Bush erkent verantwoordelijkheid in falen hulp

Gestart door Dirites, 13/09/2005 | 18:52 uur

Balic

Nogmaals, in het bericht zie ik niks wat met Defensie Nieuws & Media (Internationaal) te maken heeft.

Dennis123

#3
Citaat van: Jefferson op 13/09/2005 | 19:11 uur
Volgens mij heeft dit niks met Defensie Nieuws & Media (Internationaal) te maken.

Nee hoor, een operatie waar duizende militairen ondersteuning bieden. Inclusief Nederlanders tot vandaag. En een stad die gewoon veroverd zowat veroverd moest worden door het Amerikaanse leger zelf, nee inderdaad dan heeft dit niks met defensie internationaal te maken  ::) Ehm voor de duidelijkheid dit was sarcastisch bedoeld or, maar misschien jefferson dat jij jouw mening aan mij kan uitleggen dat ik hem wel snap?

Balic

Volgens mij heeft dit niks met Defensie Nieuws & Media (Internationaal) te maken.

Dirites

Bush erkent verantwoordelijkheid in falen hulp
13 september 2005

WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse president Bush heeft dinsdag gezegd dat hij de verantwoordelijkheid draagt voor het aanvankelijke falen van de federale hulpverlening na orkaan Katrina. ,,Ik neem de verantwoordelijkheid voor het feit dat de federale overheid zijn taak niet naar behoren vervulde'', aldus Bush.

De president zei dat tijdens een persconferentie in het bijzijn van de Iraakse president Talabani.

De Amerikaanse president had de trage federale hulpverlening eerder al ,,onacceptabel'' genoemd. Het optreden van de overheid leidde tot een storm van kritiek, die uiteindelijk uitmondde in de val van de baas van het federale agentschap voor rampenbestrijding. Onderminister Michael Brown stapte maandag op nadat hij eerder door het Witte Huis al van zijn coördinatiepost in de staat Louisiana was weggehaald.

Dodental

Het dodental in het zuiden van de Verenigde Staten door de zware orkaan is maandag opgelopen tot minstens 513. Met name in New Orleans zijn nog lang niet alle doden geborgen. De helft van de stad staat nog steeds blank.

Gouverneur Haley Barbour van Mississippi maakte bekend dat het dodental in zijn staat gestegen is tot 218. In Louisiana staat het aantal doden op 279. In Alabama zijn twee mensen omgekomen en in Florida, waar Katrina al een week eerder huishield, zeker veertien.

bron: home.nl