De lol in het leger

Gestart door sgt Rob, 15/05/2006 | 22:55 uur

Diemaco

Wat trouwens ook nog wel mooi was, en lijkt een beetje op het verhaal van de revaile om middernacht. Bij ons in de groep zat echt zo een paniekerig mannetje, en kom niet zo goed tegen de stress. Ik weet nog goed datik de 1ste week weleens wakker werd snachts omdat hij "JA SERGEANT! NEE SERGEANT!" aan het schreeuwen was. Maja wat wil je met die cultuurshock vanuit de burgermaatschappij he :P. Maar toen was het nog grappig, totdat die een keer om snachts 4 uur werden gewekt door hem omdat die zweerde dat het revaile was. Hij rende weer met ze paniekkop door de kamer: WE MOETEN ERUIT WE MOETEN ERUIT! WE ZIJN TE LAAT!! Ondertussen was die zich al aant aankleden half struikelend door de kamer. Dus ik kijk op me horloge, ergens bij de 4 uur snachts was het. Dus ik zeg: het is 4 uur snachts joh rare vent, ga slapen. Dus hij heel gaar: huh wat? En toen hoorde ik opeens ergens uit de hoek iemand helemaal naar de klote zeggen: "Ga maar vast beginnen met corveepunt schoonmaken gek". Toen had ik het echt niet meer. Typisch een gevalletje van "daar hadje bij moeten zijn". Hoe die gozer dat zei, ik rolde zowat uit me bed van het lachen.

sgt Rob

kunnen jullie voor dat telegraaf gewauwel geen nieuw topic openen, de helft van de posts gaat over die meekijkers, en nou doe ik er zelf tot overmaat van ramp nog aan mee ook :'(

>:(

sgt Rob

En we zijn echt wel eens met de YPR (2 stuks) een patatje wezen halen, ja. "met permissie". Bij een patatkar die aan de rand van een nabijgelegen dorp stond. De aanwezige burgerklanten staan je dan wel met open muil aan te staren, zowel naar de YPRren maar ook als daar ineens een handvol PAINten uitstijgt.

KapiteinRob

Citaat van: renault op 21/05/2006 | 16:03 uur
Citaat van: Nick op 21/05/2006 | 15:56 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 21/05/2006 | 10:05 uur
Citaat van: renault op 20/05/2006 | 19:15 uur
(Telegraaf/Story, Weekend en Prive)

>:(

??? ?
Bedoelde ermee, dat als je er wat te diep op ingaat er altijd wel een persmuskiet is die er brood in ziet.
De genoemde bladen gelden slechts als voorbeeld.

Ik moest (weer eens) mijn ergenis kwijt dat zonodig De Telegraaf vermeld diende te worden in een overzicht van roddelbladen. Ik word daar niet goed van! Ik heb een antipathie tegen roddelbladen en wens dus mijn lijfblad niet daartussen genoemd zien worden. Je mag denken over deze krant wat je wilt, maar in alle objectieviteit kun je het geen roddelblad noemen.

En ga nu maar weer door met sterke/leuke verhalen!

Defensieforum

Tot nu toe zijn ze vrij "onschuldig". Dit topic wordt scherp in de gaten gehouden door ons dus mocht het echt niet door de beugel kunnen dan zijn wij op tijd om de posting te verwijderen ;)

renault

Citaat van: Nick op 21/05/2006 | 15:56 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 21/05/2006 | 10:05 uur
Citaat van: renault op 20/05/2006 | 19:15 uur
(Telegraaf/Story, Weekend en Prive)

>:(

??? ?
Bedoelde ermee, dat als je er wat te diep op ingaat er altijd wel een persmuskiet is die er brood in ziet.
De genoemde bladen gelden slechts als voorbeeld.


KapiteinRob


Defensieforum

Oke oke oke ook ik ben geen  :angel: geweest... Tijdens de opleiding was er een collega welke altijd net op tijd binnen kwam en snel zijn uniform aan trok en dan net op tijd was voor appél. Die ene dag heeft hij het niet gered... We hadden zijn kast omgewisseld met die van een ander. Omdat hij zijn uniform altijd over de stoel had hangen, zodat hij daar zo in kon schuiven, hebben we zijn broek "gemoderiseerd". We hadden de broekspijpen aan de onderkant dicht genaaid en van zijn jasje de mouwen....

Resultaat was dat hij in zijn burger kloffie op apél stond hahahah  ;D
Gelukkig kon het kader er ook om lachen, alleen hij niet echt hahaha

renault

Had eigenlijk ook nog wat verhalen verwacht over het ontgroenen. In onze comapgnie steevast "bollen matesne"genoemd. Maar het is (Telegraaf/Story, Weekend en Prive) misschien wel verstandig er geen recente verhalen van op te gaan  hangen.

