PvdA annuleert JSF-plan in nieuw kabinet

Gestart door Loup, 02/05/2006 | 13:36 uur

Kosjnikov

Citaat van: maxhavelaar op 03/05/2006 | 15:22 uur
quote uit Intermediair:

Onder de PvdA wordt er niet één JSF gekocht. Dat wordt een hard punt in het verkiezingsprogramma. Voor die zes miljard kunnen we alle maatschappelijke problemen in ons land oplossen.

de laatste zin is erg duidelijk   :'( :'(
idd

We krijgen er alleen wel weer een probleem bij: teleurgestelde luchtmacht/jsf liefhebbers  ;)


Ik hoop dat hij met dit plan veel kiezers bij de pvda verjaagt, maar de realiteit zal wel anders wezen....

maxhavelaar

quote uit Intermediair:

Onder de PvdA wordt er niet één JSF gekocht. Dat wordt een hard punt in het verkiezingsprogramma. Voor die zes miljard kunnen we alle maatschappelijke problemen in ons land oplossen.

de laatste zin is erg duidelijk   :'( :'(

Loup

Citaat van: joris op 03/05/2006 | 13:51 uur
En bovendien leest hij dit forum ook niet...

Nee, stel je voor, straks weet hij er echt wat vanaf...  ::)

joris

En bovendien leest hij dit forum ook niet...

Loup

Citaat van: Navy Seals op 03/05/2006 | 11:01 uur
Citaat van: lex op 03/05/2006 | 01:34 uur
Geachte collegae,

Zijn de collegae in het licht marine blauwe pak (grapje  ;D) niet bezig off-topic te raken? Het topic is begonnen met: "PvdA annuleert JSF-plan in nieuw kabinet."
We zijn nu reeds verzeild in de expliciete gegevens van allerlei soorten vliegtuigen, die reeds eerder in verschillende andere postings ook naar voren gekomen zijn. (Voor mij als niet fly-boy, verfrissend. Mijn kennis wordt ge-updated).
Maar in mijn beleving gaat het om het standpunt van iemand binnen de PVDA. Gezien het feit dat op de website van deze partij er niets terug te vinden is over een standpunt richting Defensie, rijst bij mij de vraag of dit standpunt er wel een is die gedragen wordt door de PVDA.
Ik heb (wederom) via de site van de PVDA vragen gesteld over het standpunt van de PVDA richting Defensie.
Ik hoop dat er onder de leden van dit forum meerderen zullen zijn, die vragen gaan stellen over hoe de PVDA denkt over Defensie, dan zal deze partij met de "billen" bloot moeten
Misschien dat dan het eea duidelijk wordt.

Als iedereen die er veel verstand van heeft/goede argumenten heeft nou een mailtje naar PVDA sturen, misschien dat ze zelf eens goede research gaan doen?  :)

Daar reageren ze bij de PvdA niet op...

Mikemans

argumenten halen niets aan tegen een niet op rationaliteit gebaseerd standpunt. De heer Blom is niet inhoudelijk bezig met wat goed zou zijn of praktisch maar simpelweg met wat hem het luidste profileert.

Xlimit101

Citaat van: lex op 03/05/2006 | 01:34 uur
Geachte collegae,

Zijn de collegae in het licht marine blauwe pak (grapje  ;D) niet bezig off-topic te raken? Het topic is begonnen met: "PvdA annuleert JSF-plan in nieuw kabinet."
We zijn nu reeds verzeild in de expliciete gegevens van allerlei soorten vliegtuigen, die reeds eerder in verschillende andere postings ook naar voren gekomen zijn. (Voor mij als niet fly-boy, verfrissend. Mijn kennis wordt ge-updated).
Maar in mijn beleving gaat het om het standpunt van iemand binnen de PVDA. Gezien het feit dat op de website van deze partij er niets terug te vinden is over een standpunt richting Defensie, rijst bij mij de vraag of dit standpunt er wel een is die gedragen wordt door de PVDA.
Ik heb (wederom) via de site van de PVDA vragen gesteld over het standpunt van de PVDA richting Defensie.
Ik hoop dat er onder de leden van dit forum meerderen zullen zijn, die vragen gaan stellen over hoe de PVDA denkt over Defensie, dan zal deze partij met de "billen" bloot moeten
Misschien dat dan het eea duidelijk wordt.

Als iedereen die er veel verstand van heeft/goede argumenten heeft nou een mailtje naar PVDA sturen, misschien dat ze zelf eens goede research gaan doen?  :)

Cobra4

Citaat van: Loup op 02/05/2006 | 13:36 uur
" Onder de PvdA wordt er niet één JSF gekocht. Dat wordt een hard punt in het verkiezingsprogramma", aldus Blom.

