Werken als Loadmaster Chinook / Cougar

Gestart door EK76, 10/05/2006 | 15:46 uur

ChrisC7

Het zit zo, er zijn te weinig loadmasters maar teveel voor de opleidings 'trechter'.
op elk veld wordt er geklaagd dat er te weinig loadmasters zijn maar Oklu kan het niet aan ;)

op de KDC-10 zitten ook loadmasters ja ;)

Enforcer

Volgens mij wel. En kan NL geen personeel/loadmasters leveren voor dat C-17 project? Als de instructeurs er niet zijn (een deel zal toch zeker overeenkomen met de C-130 en KDC-10), dan maar het vak in de USA leren bij de US Air Force.

Lex


ChrisC7

#22
Citaat van: lex op 14/06/2008 | 12:55 uur
Luchtmacht plande opleidingen slecht

De Vries zei dat Defensie het slachtoffer is geworden van haar eigen succes maar deelde de zorgen vanuit de Kamer. Hij vindt het verhaal 'niet te verkopen' en heeft enkele beslissingen teruggedraaid, zo liet hij weten. Hij zoekt naar oplossingen, zoals plaatsing op een geschikte functie of opleiding elders binnen Defensie, zodat mensen niet weg hoeven.

ANP, gepubliceerd op 12 juni 2008 19:04

Je komt voor Loadmaster, je bent gemotiveerd voor Loadmaster...en dan wil je niet worden weggestopt op een of ander dood onderdeel waar je totaal geen interesse in hebt. Ik denk eerder dat de mensen dan net WEL afhaken!

Wat ook zo jammer is, er wordt alleen maar gepraat over de Loadmasters op de CH-47 en de AS352...maar vergeet de C-130 niet >:(
Pers....

Enforcer

Je kunt ook wat Chinooks bijkopen, dan los je een deel van het probleem ook op.  :o ;D :)

paul1011

Citaat van: lex op 14/06/2008 | 12:55 uur
De Vries zei dat Defensie het slachtoffer is geworden van haar eigen succes maar deelde de zorgen vanuit de Kamer.

Hij is goed, dat moet je hem nageven.  ;D
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Lex

Luchtmacht plande opleidingen slecht

DEN HAAG - Defensie heeft te veel mensen aangetrokken om opgeleid te worden tot loadmaster, iemand die een helikopter laadt en lost. De luchtmacht had 45 vacatures voor deze functie en heeft 75 mensen geworven voor de opleiding. Maar er is te weinig personeel om ze allemaal op te leiden en er zijn te weinig toestellen om mee te oefenen.

Gevolg is dat mensen tijdelijk worden weggestuurd met behoud van salaris omdat ze moeten wachten op een vervolg van de opleiding, ergens anders worden geplaatst of zelf afhaken. De PvdA kraakte de slechte planning van de luchtmacht donderdag tijdens een debat met staatssecretaris Jack de Vries (Defensie).

PvdA-Kamerlid Angelien Eijsink vindt het een slechte zaak voor Defensie, omdat er juist een tekort is aan personeel en de enthousiaste mensen die nu waren aangetrokken, teleurgesteld worden. De vakbonden waren ook al boos over de slechte planning van de werving en opleiding bij de luchtmacht.

De Vries zei dat Defensie het slachtoffer is geworden van haar eigen succes maar deelde de zorgen vanuit de Kamer. Hij vindt het verhaal 'niet te verkopen' en heeft enkele beslissingen teruggedraaid, zo liet hij weten. Hij zoekt naar oplossingen, zoals plaatsing op een geschikte functie of opleiding elders binnen Defensie, zodat mensen niet weg hoeven.

ANP, gepubliceerd op 12 juni 2008 19:04

slijp

zit helemaal vol, tenzij je geduld hebt en ik meen tot 2012 kan wachten.

ChrisC7

Solliciterenwgaat niet meer. Zit helemaal vol.

