Jonge vaders niet op legermissies

Gestart door KapiteinRob, 14/05/2006 | 21:28 uur

Thor

#46

Offenbach

Citaat van: Thor op 15/10/2006 | 16:26 uur
Als de SP in de regering komt, wordt het leger zo'n beetje afgeschaft,

En dan Krista van Velzen als nieuwe Minister van Defensie!! Brrrr..je ergste nachtmerrie! ;D

Thor

Ik vraag me af wat de achterliggende doelstellingen hierbij van de SP zijn. Zo vlak voor de verkiezingen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er militairen zijn die SP stemmen, dus daar kunnen ze het niet voor doen.
Willen ze mischien met extra wetgeving en regeltjes het functioneren van een krijgsmacht nog moeilijker maken?
Als de SP in de regering komt, wordt het leger zo'n beetje afgeschaft, dus zullen er ook geen uitzendingen meer plaatsvinden. Waarom maken ze zich dan druk om de kindertjes van militairen?

Offenbach

Jonge vaders hoeven van SP niet mee op missie

(Novum) - Mannelijke militairen met kinderen tot 4 jaar moeten recht krijgen op vrijstelling van uitzending bij buitenlandse missies. Dat stelt defensiewoordvoerder Krista van Velzen van de SP maandag voor in de Tweede Kamer. Tot nu toe worden alleen vrouwelijke soldaten met een jong kind vrijgesteld.

Defensie moet volgens Van Velzen met de tijd mee. Ook mannen hebben in haar ogen zorgtaken. Daar zou rekening mee moeten worden gehouden.

In juni stelde staatssecretaris van Defensie Cees van der Knaap (CDA) in maandblad Opzij dat 'als je zoiets alleen voor vrouwen regelt, je toch weer het stereotiepe beeld bevestigt dat vrouwen er voor de kinderen zijn en mannen niet'. De regering heeft voorgesteld mannen financieel tegemoet te komen. Ze zouden geld moeten krijgen voor kinderopvang als ze naar het buitenland moeten. Van Velzen vindt dat niet genoeg. Mannen moeten volgens haar niet worden gedwongen ontslag te nemen als ze ook voor hun kinderen willen zorgen.

Defensiewoordvoerder Roland Kortenhorst van het CDA ziet niets in het plan. 'Mannen die kiezen voor de krijgsmacht weten waar ze aan beginnen', zegt hij. 'Dan moeten ze ook de consequenties van zo'n buitenlandse missie aanvaarden.' VVD-defensiewoordvoerder Hans van Baalen vindt het plan sympathiek, maar stemt er niet mee in. 'Ik ben bang dat we niet genoeg mensen overhouden voor onze missies als dit doorgaat. We hebben het wel over honderden, zo niet duizenden militairen die dan voor vrijstelling in aanmerking zouden komen.

Publicatiedatum: 15 oktober 2006

(www.elsevier.nl)

Anubis

;D ik ben ook niet zo'n piepjonge vader meer...

Sophietje

Citaat van: Anubis op 09/06/2006 | 00:56 uur
Nee, Sophie...wij forummers.

Ok Anubis, dan begreep ik het gelukkig toch goed.

Anubis


Sophietje

#39
Citaat van: joris op 08/06/2006 | 21:09 uur
Citaat1 vraagje nog, wie bedoel je met "wij". De jonge vaders? Dus mijn mening is dan niet relevant?

Ben jij een jonge vader?

Als je alles hebt gelezen, zou je deze vraag niet stellen.

Grt. SOPHIETJE Nee dus, ben zelf geen jonge vader. ;)

joris

Citaat1 vraagje nog, wie bedoel je met "wij". De jonge vaders? Dus mijn mening is dan niet relevant?

Ben jij een jonge vader?

Sophietje

Citaat van: Anubis op 08/06/2006 | 17:18 uur
Het gaat immers wat wij er van vinden.

1 vraagje nog, wie bedoel je met "wij". De jonge vaders? Dus mijn mening is dan niet relevant?

Anubis

't is goed, Sophie.
Het gaat immers wat wij er van vinden. Hoe we tot dat punt komen is misschien soms niet relevant, maar persoonlijke ervaring is altijd de leidraad.

