Heeft iemand al ervaring met de ODB ?

Gestart door Poema, 25/08/2006 | 17:19 uur

maxell

Welke bond je ook kiest, het is al een politieke partij kiezen. Het programma klinkt heel goed maar op het moment dat de bond daadwerkelijk input mag leveren is het de Minister die de bonden negeert!  >:(

ALLE bonden zijn er enkel om er te zijn en dan met name voor henzelf!

Rene62

Hallo,
Je hoort er niet veel van maar gezien een van de laatste stukjes van de voorzitter naderen ze nu al de 500 leden. Moet dus wel wat voorstellen anders zouden niet al 500 (bijna) mensen lid worden. Of is dit aantal een beetje overdreven door de voorzitter
:angel: ( http://leden-service.info/article.php?story=20070923173003168:angel:
ik weet het niet. Maar anders denkende/critische bonden zijn altijd welkom. Hou ze gewoon in de gaten en als het je aanspreekt wordt dan lid van die bond die je aanspreekt en anders waarom zou je veranderen als je goed zit.

Rene62

Lex

Citaat van: Kap Rene op 25/08/2006 | 17:19 uur
Ik heb de site van de ODB bekeken na een tip in dit forum. Het spreek mij zeer aan. Hoe denken jullie hierover ?
Link is http://www.o-d-b.nl/index.htm
De ODB is opgericht door collegae, die ontevreden waren met de doelstellingen, mogelijkheden tot invloed op het beleid etc. van hun "bond".
Momenteel zijn zij  (nog) niet toegelaten tot het "Overleg", omdat zij qua ledental (nog) niet voldoen aan het vereiste quorum.
Zij timmeren wel vreselijk aan de weg, om asap aan de vereisten te voldoen, waarbij zij niet schromen om de "traditionele" bonden aan de kaak te stellen.

KapiteinRob

Ik vind anders de reactie van de ODB op het concept CAO zoals elders op het forum besproken maar "zozo".

delft01

critische leden kan onze bond zeker gebruiken, in iedergeval een bond waar het bestuur en ledenwerving zich inzetten zonder vergoedingen.
Maar bovenal een eerlijk product neer zetten, bij problemen niet eerst het bestuur hierover vergaderen.
Dank zij je polis een pool van advocaten ter beschikking.
Zie onze site waar we zeker gaan voor de bijzondere positie van de militair en uitgezonden burgers
uiteraard vertaald zich dit nu nog steeds niet in je salaris, daarom een nieuwe vakbond neem het heft in eigen hand
mvg nico

delft01

De site is opnieuw onderhanden genomen, kijk nu eens mvg Nico

Freggel

Kennelijk een erg jonge vereniging. Site is ook vrij summier

KapiteinRob

Ik onderschrijf je posting volledig; dus ook de onbekendheid van de ODB. Ik hoor verder niets van deze club.... :-\

Poema

#1
Allen,


Ik ben mijn lidmaatschap van een bond aan heroverwegen. Waarom omdat ik niet tevreden over de arbeidsvoorwaarden en de input van de bonden hierin. Teveel zie ik een voorzitter uitspraken over onderwerpen, waarover hij geen verstand heeft. Bijvoorbeeld de inzet in Afganistan. Hierdoor staan deze bonden (en wij ook) voor joker.

De punten waar het werkelijk omgaat worden vergeten. Deze punten zijn m.i. Carriere mogelijkheden, leeftijdsontslag, salaris e.d.

Ik heb de site van de ODB bekeken na een tip in dit forum. Het spreek mij zeer aan. Hoe denken jullie hierover ?

Link is http://www.odefb.info