen voor mij een grote, zeer donkere wolk boven mijn hoofd!

rocco2000

moet de afmp/fnv daar dan niet eens op terug komen? Ik vond het namelijk nogal een belediging..
vrijwillig, niet vrijblijvend

KapiteinRob

Welnee, die heeft het te druk met het invullen van namen en adressen van haar "Iraanse contacten" in haar nieuwe agenda.

Het is te hopen dat (als ze weer eens naar Iran gaat voor vakantie of werkbezoek) ze zich afvraagt waarom ze dat door haar "ontvluchtte" land bezoekt en waarom ze nooit is teruggekeerd........

rocco2000

hebben we van mevrouw karimi eigenlijk al een antwoord gehad?
vrijwillig, niet vrijblijvend

KapiteinRob


Mokum Casual

Wat is WMSr? Zal wel een soort wetboek zijn ofzo?

-Peter-

Woerden - De AFMP/FNV is woedend over de uitlatingen van Groen Links Tweede Kamerlid Farah Karimi in het Radio 1 Journaal van 28 april. Karimi geeft in dit interview aan dat zij vindt dat, door het van kracht verklaren van artikel 71 voor de militairen die onder Enduring Freedom werken, het Openbaar Ministerie geen toezicht meer kan houden. Om daar vervolgens aan toe te voegen: "En het is ongewenst om op die manier ruimte te creëren voor schietgrage jongens die het niet zo nauw nemen."

De AFMP/FNV vraagt zich af waar Farah Karimi deze wijsheid vandaan haalt. AFMP/FNV voorzitter Wim van den Burg: "Nederlandse militairen zijn al vijftien jaar betrokken bij uitzendingen naar het buitenland. Tot nu toe is er sprake van één incident waar de rechter zich nog over moet uitspreken. Ik ben zeer benieuwd waar mevrouw Karimi de termen 'schietgraag' en 'niet zo nauw nemen' op baseert."
Een verklaring dat art. 71 WMSr van kracht is voor een bepaald deel van de krijgsmacht voor een bepaalde periode, heeft een aantal gevolgen. De belangrijkste daarvan is dat voor de betrokken militairen art. 38 WMSr van kracht wordt. Artikel 38 WMSr biedt een strafuitsluitingsgrond aan militairen in tijd van oorlog voor het verrichten van oorlogshandelingen, mits die vallen binnen de aan de militair gegeven bevoegdheden en mits het humanitair oorlogsrecht niet wordt geschonden. Hiermee wordt aan deze militairen een grotere mate van zekerheid geboden. Uiteraard is er geen sprake van straffeloosheid. Indien het OM van oordeel is dat aan de genoemde voorwaarden niet wordt voldaan, kan vervolging alsnog plaatsvinden.
De AFMP/FNV eist van Farah Karimi dat zij openlijk haar excuses voor haar ongenuanceerde uitingen aan de Nederlandse militairen aanbiedt. Van den Burg: "Militairen moeten onder moeilijke omstandigheden hun werk doen en verdienen het niet om als 'schietgraag' en 'niet zo nauw nemend' neergezet te worden."

[bron: www.afmp.nl]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...