Vertrek van mariniers uitgesteld

Gestart door Ton de Zwart, 29/07/2005 | 22:24 uur

w

Citaat van: Nijnster op 02/08/2005 | 16:37 uur
Ik ben tijdens Irak wel goed ingelicht over de tijden dat men aanwezig moest zijn...elke shift heeft andere tijden. zover ik weet moet mijn vriend de 9e vertrekken, tijd is nog niet bekent. Komt nog een brief over....verder is het deze keer wel rommeliger gegaan dan andere keren...

Nou we hebben 1 aug.  een telefoontje gehad hoe laat we in Doorn moesten zijn. Op de weg terug naar huis kregen we een telefoontje dat ze niet in Kabul zouden landen maar in Oezbekistan. Het is dit keer inderdaad rommeliger.

Nijnster

Ik ben tijdens Irak wel goed ingelicht over de tijden dat men aanwezig moest zijn...elke shift heeft andere tijden. zover ik weet moet mijn vriend de 9e vertrekken, tijd is nog niet bekent. Komt nog een brief over....verder is het deze keer wel rommeliger gegaan dan andere keren...

Freggel

Citaat van: w op 31/07/2005 | 20:51 uur
heeft iemand al iets gehoord over de verdere gang van zaken betreffende de tijden dat de mariniers aanwezig moeten zijn op de kazerne voor vertrek naar Afghanistan

Of worden de thuisblijvers weer niet ingelicht net zoals toendertijd over de tijden naar Irak?

Al het uit te zenden personeel EN hun relatie is op de informatiedag geinformeerd hierover en naar alle relaties is het info bulletin opgestuurd

Daar staat alle contact info in. Ook over de vertrektijden

Bij mijn weten was dit tijdens Irak niet anders (eigen ervaring wel in ieder geval)

Nijnster

zover ik weet zijn er nog geen helicopters...zal het straks even vragen wanneer vriendlief wakker is ;)

oud_zijde

is dat probleem met die helikopters nu eigenlijk nog opgelost of gaan ze toch zonder?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

ikke_natuurlijk

#23
Citaat van: Lenoir op 01/08/2005 | 05:37 uur
..Want waarom een chartervliegtuig niet, maar een KDC-10 met dezelfde militairen en lading aan boord wel toestaan? ...

Waarschijnlijk omdat een civiel toestel de hele procedure nog moet doorlopen? Vaak zijn er voor bepaalde gebieden/landen voorlopige toestemmingen aan de Klu gegeven. Er moeten dan alleen nog wat gegevens doorgegeven worden en je krijgt je definitieve toestemming.

KapiteinRob

Uit bovenstaand bericht blijkt dat desbetreffend land, dat eerder het overvliegen weigerde, last heeft van overijverige ambtenaren. Want waarom een chartervliegtuig niet, maar een KDC-10 met dezelfde militairen en lading aan boord wel toestaan? Bureaucratie ten top! Ik zou zo'n land meteen op mijn zwarte lijst zetten.....

KapiteinRob

Citaat van: Jefferson op 31/07/2005 | 22:43 uur
Dat zullen ze in verband met de veiligheid wel niet melden.

Dat heeft helemaal niets met "de veiligheid" te maken. NOS teletekst dd. 010805:

De mariniers die vrijdag naar
Afghanistan zouden vertrekken,gaan nu  
waarschijnlijk dinsdag. Defensie heeft  
dan weer de beschikking over een eigen
transportvliegtuig met overvliegrechten
op de vliegroute naar Afghanistan.    
                                     
Honderd militairen stonden vrijdag    
klaar om voor drie maanden op missie te
gaan. Maar hun toestel kreeg van een    
land op de route naar Kabul geen recht
van overvliegen. Het lukte ook niet om  
dat dit weekeinde nog te regelen.      
                                     
Ongeveer 750 Nederlandse militairen    
ondersteunen in Afghanistan de NAVO-  
eenheid ISAF. De mariniers gaan naar de
luchthaven van Mazar-el-Shariff.  