Sophietje

#35
Citaat van: Anubis op 08/06/2006 | 00:49 uur
Pfffff..... :-\ volgens mij zeggen we het zelfde....Het gaat er om wat het knaapje te vertellen had. Ik heb moeite met de frase: 'ik ga gewoon, het is m'n werk', alsof het vuilnis buiten gezet moet worden. Je zult het zo niet bedoeld hebben, maar zo komt het, bij mij althans, wel over. Ik zeg dan: het is maarwerk.
Als je echter besluit niet te moeten gaan, zoek dan een andere baas. Maar waar de kern van mijn relaas zit is dat of we allemaal gaan, of niemand. Anders doe je een ander te kort.

Soms lees je de dingen minder sympathiek dan dat ze zijn bedoeld ;). Ik wilde alleen aangeven, dat hij er niet probeert onderuit te komen, wil het zich voordoen. Zo voorkom je ook (wat je zelf min of meer aangeeft in je laatste zin) dat steeds dezelfde mensen worden uitgezonden en dat is zeker niet correct.

Anubis

Pfffff..... :-\ volgens mij zeggen we het zelfde....Het gaat er om wat het knaapje te vertellen had. Ik heb moeite met de frase: 'ik ga gewoon, het is m'n werk', alsof het vuilnis buiten gezet moet worden. Je zult het zo niet bedoeld hebben, maar zo komt het, bij mij althans, wel over. Ik zeg dan: het is maarwerk.
Als je echter besluit niet te moeten gaan, zoek dan een andere baas. Maar waar de kern van mijn relaas zit is dat of we allemaal gaan, of niemand. Anders doe je een ander te kort.

Sophietje

Citaat van: Anubis op 07/06/2006 | 21:05 uur
Sophie....Ik geef aan dat er kennelijk twee soorten mensen zijn, etc., etc. en jij maakt er weer van dat dat zwart wit is.

Jouw quote vind ik eerlijk gezegd wel zwart/wit. Want er zijn helemaal niet 2 soorten mensen. Er zijn ook genoeg jonge vaders die worden uigezonden en daar verder geen heisa over maken, maar er heus wel mee zitten dat ze hun kinderen voor een lange tijd niet zien, en daar best moeite mee kunnen hebben. Dat soort mensen sla jij in mijn ogen over, en dat bedoelde ik met zwart/wit, 2 soorten mensen en verder niet. Er bestaat ook altijd nog zoiets als een middenweg. En natuurlijk geef ik je op bepaalde punten gelijk, maar ik denk dat het per persoon/situatie/gezin enorm kan verschillen.

Anubis

Sophie....Ik geef aan dat er kennelijk twee soorten mensen zijn, etc., etc. en jij maakt er weer van dat dat zwart wit is. Luister, mijn vader was nooit thuis, omdat hij bij de Marine zat en ik dus als kind meemaakte dat hij 9 van de 12 maanden weg was. Nu ben ik zelf ruim 26 lid en heb ook een kind.Ik weet echt wel waar ik over praat dus. Zo weet ik dus ook dat je niet van te voren weet waar je voor tekent, want de meesten hebben geen vrouw of kind als ze in dienst gaan. Je kan dus wel proberen zo'n vorm van bewustzijn te hebben, maar het is allemaal toch effe anders. Mijn betoog is er op gericht juist mensen over de nuances te laten nadenken. daarbij ontgaat het mensen wel eens hoe dat kind zich voelt. Het kan toch niet verkeerd zijn dat ook eens in overweging te nemen of wel? Verder vind ik dus dat van der Knaap zich belachelijk maakt door zo goedkoop te willen scoren in een feministisch blad.
Hij weet domweg niet waar ie over praat als hij zegt dat vrouwen ook wel in onderzeeers kunnen en jonge vaders niet uitgezonden hoeven te worden. Dat is onrealistisch, omdat hij daarmee oudere vaders buitenspel zet die ook al niet thuis mochten blijven toen ze jonge vaders waren. Kortom hij l&lt met gespleten tong. Onderzeeers die 8 weken onderwater zijn zijn geen geschikte plaats voor een vrouw zolang ze niet tweekeer zo groot zijn met aangepaste acccomodatie. Anders is het onvermijdelijk dat ze in elkaars slaapverblijven komen...