Diemaco

Ziet het er naar uit dat ik "per ongeluk" die naam heb opgeschreven? Ik heb zelfs nog een hoofdletter gebruikt, dus heb zelfs nog langer de tijd gehad over of ik wel de goede naam heb ingevuld :D

KapiteinRob

Citaat van: Diemaco op 16/05/2006 | 23:33 uur
Toen kwam er nog een kaartje uit de zak van de sgt, en overhandigd hem grijnzend aan mij. Laatste kaartje Vonk, ga maar voorop.

Goh, wist de sgt niet meer dat je Diemaco heet?  ::)

renault

Tijdens een munitietransport sliepen we in Assen op de JWF, boven de wacht. Wij waren ts kpl's en er sliep ook nog een beroepskpl, die nogal wat op leeftijd was. We waren s'avonds wezen stappen en toen we terug kwamen, lagen de beroeps reeds te pitten (en helaas te snurken). Mijn collega kon er niet van in slaap komen. Ik hoorde hem mopperen en heen en weer draaien in zijn bed ("k.tgesnurk van die vent wordt ik ook gek van")Op een gegeven moment hoorde ik hem verzuchten "ja, nou is het genoeg gewwest!". Er volgde wat gestommel en mijn collega stond te schudden aan het bed van de beroeps: "hee, ouwe, wordt eens wakker!". Waarop de ouwe verbaasd vroeg: 'wat is er aan de hand?'en mijn collega er op antwoordde: 'Je snurkt!"Er volgden flink wat verwensingen van de zijde van de beroeps en na enige tijd keerde de rust terug in de slaapzaal.
Na enige minuten begon mijn collega weer te mopperen en te  woelen in zijn bed: "verdorische klotenwekker!" en, inderdaad ik hoorde het getik van een wekker. Nadat de wekker nog  allerlei voornamen toebedacht had gekregen, sprong mijn collega wederom uit bed, nam de wekker van de beroeps van zijn plaats en donderde het ding in de weeekendtas van zijn beroepscollega, lekker diep weggestopt, zodat het getik niemand meer kon hinderen.
En inderdaad niemand had er meer hinder van.
De volgende morgen werden we om 07.00 uur gewekt, tot grote ontsteltenis van de beroeps die verbijsterd in het rond keek. : "waar is mijn wekker?', waarop mijn collega zei: 'dat kl.tending heb ik onderin je tas gepleurd, want ik kon er niet van slapen!".
Ik zal de lelijke woorden achterwege laten, maar om kort te gaan: die beroepskorporaal had om 6 uur willen vertrekken....

mfl

leuke tijdens opleiding in 1987. OCA te Grave de Bons kazerne

braaf op tijd naar bed rond 2230 , 8 man op de kamer. 1 is snel in slaap en snurkt nogal waardoor anderen niet kunnen slapen. wat te doen vroegen we ons af?

alle kamergenoten behalve de snurker horloges op reveilletijd gezet ik denk dat dat 0630 was oid. 1 iemand de deur open laten gooien en reiveille laten roepen om officiele tijd tegen 2300 uur maar wij deden dus alsof het 0630 was en begonnen aan te kleden en schoentjes te poetsen. De snurker wordt ook wakker en denkt van he een nieuwe dag nieuwe kansen en zegt nog van he het is 2300 uur wij van dan zal je horloge wel stil zijn blijven staan. de snurker gaat ook zijn ochtendritueel doen zodra hij terugkwam van het wassen en tandenpoetsen lagen wij weer in bed licht uit om te slapen. de snurker was dus helemaal van zijn biologische klok af en kon de halve nacht niet meer slapen of hij daarna nog gesnurkt heeft weet ik niet meer. Maar wel gelachen dat hij helemaal van slag was.

Diemaco

Wat ook wel leuk is, is gewoon iemand vast tapen aan ze bed, en daarna in de welbekende stand rechtop tegen de muur zetten. Helaas hadden wij een mislukte poging. Hij zat namelijk te zeiken dat er altijd te weinig gebeurde en er meer geintjes uitgehaald moesten worden, dus die kon die ook krijgen nadat hij al onze baretranden had ingesmeerd met schoensmeer snachts. We bestormde ze bed en gooide de dekens van hem af en zijn als een dolle tape rondom het bed gaan binden. Jammergenoeg was die te snel wakker en haddie nog niet genoeg tape om zich heen en rukte die zich snel los. Enige leuke effect was dat die vanaf nu mooie geharste strepen op zn benen en buik had :D


En voor de schoolbatters: Ik weet niet of jullie ook van die whiteboarden hebben waar bijzonderheden op worden geschreven voor de volgende dag (tijd van inspectie, of je lupa moet maken bij ontbijt enzenz). Schrijf er snachts voor de gein is bij dat je 7 uur inspectie hebt. Ook gegarandeerd chaos in de tent :P Wel uitkijken voor lui die je gaan terugpakken. (Lees om 4 uur snachts de kamer binnenstormen en keihard REVAILLEEEEEEEE schreeuwen en je uit je nest flikkeren, en weer wegrennen :P)