'Neo-nazi's infiltreren Amerikaanse leger'

Gestart door Offenbach, 08/07/2006 | 21:13 uur

januszz


Grunt

Citaat van: januszz op 12/07/2006 | 15:42 uur
Moet je ze dan überhaupt weren??

Vervang het woord 'hakenkruizen' door 'extreem islamitisch fundementalistische leuzen' en beantwoord de vraag dan nog eens voor jezelf.

Voor mij is het een duidelijk teken van onbetrouwbaarheid als je de ene mens fundamenteel onderschikt vind aan een andere puur op grond van ras, geloof, etc. Deze stelregel is van toepassing op idioten van allerlei aard, zowel links-radicalen als nazi- of islamitische fascisten.
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

januszz

zoals je kunt lezen in mijn bericht, doel ik op mensen zonder strafblad, die geen blijk geven aan het aanhangen van een extremistische groep... (door hakenkruizen ed.).
die gasten hebben dus alleen een andere mening.. Dat is niet verboden.

Wèl ben ik het er mee eens dat extremisten die een groep aanhangen of iets dergelijks. en die er mee te koop lopen geweerd moeten worden

Northside

Citaat van: januszz op 12/07/2006 | 15:42 uur
Citaat van: Northside op 12/07/2006 | 12:04 uur
Tsja, als die gasten geen strafblad hebben en niet met hakenkruizen op de arm rondlopen en verder aan alle eisen voldoen, hoe kan je ze dan weren?

Moet je ze dan überhaupt weren??

Extremisten opleiden met overheidsgeld kan nauwelijks de bedoeling zijn lijkt me.  ???
Si vis pacem... para bellum

KapiteinRob

Citaat van: januszz op 12/07/2006 | 15:42 uur
Citaat van: Northside op 12/07/2006 | 12:04 uur
Tsja, als die gasten geen strafblad hebben en niet met hakenkruizen op de arm rondlopen en verder aan alle eisen voldoen, hoe kan je ze dan weren?

Moet je ze dan überhaupt weren??

Als men extremisme aanhangt (en dat bekend is), zou je wat mij betreft geen baan bij defensie mogen krijgen. Als je dat in stilte belijdt, weet je het als defensie niet en kun je zo'n figuur helaas niet buiten de poort houden.....

januszz

Citaat van: Northside op 12/07/2006 | 12:04 uur
Tsja, als die gasten geen strafblad hebben en niet met hakenkruizen op de arm rondlopen en verder aan alle eisen voldoen, hoe kan je ze dan weren?

Moet je ze dan überhaupt weren??

Northside

Tsja, als die gasten geen strafblad hebben en niet met hakenkruizen op de arm rondlopen en verder aan alle eisen voldoen, hoe kan je ze dan weren?
Si vis pacem... para bellum

cabez

Heel dit item is idd een afspiegeling van de burgermaatschappij.
Ik praat niks goed maar maar het is wel zo dat de NL maatschappij zich verhard,heb ik vernomen.
Al verbaast dit mij niks het gaat al jaren niet goed in NL met betrekking op de culterele samenleving.
Zowel rechts als links worden met rust gelaten dit is een Tijdbom.

Ton de Zwart

Citaat van: januszz op 11/07/2006 | 20:21 uur
.. En dus zo snel blijkt dat iemand serieus extreem rechts is kan hij m.i. wegwezen...

Je hebt dus geen probleem met extreem links, januszz?

januszz

we hadden het ook niet over "de samenleving" maar over militairen :)

januszz

Ik zeg niet dat er wat mis mee is.. Ik heb over sommige groepen mensen zo mijn bedenkingen. Daar horen bepaalde allochtone groepen (vaak jongeren) bij.. Maar ook bepaalde, vaak kale, autochtone groepen (jongeren)...
Ik weet wel dat die gastjes vaak gewoon bij een bepaalde groep willen horen. Ze voelen zich sterk en stoer enz..
Maar van mij mogen "we" best laten zien dat we bepaald gedrag afkeuren.. En dus zo snel blijkt dat iemand serieus extreem rechts is kan hij m.i. wegwezen... :police: :)

HM

Citaat van: Kapitein Rob op 11/07/2006 | 19:34 uur
Citaat van: januszz op 11/07/2006 | 17:13 uur
En trouwens ik las laatst (als ik me niet vergis op dit forum) een stuk over dat nederlandse militairen gemiddeld steeds rechtser worden...

En wat is daar mis mee, zolang het niet extreem is?

dan is het geen weerspiegeling van de samenleving  ;)
Alleen berusting kan ons verslaan

KapiteinRob

Citaat van: januszz op 11/07/2006 | 17:13 uur
En trouwens ik las laatst (als ik me niet vergis op dit forum) een stuk over dat nederlandse militairen gemiddeld steeds rechtser worden...

En wat is daar mis mee, zolang het niet extreem is?

januszz

Wat doen ze dan in godsnaam bij een veiligheidsonderzoek??? Alleen checken of je geen lid van al qaeda bent??

En trouwens ik las laatst (als ik me niet vergis op dit forum) een stuk over dat nederlandse militairen gemiddeld steeds rechtser worden...

Sine Pari

Citaat'Ze laten willens en wetens neo-nazi's en racisten toe tot het leger,'
Strafblad of niet, als je bovenstaande weet, mag je iemand toch gewoonniet aannemen.
Gebeurt niet. En zo als ik al eerder "zei", als men niet weet dat iemand een neo-nazi of gang lid is hoe wil je het dan stoppen.