Kamp Holland is een dorp

Gestart door Ton de Zwart, 15/09/2006 | 22:41 uur

KapiteinRob

Citaat van: sgt Rob op 27/10/2006 | 06:56 uur
In de sprint doe je 10 km/h, dat is dus 83 meter in een halve minuut. Verder weg mag de bunker niet zijn. ;D

Even vergeten wat bijkomende nadelen mee te nemen in je berekening? Wakker worden? Wapen pakken? Een deur door? Schoenen aan doen of als een echte PAINF-Rambo op blote voeten? Aangezien we het in dit topic hebben over Kamp Holland als "dorp", moet je de "huiselijke omstandigheden" dan ook opnemen in de tijdspanne benodigd om naar een bunker te rennen. ;)

sgt Rob

Citaat van: cabez op 27/10/2006 | 03:27 uur
Citaat van: sgt Rob op 26/10/2006 | 22:32 uur
Een beetje mortier is bijna een halve minuut onderweg.
Maw dan haal je de bunker niet
In de sprint doe je 10 km/h, dat is dus 83 meter in een halve minuut. Verder weg mag de bunker niet zijn. ;D

cabez

Citaat van: sgt Rob op 26/10/2006 | 22:32 uur
Een beetje mortier is bijna een halve minuut onderweg.
Maw dan haal je de bunker niet

sgt Rob

Een beetje mortier is bijna een halve minuut onderweg.

demian

Citaat van: Kapitein Rob op 26/10/2006 | 21:03 uur
Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 20:43 uur
Als je zulk terein om je base hebt zullen ze wel dicht in de buurt moeten zijn.

Bovenstaande constatering staat in schril contrast met deze:

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 20:43 uur
De KL heeft een mortieropsporingsradar waarbij het projetiel net na zijn lancering word erkent een computer reken binnen 1 sec waar hij terecht komt en je hebt vaal nog zat tijd om je bunker op te zoeken.

Dus je hebt zat tijd over terwijl de afvuurplaats dicht in de buurt zit? Zeker een projectiel met zweefaandrijving.... ::)

Als het projectiel van een grotere afstand word afgevuurt heb je zat tijd.
Anders iid niet..

Demian.

EaGletje

Die foto van die "ingegraven" Ypr is volgen mij niet genomen in kamp holland, maar op of  Deh Rawod of op de FOB die we toen tijdelijk van de Canadezen hebben overgenomen. want de hele omgeving van Kamp holland is helemaal plat en zonder begroeing.

KapiteinRob

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 20:43 uur
Als je zulk terein om je base hebt zullen ze wel dicht in de buurt moeten zijn.

Bovenstaande constatering staat in schril contrast met deze:

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 20:43 uur
De KL heeft een mortieropsporingsradar waarbij het projetiel net na zijn lancering word erkent een computer reken binnen 1 sec waar hij terecht komt en je hebt vaal nog zat tijd om je bunker op te zoeken.

Dus je hebt zat tijd over terwijl de afvuurplaats dicht in de buurt zit? Zeker een projectiel met zweefaandrijving.... ::)

demian

#9
Citaat van: oud_zijde op 26/10/2006 | 20:30 uur
het is feitelijk een observatiepost met een 25 mm kanon

de vijand ziet hem verder gewoon staan dus je moet niet denken dat het een soort bunkertje is ofzo, als het te link wordt dan stapt de sectie weer in en rijd het weg

Inderdaat kijkt u maar naar de foto..

De 107mm is van een MLRS systeem dat door de Talibs op zicht word gericht.
Als je zulk terein om je base hebt zullen ze wel dicht in de buurt moeten zijn.

Ik heb veel vertrouwen in Defensie apsoluut!
Maar je moet altijd spigtig zijn en gevaren niet wegpraten.
De KL heeft een mortieropsporingsradar waarbij het projetiel net na zijn lancering word erkent een computer reken binnen 1 sec waar hij terecht komt en je hebt vaal nog zat tijd om je bunker op te zoeken.
Reactie is de PZH2000 krijgen hun coordinaat en vuren maar 155mm op de vijand.
KCT heeft hel heeel druk..
Die Journalist reed met KCT in een hinderlaag er werd door honderden OPFOR beschoten..
Tientalen OPFORs zijn daarbij omhet leven gekomen.
Toen greep hij een wapen en begon te schieten..
En nu heeft hij praatjes.
Beetje met KCT emblemen lopen enzo...
Journalisten moeten daar weg.
Een blok aan het been van de militairen.