RLJ

Heeft iemand toevallig ervaring met het werk als loadmaster? ik zou graag willen solliciteren voor deze functie op de chinook dan wel.
hoevaak word je uitgezonden als je volledig klaar bent met je opleiding en hoevaak ga je op training tijdens de opleiding?
Dat er vacatures hiervoor openstaan lijkt me sterk maar ik hoop het eigenlijk wel, loadmaster lijkt me naast zelf daadwerkelijk vliegen de mooiste baan in de luchtmacht!. Vanaf welke leeftijd kan er worden gesolliciteerd? ik ben momenteel 17 en heb VMBO-TL niveau 4 diploma.

Iris

Citaat van: sgt, van den enden op 09/11/2006 | 13:00 uur
en voor piloten is het aangescherpt naar -0.25 tot + 0.25
??? Dit geloof ik echt niet.

Citaat
Wervingssite luchtmacht.
Een geringe oogafwijking hoeft geen beletsel te zijn om te solliciteren naar de functie van vlieger.
De grens ligt bij een ongecorrigeerde visus van 0.4 (of 40%) geldend voor ieder oog afzonderlijk, maar je moet gecorrigeerd (dus met refractie (bril of lenzen)) 1.0 halen!
Dit klinkt voor een leek erg ingewikkeld maar een opticien of oogarts begrijpt het en kan het voor je nameten. Je laat dan meten wat je met elk oog nog kunt zien zonder bril of lenzen en of je met bril tot minimaal 100% gecorrigeerd kunt worden.
Tijdens de keuring op het Centrum voor Mens en Luchtvaart wordt bepaald of je ogen binnen of buiten de toelaatbare marge vallen.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

ChrisC7

Citaat van: sgt, van den enden op 09/11/2006 | 13:00 uur
even over de ogen deze hebben nieuwe richtlijnen heb 3 maanden geleden mijn keuring gehad maar ogen mogen minimaal -0.75 en maximaal +0.75 zijn voor loadmasters. en voor piloten is het aangescherpt naar -0.25 tot + 0.25

met vriendelijke groet

sgt. van den enden (of gewoon tommie) :D
KLU

Valt wel mee ze hebben de eisen minder streng gemaakt. -1.5 mag nu.....ik heb -1 en was gewoon door ;)

44painf

Voor mijn vraag: heb al op de website van werkenbijdeluchtmacht gekeken en de zoekfunctie op dit forum gebruikt.

Ik ben op dit moment werkzaam bij de landmacht en zou na mijn contract eventueel de overstap willen maken richting loadmaster bij de Klu. Hier heb ik een aantal vragen over.

Ik neem aan dat ik de algemene opleiding van de kmsl niet hoef te doen en instroom in het onderofficier gedeelte. Hoe ziet de opleiding tot loadmaster eruit hier kan ik niks aan info over vinden. En hoe zit het met het salaris van een loadmaster. Welke rang zit hier aan verbonden.

Gegroet
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

Ap

Citaat van: sgt, van den enden op 09/11/2006 | 13:00 uur
even over de ogen deze hebben nieuwe richtlijnen heb 3 maanden geleden mijn keuring gehad maar ogen mogen minimaal -0.75 en maximaal +0.75 zijn voor loadmasters. en voor piloten is het aangescherpt naar -0.25 tot + 0.25

met vriendelijke groet

sgt. van den enden (of gewoon tommie) :D
KLU
...

3 maanden geleden je keuring gehad en nu al sgt?  8)
Luctor et Emergo

sgt, van den enden

even over de ogen deze hebben nieuwe richtlijnen heb 3 maanden geleden mijn keuring gehad maar ogen mogen minimaal -0.75 en maximaal +0.75 zijn voor loadmasters. en voor piloten is het aangescherpt naar -0.25 tot + 0.25

met vriendelijke groet

sgt. van den enden (of gewoon tommie) :D
KLU