Het standpunt van Nederland.

Gestart door -Peter-, 18/03/2003 | 18:22 uur

Het standpunt dat nederland ingenomen heeft inzake USA-IRAK is verkeerd, er zou geen enkele steun moeten worden gegeven!

Eens
4 (25%)
Geen mening
1 (6.3%)
Oneens
11 (68.8%)

Totaal aantal stemmen: 0

jeffrey

#12
Als het om vechten gaat moet je niet over Nederland beginnen altijd als het echte gevaar totaal verdwenen is komt Nederland in actie hoor,maar tijdens de oorlog is daar geen sprake van.
Ik vindt of millitaire steun of totaal geen steun en dan niet rustig wachten tot de oorlog voorbij is,maar de VS en GB helpen Irak te bevrijden.
Hetzelfde geld ook voor de kwestie Afghanistan........sturen ze groene baretten en wat doet Defensie,ze inzetten voor doelen die eigenlijk bedoelt zijn voor de Kmars en misschien nog de pantser-infantrie.

Als het zo door blijft gaan mogen ze van mij de zware leopard tanks ypr'en en nog veel meer zwaar materiaal afschaffen.
Want ja,.......als je altijd zo'n standpunt inneemt waar heb je die zware eenheden dan voor nodig,verander defensie dan maar in een millitaire politiemacht. >:( :'(


Mourning

Ja, wat denk jij dan! Dan lopen ze nog amper gevaar en kun je "showen" en "scoren" met het uitdelen van hulpgoederen, medicamenten, maken van scholen, etc.
Precies het soort missies wat onze dames en heren politici bijzonder graag zien voor ze weer eens een extra bezuiniging er overheen gooien. "No risks, all the benefits", dat noemen we "humaan" en "beschaafd"ZEER SARCASTISCH BEDOELD!!!) , immers wij zijn europeanen en geen barbaarse Amerikanen, die het vuile werk waar wij liever afstand van nemen omdat er risico's aan kleven opknappen.

Dus reken er maar op dat er op korte termijn nederlandse troepen naar Irak gaan. Zelfs of misschien vooral "links" nederland, behalve misschien de SP, zal erg voor zijn.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Cobra4

Nu het regime van Sadam gevallen lijkt te zijn zal de Nederlands regering wel weer haantje de voorste zijn met initiatieven om Irak er boven op te helpen, met Nederlandse (militaire) steun natuurlijk.  :-[ :-\
Peloton 3 602 Sqn

Mourning

CitaatDenk niet dat het gaat over die paar man/vrouw die wij eventueel zouden kunnen sturen, maar over het halfslachtige gedoe.
niet-wel-niet-nou goed dan als ze maar niet hoeven tevechten want stel je voor dat er gewonden vallen etc. Dacht eigenlijk dat wij een beroepsleger hadden.
Ben het niet eens met Duitsland en Frankrijk (een eerder ingenomen standpunt en geldelijk gewin) maar ze nemen wel een standpunt in. Wat wij aan het doen zijn slaat ook nergens op.

BEN

Helemaal mee eens! Ons standpunt word volledig bepaald door de intern-politieke (lees: coalitiebesprekingen) omstandigheden in plaats van ergens echt voor of tegen zijn.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

reddust

Denk niet dat het gaat over die paar man/vrouw die wij eventueel zouden kunnen sturen, maar over het halfslachtige gedoe.
niet-wel-niet-nou goed dan als ze maar niet hoeven tevechten want stel je voor dat er gewonden vallen etc. Dacht eigenlijk dat wij een beroepsleger hadden.
Ben het niet eens met Duitsland en Frankrijk (een eerder ingenomen standpunt en geldelijk gewin) maar ze nemen wel een standpunt in. Wat wij aan het doen zijn slaat ook nergens op.

BEN
When I die, i'll go to heaven.
Because I've spent my time in hell

BasvdK

Citaat van: stenik op 22/03/2003 | 11:07 uur
:'( als nederland achter amerika blijft aanlopen dan is zeker niets over van mensen rechten en ten tweede amerika kan wel saddam hussein uitschakelen met 10.000 speciale troepen maar dat is geen optie wapen gekleter is de beste optie zo dat we kunnen zien wie is baas in de wereld maar nederlandse regering is beter af als ze tegen amerika zegt " geen VN mandaat dan stepen WE uit NATO.'' en bestelde vliegtuigen willen we niet meer want in nederland wonnen mensen uit hele wereld en wij willen in VREDE leven zonder angst daarom geen stuun geven aan amerika en england
en neem van mij af dat geld wat nederland stopt in NATO is voor gewoonje burger beter dan kunnen we met dat geld veel berijken IK BEN TEGEN AMERIKA EN TEGEN OORLOG dus NIET IN MIJN NAAM

Sorry maar ik snap je niet helemaal, misschien dat het handiger is als je de volgende keer leestekens en hoofdletters gebruikt, dat leest voor iedereen wat makkelijker.  ;)

Bigfoot: PvdA waait lekker mee....

Ik ben het eens dat het een wat slappe houding is van Nederland. Maar: Wat moet Nederland verder nog doen in Irak? Wat moeten we sturen? Het enige wat ik nog kan bedenken is wat KCT, maar verder is het gewoon OP in Nederland. Naast alle vredesmissies waar Nederland al aan meedoet hebben we verder gewoon geen capaciteit, helemaal niet met de aangekondigde bezuinigingen. Ik kan je verzekeren dat er nu al slecht opgeleide mensen naar de verschillende uitzendgebieden gaan, gewoon omdat er geen tijd is om de mensen fatsoenlijk op te leiden.

Dus aan de ene kant ben ik het er mee eens dat het een wat slappe opstelling is (ja ik ben voor ingrijpen in Irak) Maar mijns inziens hebben we gewoon geen capaciteit om ook nog militair te steunen. Bovendien denk ik dat er genoeg in de Golf zit, de VS en GB zitten echt niet te wachten op die paar honderd man van NL....

stenik

 :'( als nederland achter amerika blijft aanlopen dan is zeker niets over van mensen rechten en ten tweede amerika kan wel saddam hussein uitschakelen met 10.000 speciale troepen maar dat is geen optie wapen gekleter is de beste optie zo dat we kunnen zien wie is baas in de wereld maar nederlandse regering is beter af als ze tegen amerika zegt " geen VN mandaat dan stepen WE uit NATO.'' en bestelde vliegtuigen willen we niet meer want in nederland wonnen mensen uit hele wereld en wij willen in VREDE leven zonder angst daarom geen stuun geven aan amerika en england
en neem van mij af dat geld wat nederland stopt in NATO is voor gewoonje burger beter dan kunnen we met dat geld veel berijken IK BEN TEGEN AMERIKA EN TEGEN OORLOG dus NIET IN MIJN NAAM

Bigfoot

Zoals de wind waait, waait het CDA.

Mourning

Inderdaad typisch voorbeeld van hypocrisie waarbij uiteraard de kabinetsformatie een grote rol speelt evenals het gebrek aan lef om nu eens je woorden met daden waar te maken.

De wil van het volk is mijns inziens nie altijd de meest verstandige wil. Als het aan "het volk" zou liggen dan zou ons land er heel anders uitzien op een aantal fundamentele punten, "minder" als je het mij persoonlijk vraagt. Politici zijn gekozen om de moeilijkste beslissingen namens ons te maken, natuurlijk mag je van mening verschillen, maar "het volk is in meerderheid tegen EN DUS .... " vindt ik een troebele redenatielijn die ik niet kan en wil ondersteunen, zeker niet inzake Irak, waarin voor veel mensen lafheid ("straks plegen terroristen aanslagen in Nederland omdat ons land voor een oorlog is/was") en gebrek aan ruggegraat  of te staan waar wij als land/samenleving voor staan te verdedigen of uit te dragen, een grote rol speelt.

Best regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ton de Zwart

Nederland steunt de VS/GB politiek maar niet militair. Da's nog eens een duidelijk standpunt!!!  Kost lekker niks en we krijgen toch een aai van Uncle Sam, goed voor de zaken tijdens en na de oorlog.
Ik noem het gewoon hypocriet.  En het fraaiste is dat het van het CDA afkomstig is.
Gelden de 10 geboden nu ineens niet meer voor het CDA?

Caspar

Ik ben zelf ee voorstander van ingrijpen maar vindt het standpunt van Nederland een beetje aan de laffe kant, politieke steun, haha ::), laat me niet lachen.

-Peter-

Nederland zou eerst een dergelijke actie in zijn geheel niet steunen, en deze afkeuren. Mijn inziens is er nou omwille van de nog af te ronden kabinetsformatie een beslissing genomen tegen de mening van het volk in. Stem mee!
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...