"Amerikaan wil atoombom op Mekka."

Gestart door Cobra4, 20/07/2005 | 08:51 uur

Anubis

CitaatGewoon accepteren dat er verschillen zijn en dat mensen helemaal niet zo graag willen integreren en/of multicultureel willen leven.

Mijn idee. Als iemand het verdomt om Nederands te leren en achterlijk wil blijven, let it be. Maar wij moeten gewoon ophouden met overheids bekendmakingen, tv-uitzendingen, etc in het Turks en Marokkaans te vertalen. Niet omdat ik die mensen dwars wil zitten, maar na 20 jaar in NL mag je wel eens Nederlands gaan leren. Niet moeten, maar laat ze de problemen maar voelen dan.
Ook dat hele inburgeringsgeneuzel: stopzetten. Dat kost bakken met geld, die beter naar noodleidend defensiepersoneel kan gaan.
Mijn ega die ook buitenlandse is heeft nooit steun vanuit Den Haag gehad en sprak noodgedwongen (door het varen) ook na een half jaar Nederlands. Alleen hoeft Verdonk niet hier aan te komen voor zo'n verplichte cursus Wilhelmus kleren zingen. Die steekt ze maar daar waar de zon niet schijnt. Bij haar is dat zelfs in haar hoofd.
Wij hoeven toch ook op de Antillen niet verplicht Papiamento te leren?
Maar het is wel makkelijk als je het kan.

KapiteinRob

Inderdaad, en vooral dat laatste. Gewoon accepteren dat er verschillen zijn en dat mensen helemaal niet zo graag willen integreren en/of multicultureel willen leven. In Nederland moeten we eens ophouden met die schijnheiligheid dat we zo geïnteresseerd in elkaars cultuur zijn. Alleen bij het uitkiezen van een restaurant en op vakantie.....

Ros

Mijn stelling was dan ook behoorlijk positief.......het zou mooi zijn als.................. Ik denk ook dat de meerderheid aan de "andere" niets liever zou willen dan leven en laten leven en elkander met rust laten.

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 25/07/2005 | 20:07 uur
Minimaal vreedzaam naast elkaar en met wederzijds respect zou al mooi genoeg zijn.

Ik geloof niet zo in het gegeven dat er wederzijds respect is, hoe prettig het ook zou zijn. In politiek-correct nederland denken we misschien dat dit zo is, maar het is wat mij betreft hoofdzakelijk eenrichtingsverkeer. En zelfs dat laatste brokkelt behoorlijk af, getuige de opmerkingen "op verjaardagen en aan de tap"!

Ros

Minimaal vreedzaam naast elkaar en met wederzijds respect zou al mooi genoeg zijn.

KapiteinRob

Citaat van: rocco2000 op 23/07/2005 | 23:10 uur
Die hebben ook geen baat bij het verbroederen van de westerse wereld met de islamitische gemeenschap.

Ik zo langzamerhand ook niet meer!  :-\

rocco2000

#7
lenoir heeft natuurlijk wel degelijk een punt, maar als je in een bepaalde regio goodwill wilt kweken moet je niet beginnen over atoombommen op de heiligste plaats van de doelgroep. Dat een aantal islamitische landen volkomen lak hebben aan goodwill en gewoon hun foute ideeen uiten is volkomen duidelijk. Die hebben ook geen baat bij het verbroederen van de westerse wereld met de islamitische gemeenschap.
vrijwillig, niet vrijblijvend

Sophietje

Citaat van: Cobra4 op 20/07/2005 | 08:51 uur
Turkije tegen 'atoombom op Mekka'

WASHINGTON/ISTANBUL - De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Gül heeft het idee van de Amerikaanse parlementariër Tancredo om een atoombom op Mekka te gooien, scherp veroordeeld. Dit meldt de Amerikaanse krant Washington Post woensdag op haar website.

De Republikein Tancredo had op de Amerikaanse radio gezegd dat de VS de heilige plaatsen van de islam zouden kunnen bombarderen, als moslimfundamentalisten Amerikaanse steden aanvallen met kernwapens.

Gül noemde de opmerkingen van Tancredo 'onverantwoord'. De 'fanaticus' zou niet hebben nagedacht over de mogelijke gevolgen van zijn uitspraak.

Honderdduizenden moslims bidden gezamenlijk in en rond de Haram Sharif-moskee in het bedevaartsoord Mekka.

Mekka in Saudi-Arabië is de heiligste plaats van de islam, de dominante godsdienst in Turkije.

Bron: www.telegraaf.nl


Verschrikkelijk. :-X

Cobra4

Dat ben ik met je eens Lenoir.

Maar deze actie van de senator is wat Maxima "een beetje dom" zou noemen.

Gezien de huidige prijzen is het dure olie die hij op het vuur gooit.
Peloton 3 602 Sqn

KapiteinRob

#4
Er is een tijd geweest dat Islamitische landen de meest vreselijke dingen verkondigde over de VS/Amerikanen. Sterker nog, ook nu wordt, hoewel veel minder, Amerkia van alles en nog wat toegewenst. Dat wordt dan blijkbaar wel "normaal" gevonden.....

Let wel, ik ben het er helemaal mee eens dat zo'n senator een beetje na moet denken en niet van die idiote, absurde uitspraken moet doen, maar er is wel weer sprake van selectieve verontwaardiging.

Cobra4

Dan kan hij meteen roepen dat als de IRA actief in de US zou zijn er meteen een bom op het Vaticaan gegooid zou moeten worden.

Ik snap die vent niet, zal hij nou echt niet hebben nagedacht voor hij dingen begon te roepen??

Of komt hij met de verklaring dat zijn woorden verdraait zijn.

Ik gok het laatste.  :-\
Peloton 3 602 Sqn

rocco2000

typische opmerking van een amerikaanse havik :( en die turkse minister heeft gelijk. Als je ziet wat het bericht dat de koran door het toilet gespoelt heeft op guantanamo bay al voor effect had op moslims dan wil je niet weten wat dit bericht voor effect zou kunnen hebben.
vrijwillig, niet vrijblijvend

Cobra4

#1
Turkije tegen 'atoombom op Mekka'

WASHINGTON/ISTANBUL - De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Gül heeft het idee van de Amerikaanse parlementariër Tancredo om een atoombom op Mekka te gooien, scherp veroordeeld. Dit meldt de Amerikaanse krant Washington Post woensdag op haar website.

De Republikein Tancredo had op de Amerikaanse radio gezegd dat de VS de heilige plaatsen van de islam zouden kunnen bombarderen, als moslimfundamentalisten Amerikaanse steden aanvallen met kernwapens.

Gül noemde de opmerkingen van Tancredo 'onverantwoord'. De 'fanaticus' zou niet hebben nagedacht over de mogelijke gevolgen van zijn uitspraak.

Honderdduizenden moslims bidden gezamenlijk in en rond de Haram Sharif-moskee in het bedevaartsoord Mekka.

Mekka in Saudi-Arabië is de heiligste plaats van de islam, de dominante godsdienst in Turkije.

Bron: www.telegraaf.nl
Peloton 3 602 Sqn