Duitse fregat ontwikkelingen

Gestart door Loup, 03/11/2005 | 21:32 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 21/03/2019 | 21:02 uur
Volgens mij ben je er dan nog niet extra bemanning, nieuwe vliegtuigen met alle benodigdheden.
En daarbij een vliegdekschip voor 450 miljoen ... ???? Lijk me niet ... een LHD.. dat misschien wel.

Voor een vliegdekschip mag er idd een extra nul achter.

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 21/03/2019 | 20:03 uur
Ah, volgens Marineschepen leeg 450 miljoen, per vliegdekschip.
Dus je hebt voor 1 zo'n Duitse bismarck 2 van die boten.
Leeg weliswaar, maar toch, dat is die Bismarck dan ook.

Laten we dan voor 1 miljard een boot bewapenen en kopen.
Tjonge.
Volgens mij ben je er dan nog niet extra bemanning, nieuwe vliegtuigen met alle benodigdheden.
En daarbij een vliegdekschip voor 450 miljoen ... ???? Lijk me niet ... een LHD.. dat misschien wel.

Huzaar1

Citaat van: Harald op 21/03/2019 | 17:53 uur
:big-smile:..  dan is dat budget van 5 miljard ook wel op ,  zou Merkel er al 1 besteld hebben voor haar EU kriegsmarine..  :P

:hrmph: Maar dan komen ze weer fregatten re kort om het te begeleiden.....

Ah, volgens Marineschepen leeg 450 miljoen, per vliegdekschip.
Dus je hebt voor 1 zo'n Duitse bismarck 2 van die boten.
Leeg weliswaar, maar toch, dat is die Bismarck dan ook.

Laten we dan voor 1 miljard een boot bewapenen en kopen.
Tjonge.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 21/03/2019 | 17:11 uur
Dat denk ik ook, wordt gecanceld !

even realistisch gezien ; 5 miljard voor 4 schepen => 1,25 miljard per schip. En ze willen .
   

Of dit project een vroege dood sterft is idd afwachten.

€5 miljard is te laag... In september 2018 werd het budget gesteld op ruim €5.3 miljard voor 4 schepen, dus €1.325 per schip... en dan is de conceptfase nog niet gereed en nog ver van het snijden van het eerste staal.

Budgettair en v.w.b. tonnage kan dit schip zich blijkbaar meten met een Arleigh Burke Flight III maar of ze in haar schaduw mag/kan staan?


Harald

Citaat van: Huzaar1 op 21/03/2019 | 17:16 uur
Hoeveel kost een vliegdekschip?
:big-smile:..  dan is dat budget van 5 miljard ook wel op ,  zou Merkel er al 1 besteld hebben voor haar EU kriegsmarine..  :P

:hrmph: Maar dan komen ze weer fregatten re kort om het te begeleiden.....

Huzaar1

Hoeveel kost een vliegdekschip?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 21/03/2019 | 16:43 uur
En dan is er nog zoiets als onzekerheid... sommigen vragen zich af of het gehele project wel doorgaat.

Dat denk ik ook, wordt gecanceld !

even realistisch gezien ; 5 miljard voor 4 schepen => 1,25 miljard per schip. En ze willen eigenlijk 6 schepen !  :hrmph:...
Laten ze 6 schepen bouwen in Duitsland, ontwerp Damen Omega/DMO (MFFv vervanger BE/NL) a 850 miljoen per stuk
Dan zijn de aanschafkosten ; 3,4 miljard voor 4 schepen en 5,1 miljard voor 6 schepen.

Maar goed... afwachten.
   

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 21/03/2019 | 16:41 uur
Decision On Naval Ship Probably Not Before End of the Year 
(beslissing MKS180 eind dit jaar of begin 2020... aanschaf kosten over de 5 miljard euro voor 4 schepen ! )


En dan is er nog zoiets als onzekerheid... sommigen vragen zich af of het gehele project wel doorgaat.

Harald

Decision On Naval Ship Probably Not Before End of the Year 
(beslissing MKS180 eind dit jaar of begin 2020... aanschaf kosten over de 5 miljard euro voor 4 schepen ! )

The decision to launch the German Navy's new MKS 180 class of multipurpose frigates is unlikely before the end of the year, and could well slide into the first quarter of 2020, the President of the German Senate, Daniel Günther, told the DPA news agency in Paris.

The multi-purpose MKS 180 is considered the future flagship of the German Navy and intended for long-duration missions and blue-water operations, and will have air-defense, anti-ship and anti-submarine capabilities, as well as having the capability to carry and land commandos or marine infantry troops.

Two groups are bidding for the contract: German Naval Yards in Kiel, teamed with Germany's TKMS, and the Dutch shipyard Damen Shipyards and its German partner Blohm &Voss.

The Navy hopes for a decision in the current tendering process in the spring and the required parliamentary approval in the second half of the year.

The program, which is considered as a prestige program for the German Navy, is operationally significant because its current frigates, including the latest F125 class, were designed to operate in the Baltic Sea, the North Sea and the North Atlantic, and have an endurance of about 30 days at sea.

The MKS 180 class was initially due to cost around four billion euros for four ships, but is expected to end up costing over 5 billion euros.

http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/201088/germany%E2%80%99s-%E2%82%AC5bn-mks-180-frigate-slides-to-year_end.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 26/01/2019 | 13:29 uur
Die kans is groot en dan weten we nu al dat ook deze boten vertragingen gaan oplopen bij de bouw en misschien straks weer vol zitten met fouten net als bij de F125's. Als ze geen hulp willen moeten ze het zelf maar weten.

Daarnaast is de prijs per schip, in de ontwerpfase, nu al meer dan €1,3 miljard, wees dus niet verbaasd als daar nog wat pecunia bij komt.

Voorlopige conclusie: voor de prijs van 1 MKS-180 koop je ook een Arleigh Burke Flight III.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 26/01/2019 | 13:23 uur
Ergens denk ik dat Damen dit niet gaat winnen. Aardig feitje is: RH Marine doet niet mee in de tender, denk dat het een politieke boot wordt. De Duitsers zullen bouw en ontwerp bestempelen als: "schlüsseltechnologie"

Die kans is groot en dan weten we nu al dat ook deze boten vertragingen gaan oplopen bij de bouw en misschien straks weer vol zitten met fouten net als bij de F125's. Als ze geen hulp willen moeten ze het zelf maar weten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 26/01/2019 | 13:17 uur
;D

Ik kan alleen maar lachen om dit soort berichten. Dit lijkt wederom een duur speeltje te worden uit de hoed van de Duitse politiek, met een prijskaartje van nu ruim 1,32 miljard Euro per boot.
Als Damen deze order binnen sleept lachen ze zich in Gorinchem en Vlissingen rot om de bedragen.

Ergens denk ik dat Damen dit niet gaat winnen. Aardig feitje is: RH Marine doet niet mee in de tender, denk dat het een politieke boot wordt. De Duitsers zullen bouw en ontwerp bestempelen als: "schlüsseltechnologie"

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 26/01/2019 | 13:13 uur
Bundeswehr muss mit Mehrkosten in Milliardenhöhe bei MKS 180 rechnen

https://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2019-01/45807314-bundeswehr-muss-mit-mehrkosten-in-milliardenhoehe-bei-mks-180-rechnen-003.htm

;D

Ik kan alleen maar lachen om dit soort berichten. Dit lijkt wederom een duur speeltje te worden uit de hoed van de Duitse politiek, met een prijskaartje van nu ruim 1,32 miljard Euro per boot.
Als Damen deze order binnen sleept lachen ze zich in Gorinchem en Vlissingen rot om de bedragen.