rocco2000

#20
het ziet er echt te shabby voor woorden uit.. :( vroeger kreeg je daar nog een douw voor..
dat salueren ook, het lijkt een beetje op een burger die probeert te salueren. Zo in de trant van; ik weet dat die arm en die hand daar ergens horen, maar hoe precies weet ik ook niet :-X
vrijwillig, niet vrijblijvend

Balic

Dat zullen ze in verband met de veiligheid wel niet melden.

w

heeft iemand al iets gehoord over de verdere gang van zaken betreffende de tijden dat de mariniers aanwezig moeten zijn op de kazerne voor vertrek naar Afghanistan

Of worden de thuisblijvers weer niet ingelicht net zoals toendertijd over de tijden naar Irak?

Nijnster

tsja  :-\

Laat ook wel weer zien wat er nou echt belangrijk is  :-X

KapiteinRob

#16
Citaat van: Jefferson op 30/07/2005 | 23:10 uur
Het bataljon is aangewezen op charters, omdat hun eigen toestellen 'beiden bezet' zijn.

Ik lees net op www.defensie.nl dat een van beide KDC-10's op 26 juli naar Afghanistan is gevlogen met aan boord 3 bevelhebbers. Ze waren 29 juli weer terug. Is het gerechtvaardigd de vraag te stellen waarom die eerste shift met mariniers niet mee kon vliegen? Of zat dat vliegtuig al zo vol met materiaal dat alleen de 3 bevelhebbers met hun gevolg er nog bij konden? Ik zou me zo voor kunnen stellen dat een deployment belangrijker is dan een werkbezoek, toch?

En zo ziet het eruit als 3 bevelhebbers (van voor naar achter Starink, Urlings en Beuving) aankomen in den vreemde:
Dan staan er een soort "valreepsgasten" onder aan de trap om e.e.a. een officieel tintje te geven en de bezonnebrilde generaals lopen dan met hun tasje te sjouwen zonder baret op, want die steekt uit de broekzak. Valt mee dat ze geen peuk in hun mondhoek hebben hangen....... :-\

ikke_natuurlijk

#15
Om welk land het gaat zal nooit officieel naar buiten gebracht worden.

Citaat van: Ton de Zwart op 30/07/2005 | 22:56 uurWesteuropeesche landen zullen geen beperkingen instellen. Het indienen van een vluchtplan, en je houden aan het melden aan de tussenliggende vekeersleiding zal volstaan.  

Daar ben ik het niet mee eens. Of horen Oostenrijk en Zwitserland tegenwoordig niet meer bij West-Europa? Voor die landen moeten nog steeds diplomatieke klaringen aangevraagd worden.

Balic

Mariniers zitten nog thuis

UTRECHT - 30/07/05 - (Novum) - De honderd mariniers die vrijdag naar Afghanistan zouden vertrekken, zitten nog steeds in Nederland. Hun chartervlucht had de benodigde vliegvergunningen niet rond, waardoor er niet over een nog onbekend land mocht worden gevlogen. Defensie probeert een andere charter te regelen, maar het weekend en de drukke vakantieperiode maken het 'niet gemakkelijk'. "Het aanbod is wat kleiner", zegt een woordvoerder van het ministerie van Defensie.

Het bataljon is aangewezen op charters, omdat hun eigen toestellen 'beiden bezet' zijn. Volgens de woordvoerder wordt er 'alles' aan gedaan om de mariniers 'zo snel mogelijk die kant op te krijgen'. Honderden militairen worden komende weken op diverse vluchten naar Afghanistan vervoerd. De twee vluchten van komende week gaan vooralsnog gewoon door.

De 750 militairen maken deel uit van de strategische reserve van de Navo-troepen die in Afghanistan onder meer de overheid gaat assisteren bij het beveiligen van de verkiezingen in september. "Natuurlijk is het handig als je er voor die tijd bent, maar we hebben nog even", aldus de zegsman. De militairen zouden over twee weken gestationeerd moeten zijn op het vliegveld Mazar-e-Sharif.


© Tiscali/Novum