Prins Van Oranje Bevorderd

Gestart door -Peter-, 29/04/2005 | 11:19 uur

KapiteinRob

We hebben het er in het uniformentopic (http://www.defensieforum.nl/index.php?board=8;action=display;threadid=3366;start=30) al over gehad, maar ik wil best opnieuw kwijt dat deze ceremoniƫle poppenkast me enorm stoort. Er staan me daar een paar maandsalarissen in complete adoratie te kijken hoe PW zijn nieuwste jasje dichtknoopt. En wat heeft hij ervoor gedaan? Niets, helemaal niets! Defensie moet zich driedubbel schamen; er moeten nog duizenden collega's de straat op geschopt worden, bevorderd worden is iets dat tegenwoordig nog moeilijker is dan niet geflitst te worden op de snelweg etc. etc., maar PW krijgt ongeveer elke 2-3 jaar een ander jasje met dito gallons. Ik weet niet hoe de natuur dat voor elkaar gekregen heeft, maar lieden met blauw bloed slagen overal voor, zijn altijd hyperintelligent, snappen alles, dementeren niet, vluchten nooit en vinden het normaal dat ze met hoogheid o.i.d. aangesproken worden. En dat allemaal vanwege een geboorteplekje.......

-Peter-

27-4-2005 12:59:00

Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje is woensdag (27 april), door Staatssecretaris van Defensie, de heer C. van der Knaap, bevorderd tot Commandeur der Koninklijke Marine Reserve, Reserve Brigade-generaal der Infanterie van de Koninklijke Landmacht en Reserve Commodore van de Koninklijke Luchtmacht.

Bij deze gelegenheid is de Kroonprins ook benoemd tot Reserve Brigade-generaal der Koninklijke Marechaussee. Het betreft een reguliere bevordering.

Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...