Inzet STASDEF betreffende de arbeidsvoorwaarden

Gestart door KapiteinRob, 07/10/2005 | 14:27 uur

KapiteinRob

Ik moet mijn grote ergenis kwijt over hetgeen de staatssecretaris van defensie inzet v.w.b. de arbeidsvoorwaarden. Los van het feit dat het m.i. schandalig is dat er nu (oktober 2005) pas wordt onderhandeld over de CAO van 2004 en 2005, is het toch van de zotte dat STASDEF durft te stellen dat:

- er geen ruimte is voor structurele salarisverhogingen omdat dit van belang is voor het herstel van de economie. Waarom in het grootste deel van de samenleving (notabene ook elders bij de overheid) dan wel salarisverhogingen in de CAO's zijn afgesproken, al zijn die niet schokkend hoog, is mij een raadsel.

- er gesproken moet gaan worden over het verstrekken van openbaar vervoer bewijzen v.w.b. woon-werkverkeer. Weet STASDEF niet dat het OV tijdens de spits vol zit, dat militaire eenheden vaak niet of moelijk met OV te bereiken zijn en dat reizen met het OV een tijdrovende bezigheid is die ertoe zal leiden dat er weer meer boordplaatsers (binnenslapers) komen? In welke wereld leeft deze voormalige vakbondsbestuurder?

Ik laat het maar bij deze twee punten, want als ik ook weer mijn gal ga spuwen over zijn paradepaardje "up or out", de 70% salaris bij ziekte en mijn FLO-datum zijn de toetsen van mijn keyboard zometeen versleten.....

Ik voel me met zo'n arbeidsvoorwaardeninzet geschoffeerd, als militair totaal niet gewaardeerd door de politieke defensieleiding en hoop dat de vakbonden zich tot het uiterste zullen inzetten om de plannen en voorstellen van STASDEF te doen belanden waar ze bijna allemaal thuishoren: in de prullenbak!