Dan wachten we toch nog "even" een jaar of twee?? Langer zal een eventuele nieuwe regering olv de PVDA het toch niet uithouden.  ::)
Peloton 3 602 Sqn

Lex

Geachte collegae,

Zijn de collegae in het licht marine blauwe pak (grapje  ;D) niet bezig off-topic te raken? Het topic is begonnen met: "PvdA annuleert JSF-plan in nieuw kabinet."
We zijn nu reeds verzeild in de expliciete gegevens van allerlei soorten vliegtuigen, die reeds eerder in verschillende andere postings ook naar voren gekomen zijn. (Voor mij als niet fly-boy, verfrissend. Mijn kennis wordt ge-updated).
Maar in mijn beleving gaat het om het standpunt van iemand binnen de PVDA. Gezien het feit dat op de website van deze partij er niets terug te vinden is over een standpunt richting Defensie, rijst bij mij de vraag of dit standpunt er wel een is die gedragen wordt door de PVDA.
Ik heb (wederom) via de site van de PVDA vragen gesteld over het standpunt van de PVDA richting Defensie.
Ik hoop dat er onder de leden van dit forum meerderen zullen zijn, die vragen gaan stellen over hoe de PVDA denkt over Defensie, dan zal deze partij met de "billen" bloot moeten
Misschien dat dan het eea duidelijk wordt.

EaGletje

#41
de Tyfoon en Rafale zijn een van de beste 4de generatie toestellen, maar ze missen gewoon de revolutionaire systemen die de 5de generatie toestellen hebben. (Oa een nieuw zelfbeschermingssyteem dat hun een veel betere bescherming geeft, MLD in de F-22 en de DAS in de F-35, Nieuwere radars met nieuwe functie, zoals het doorbranden van de radarsystemen van de vijand enz.)

het klinkt heel erg onrealistisch dat die nieuwe radars vijandelijke systemen kunnen doorbranden maar het is officieel gedeclassified. de nieuwe AESA radar's bestaan uit duizende kleine radar modules die met hoge snelheid verschillende functie teglijk kunnen doen. daar door zijn ze wel tot 10x effectiever dat tradtionele mechanische  radars. ook omdat er geen bewegende onderdelen erin zitten zijn ze veel betrouwbaarder.  het doorbranden van vijandelijke systemen gaat als volgt: de radar concentreed een hele sterke radiogolf en overbelast het vijandelijke systeem, hetzelfde princiepe als een magnetron alleen dan vele malen sterker.

oud_zijde

nu ja het zijn natuurlijk geweldige toestellen, vooral Eurofighter is een prachtig stukje techniek ... het zijn alleen geen bommenwerpers
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

EaGletje

#39
het zou een optie kunnen zijn als iemand inneens te stekker uit de F-35 wilt trekken, zou goedkoper zijn en je hebt meer capaciteiten dan een van de eurocanards te kopen :) maar inderdaad, de F-35 is en blijft voor ons de aller beste optie  om te kopen, en ik verwacht ook niet dat we daarvan afwijken.

oud_zijde

fuck F15, we moeten gewoon F35 kopen, de landmacht gaat ook niet ineens over naar M1A2sep oid als aankopen in Duitsland politiek gevoeliger liggen.

een wapensysteem vervangen met een totaal ander systeem met vergelijkbare capaciteiten is een idioot idee
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

EaGletje

#37
Citaat van: Ice^ op 02/05/2006 | 23:23 uur
ziet er opzich goed uit, beetje jammer van die crap and whitney motoren.
mijn mening is het blijft gewoon een oud ontwerp, je kunt een fiat panda wel helemaal "upgraden" nieuwe motor/nieuwe electronica etc. maar het blijft een fiat panda.

daarom zou ik die motor ook graag willen vervangen door een F-136 of F-135.
het ontwerp bestaat miss een aantal jaren, maar kwa aerodinamica enz is alles nog ruim in orde, omdat het dezelfde wendbaarheid heeft als de F-22 zou deze zijn thrust vectoring niet gebruiken. (de wendbaarheid is nog steeds superieur aan elk toestel (F-16, Rafale en Tyfoon) als het toestel boven de 350 knots bevind. als iemand thrustvectoring op de F-15E wil zetten is dat mogelijk, dat is namelijk ook al getest.  Alleen het bezit helemaal geen stealth eigenschappen, maar daar zou wat aan gedaan kunnen worden net als in de F/A-18E/F is gedaan (alle toegangskleppen met speciale randen uitrusten & radar absorbing material aanbrengen). dit is bij de F/A-18E/F heel goed gelukt een radar cross section van 1 per m2,  een verbetering van eerst 10 per m2 (de eenheid weet ik zo niet) hoe lager het getal hoe dichterbij je een radar kan zitten voordat je ontdekt word

Ice^

ziet er opzich goed uit, beetje jammer van die crap and whitney motoren.
mijn mening is het blijft gewoon een oud ontwerp, je kunt een fiat panda wel helemaal "upgraden" nieuwe motor/nieuwe electronica etc. maar het blijft een fiat panda.
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."