Inhoud van het SMP pakket

Gestart door JoeMann, 01/02/2006 | 19:58 uur

black

Denk dat het voor de leiding makkelijker is om een aantal 'Brands'
te testen en aan te geven in een catalogus of intranat welke mogen
worden aangeschaft en in welke soort en kleur/camo stellingen.
Hierdoor voorkom je wildgroei van uitrusting en blijft veiligheid en kwaliteit gewaarborgd.
Tenzij ze bij het KPU het zo maken en regelen dat iedereen alles kan bestellen
(niet net zoals voorheen 'alleen LMB/KCT' etc) en dat het ook van voldoende kwaliteit is.

Nikehercules

Citaat van: black op 16/11/2009 | 12:58 uur
Ik las in 'Landmacht' dat er alleen nog aanvullend materiaal en kleding via de KPU gekocht kan worden.
Al het andere aanschaf mag dus niet meer. Zit je dan met je aangekochte AMB Smock via Noorloos-se.
Die mag zeker niet meer gedragen worden.

Dat heeft officieel ook nooit gemogen maar is vaak wel gedoogd, dus ik vermoed dat er aan die situatie niet veel zal veranderen.

black

Ik las in 'Landmacht' dat er alleen nog aanvullend materiaal en kleding via de KPU gekocht kan worden.
Al het andere aanschaf mag dus niet meer. Zit je dan met je aangekochte AMB Smock via Noorloos-se.
Die mag zeker niet meer gedragen worden.

Ipkiss

Citaat van: hdevreij op 09/11/2009 | 20:25 uur
Citaat van: Enforcer op 09/11/2009 | 20:02 uur
Blijkbaar niet. Ik snap het overvloedig gebruik van velcro/klittenband ook niet echt.

Nu we het toch over het nieuwe pakket voor de eenheden in Uruzgan hebben: hoort daar ook een scherfwerend vest in desert-uitvoering bij? Heb het altijd een beetje vreemd gevonden dat die variant niet voorhanden is (geldkwestie, zonder twijfel).

Nee, sterker nog. Veel eenheden kunnen kiezen of ze desert of woodland smock & underarmour shirt willen. Als je veel in de green zit kan woodland handiger zijn..
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

ZitStuk

dan moet je iemand vinden die de pakketrechten wel heeft en hem voor je ruilen wil. bandjes zijn niet los te koop
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Diesel

Citaat van: ZitStuk op 09/11/2009 | 19:23 uur
en wat betreft die bandjes: gewoon ruilen dan krijg je weer nieuwe

Probleem is dat de rugzak eigen aanschaf is... oftewel kan niks via Defensie ruilen.  :neutral:

hdevreij

Citaat van: Enforcer op 09/11/2009 | 20:02 uur
Blijkbaar niet. Ik snap het overvloedig gebruik van velcro/klittenband ook niet echt.

Nu we het toch over het nieuwe pakket voor de eenheden in Uruzgan hebben: hoort daar ook een scherfwerend vest in desert-uitvoering bij? Heb het altijd een beetje vreemd gevonden dat die variant niet voorhanden is (geldkwestie, zonder twijfel).

Enforcer

Blijkbaar niet. Ik snap het overvloedig gebruik van velcro/klittenband ook niet echt.

hdevreij

Citaat van: ZitStuk op 09/11/2009 | 19:23 uur
mijn smock zitten geen binnenzakken in hoor. Gebruik die kaartvakken. Dan kom je heel erg recentelijk terug uit het uitzend gebied. je bedoeld zeker de arktis smock. defensie is nu ook begonnen met het verstrekken van smock achtige jassen.

en wat betreft die bandjes: gewoon ruilen dan krijg je weer nieuwe

Idd, recent terug en de nieuwe, door defensie verstrekte, smock (in desert uitvoering) kunnen bekijken en passen. Er zitten velcro strips onder de stormflap van de rits, dus ook al hoef je niets te pakken uit een binnenzak, maar wilt 'm wat verder open zetten omdat je 't te warm, krijgt: Krrrrrrrrrssssjjjjj. Je zou haast denken dat er niet over nagedacht is, maar dat gebeurt bij dergelijke projecten toch wel?  :angel:

ZitStuk

mijn smock zitten geen binnenzakken in hoor. Gebruik die kaartvakken. Dan kom je heel erg recentelijk terug uit het uitzend gebied. je bedoeld zeker de arktis smock. defensie is nu ook begonnen met het verstrekken van smock achtige jassen.

en wat betreft die bandjes: gewoon ruilen dan krijg je weer nieuwe
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

hdevreij

Citaat van: ZitStuk op 07/11/2009 | 13:09 uur
Heb deze week op schietserie de nieuwe defensie smock gezien. Het komt in de buurt maar is het toch net niet. veel te kleine zakken en niet echt logisch. 4/5 lege mags doe ik met aanbrengvlak omhoog in me tassen. Wanneer er dan een moment komt dat er opgetopt kan worden kan ik die bij mekaar in 1 doen en lege gooi ik niet weg want dan kun je de patronen bij een herbevo niet kwijt

Heb 'm in het uitzendgebied al mogen bewonderen. Maar, eh, domme nukubu-vraag: waarom zitten er nog steeds velcro-sluitingen op? Stel me zo voor: nachtelijke recce, doodse stilte en Piet wil even iets uit een binnenzak halen. Krrrrrrrrrrrrrrrr!

Diesel

Van mijn 60 liter ben ik z'n schouderbandje kwijt om aan de daypacks te maken (zodat je deze als rugzak kunt dragen).

Weet iemand waar deze bandjes los te krijgen/kopen zijn?

ZitStuk

Heb deze week op schietserie de nieuwe defensie smock gezien. Het komt in de buurt maar is het toch net niet. veel te kleine zakken en niet echt logisch. 4/5 lege mags doe ik met aanbrengvlak omhoog in me tassen. Wanneer er dan een moment komt dat er opgetopt kan worden kan ik die bij mekaar in 1 doen en lege gooi ik niet weg want dan kun je de patronen bij een herbevo niet kwijt
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Ipkiss

#90
Citaat van: ZitStuk op 27/10/2009 | 18:25 uur
patroonhouder drop ik altjd in de zak onder aan me rug van me smock jas. Maar dan moet je wel eerst smock aanschaffen. wordt tijd dat ze die ook in het pakket mee gaan nemen. Veel beter als de hocus pocus parka

En daarom heeft Claw gear nu een smock waar je een dumppouch oid aan je jas vast kunt maken..
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Ipkiss

De smock jas gaat idd de parka vervangen. Momenteel helaas alleen voor de uitgezonden eenheden. Helaas hoor ik van diverse kanten dat de kwaliteit niet hetzelfde is als bv een goede smockjas die men tot nu toe zelf aanschafte (bv Arktis).

Er zijn voor en nadelen van dumppouches. Gooi je ook je 4/5 lege patroonhouders erin? Dan zul je op een gegeven moment als je aan je laatste patronen toe bent moeten grabbelen. Een optie is dan om die patroonhouders wel terug te stoppen in een tasje. Je hebt toch al tijd om bij te laten. Of gooi je juist die er wel in en gooi je de lege weg. Eea is natuurlijk afhankelijk van je optreden/SOP.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj