NIEUW VOORSTEL DEFENSIE

Gestart door Lex, 29/06/2006 | 16:02 uur

marc66

De STASDEF is een op en top landmacht-knurft. Hem interesseert de marine echt niets. Tja en dan is het rap afgelopen. Dus, fregatten weg, tanks erin en niemand weet why!!!!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

KapiteinRob

Citaat van: lex op 30/06/2006 | 18:14 uur
Dat klopt inderdaad. Om de een of andere reden is de bezichtingsreis komen te vervallen.

STASDEF had al eerder aangekondigd dat dit wisselgeld voor hem zou zijn als de "terugverdienregeling uitzendtijd" uitgebreid zou worden. En ja hoor, weg voordeel voor de KM-militair. En waarom de KM-militair geen profijt mag hebben van de terugverdienregeling is mij een groot raadsel. Sluit in ieder geval naadloos bij het anti-KM-gevoel van deze bewindslieden aan!  >:(

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 30/06/2006 | 12:54 uur
Over de in eerste instantie gepresenteerde buitenlandvoorzieningen (autohuur, bezichtingsreis) lees ik niets meer.
Dat klopt inderdaad. Om de een of andere reden is de bezichtingsreis komen te vervallen.

KapiteinRob

Het bescheiden optimisme over de wijzigingen die zijn aangebracht deel ik niet. Over de in eerste instantie gepresenteerde buitenlandvoorzieningen (autohuur, bezichtingsreis) lees ik niets meer en de "terugverdienregeling" die is uitgebreid is een lege dop voor het marinepersoneel aangezien zij tot 53-58 jaar moeten en die terugverdienregeling alleen geldt vanaf 60 jaar terugtellend naar 58 jaar.

Kortom, wederom een slecht resultaat!

Ros

Citaat van: marc66 op 29/06/2006 | 20:19 uur
Kun je schrijven? Schrijf het allemaal maar op je buik. Kun je rekenen? Reken er maar niet (meer) op. Nederland mag volgende maand naar de stembus en er komt gewoon een ultra Links kabinet.

En hoe zou een ultra links kabinet er uit moeten zien. Ik kan mij geen enkele constructie bedenken hoe een verzameling van ultra linkse partijen een kamermeerderheid tot stand kunnen brengen.

Mikemans

mijn opmerking was voor het fatalisme van marc66. Ik hoop vor hem trouwens dat dat 66 niet betekend dat hij een aanhanger is van het tot lpf-achtige hoogten gestegen d66.

Over de CAO perikelen lijkt mij dat met het vallen van het kabinet en dus ook de staatssecretaris wij weer terug bij af zijn. Onderwijl begint de volgende CAO-loze periode al nog voordat de huidige is afgelopen.

Lex

Citaat van: lex op 29/06/2006 | 16:02 uur
29-juni-2006  NIEUW VOORSTEL DEFENSIE

CitaatArbeidsvoorwaarden Defensiepersoneel
Opvallend dat nu ineens er er aantal extra voorstellen komen, na het advies van de AAC.

CitaatDefensie heeft een nieuw voorstel gedaan dat op hoofdlijnen op het volgende neerkomt:De looptijd wordt met twee maanden verlengd.
Waarom ineens deze extra twee maanden? Heeft dat te maken met de aankomende verkiezingsstrijd? (Let wel: Op het moment van publicatie was het Kabinet Balkenende II nog niet gevallen!!!)

CitaatUit vorenstaande mag worden geconcludeerd dat de afwijzing van het resultaat door de ACOM en de AFMP niet helemaal voor niets is geweest. Dinsdag a.s. zal over het voorstel gesproken worden in het Sector Overleg Defensie. Een van de breekpunten zal mogelijk kunnen zijn de ophoging van de (FLO-UKW)leeftijd. STAS wil dit betrekken in het AVW verhaal, echter de bonden zijn de mening toegedaan dat dit hier niet thuishoort, maar in het verhaal over aanpassing van de MAW.
Komen ze er niet uit, dan zou de STAS wederom de gang naar de AAC kunnen overwegen, met de mededeling dat hij wel bewogen heeft, maar dat de bonden dit niet doen. Het wordt dus spannend. Laten we eerst afwachten wat het overleg van aankomende Dinsdag oplevert. En ja, mogelijk speelt daarbij een hele belangrijke rol de val van het Kabinet.

Lex

Citaat van: Mikemans op 30/06/2006 | 00:11 uur
wat heeft dat te maken met dit bedroevende arbeidsvoorwaardenoverlegsresultaat?

Mikemans, refereer je hier naar de originele posting of naar hetgeen Marc66 heeft gepost?

Mikemans

wat heeft dat te maken met dit bedroevende arbeidsvoorwaardenoverlegsresultaat?

marc66

Kun je schrijven? Schrijf het allemaal maar op je buik. Kun je rekenen? Reken er maar niet (meer) op. Nederland mag volgende maand naar de stembus en er komt gewoon een ultra Links kabinet. Daaaaaaaaaag defensie. Bedankt hoor, D66!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Nederland zal massaal links stemmen. Niet omdat deze partijen beter zouden zijn. Nee, gewoon omdat een groot deel van het Nederlandse publiek tegen Balkenende is en dus massaal links zal stemmen. Tja, moet je vooral doen. Goed voor de economie.  :'( :'( :'( :'( :'(

Wat is er toch met Nederland??????????? >:( >:( :'( :'( :'( :'( :'(

Lex

29-juni-2006  NIEUW VOORSTEL DEFENSIE

Arbeidsvoorwaarden Defensiepersoneel

In de vorige Nieuwsbrief hebben wij u op de hoogte gesteld van het advies van de Advies en Arbitrage Commissie.

Ter herinnering, de ACOM en de AFMP hebben het resultaat in maart afgewezen omdat zij vonden dat het resultaat te mager was op de volgende punten:

- salarisparagraaf
- terugverdienmogelijkheid van uitzendingen
- inkomenspositie als gevolg van het nieuwe ziektekostenstelsel

Twee andere organisaties konden wel instemmen, te weten de VBM/NOV en de FVNO/KVMO.

Defensie heeft een nieuw voorstel gedaan dat op hoofdlijnen op het volgende neerkomt:

De looptijd wordt met twee maanden verlengd.

Salarispragraaf

Per 1/1/2006: 2,2 % salarisverhoging (ongewijzigd)
Per 1/1/2007: 0,25% salarisverhoging (nieuw en gaat niet ten koste van de loonruimte 2007)

Voor 2005: incidentele eindejaarsuitkering van 1,85 % (was 0,8%, dus ruim 1% meer)
Voor 2006: incidentele eindejaarsuitkering van 1% (was 0,8%, ergo iets meer: 0,2%)

Terugverdienmogelijkheid uitzendingen

De referteperiode wordt nu verlegd naar 1/1/1990 (was 2002) en de inverdienfactor wordt 1/3 (was 1/4).

Inkomen en ziektekostenstelsel

De UKW'ers krijgen een nominaal bedrag van €435,= bruto in 2006 en van € 300,= bruto in 2007 ter compensatie van de gevolgen van het nieuwe ziektekostenstelsel.
Nadrukkelijk is bepaald dat dit geld alleen beschikbaar is voor UKW'ers. Voor de gepensioneerden in de overheidssector heeft het Kabinet € 133 miljoen beschikbaar gesteld. De centrales moeten nog gaan bezien hoe een en ander over de sectoren wordt verdeeld.

Uit vorenstaande mag worden geconcludeerd dat de afwijzing van het resultaat door de ACOM en de AFMP niet helemaal voor niets is geweest. Dinsdag a.s. zal over het voorstel gesproken worden in het Sector Overleg Defensie.

Bron: ACOM nieuwsbrief dd 29-06-2006