B11 bandit tegen een moderne vijand is het niet slim.
Maar een YPR die aleen met zijn toren boven het maaiveld uitkomt is een klein doel..
Die een gebied van 2000m kan bestrijken met zijn 25mm en 800m met zijn coax een MAG 7.62 en goedewaarnemingsmiddelen waaronder HV heeft.
Perfecte verdediging of moet je ze maar inparkeren?

Demian.

b11 bandit

idd een statisch voertuig is een dood voertuig
Varkens zijn beter

oud_zijde

het is feitelijk een observatiepost met een 25 mm kanon

de vijand ziet hem verder gewoon staan dus je moet niet denken dat het een soort bunkertje is ofzo, als het te link wordt dan stapt de sectie weer in en rijd het weg
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

KapiteinRob

Demian,

Misschien kun je wat duidelijker quoten? Thanks!

Citaat van: Demian 45 Painfbat link=topic=9072.msg92693#msg92693
Ik kan me niet voorstellen dat we slecht worden ingelicht.

Please wake up! Je vertrouwen in defensie is prijzenswaardig, maar geloof me dat defensie "niet goed inlichten" tot ware kunst heeft verheven! Als je al wordt ingelicht.....

Citaat van: Demian 45 Painfbat link=topic=9072.msg92693#msg92693
Oh? Dus die raketten en granaten die afgevuurd worden richting dat kamp vormen geen bedreiging?Ehm ze kunnen een bunker in..
Die 107mm zijn niet eens acuraat..
Mensen die van de base afmoeten die moeten zichtcontact maken dat is heeel anders.

Fijn, zo'n bunker. Moet je wel tijdig gewaarschuwd worden..... En begin niet over de acuratesse van die 107mm of het zichtcontact, want de vuurwapens van het tuig in het veld worden ook niet goed gebruikt, anders hadden we zo langzamerhand wel eens de eerste gewonde(n) of zelfs dode(n) kunnen tellen. Ik snap best dat je buiten het veld meer risico loopt dan erbinnen, maar hou op te doen alsof het daarbinnen relaxed is en daarbuiten een slagveld!

Citaat van: Demian 45 Painfbat link=topic=9072.msg92693#msg92693
Heel makelijk ingraven en camovleren...

Een YPR ingraven? Ik zie hierboven een foto geplaatst door oud_zijde, dus ik heb er nu enigzins beeld bij, maar aangezien ik geen KL-strateeg ben: wat is het nut daarvan aangezien ik heb begrepen dat een YPR in beginsel een transportvoertuig is?

Citaat van: Demian 45 Painfbat link=topic=9072.msg92693#msg92693
Kom maar op met je bron(nen), want ik geloof er geen snars van dat er 2500 man aan tuig aan zitten te komen.
Let maar op.

Goeie bron!

Citaat van: Demian 45 Painfbat link=topic=9072.msg92693#msg92693
En hoezo elke dag contact? Aangezien de hoofdmacht er al sinds begin augustus zit, zou dat betekenen dat er bijna 100 "contacten" zijn geweest. Ervan uitgaande dat je vuurcontacten bedoeld, is dit m.i. sterk overdreven. Je zit waarschijnlijk weer eens in je "INF über alles modus".... ;)
Waarom denkt u nou dat minutie vooraden opraken...

Omdat er maar in het wilde weg geknald wordt en omdat er munitie wordt verschoten door een maffe journalist.... :D

Citaat van: Demian 45 Painfbat link=topic=9072.msg92693#msg92693
Het feit dat er met 107mm op kamp holland is geschoten betekend dat ze dinchtbij in de bergen zitten terwijl KCT er al maanden zit..

Ja, en nu? Doet de KCT z'n werk dan niet goed of zo? Ikke niet begrijpen... ???

oud_zijde

Citaat van: Kapitein Rob op 26/10/2006 | 19:29 uur
Goh, misschien kun je aangeven hoe je dat doet in die kale vlakte rondom Kamp Holland?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

demian

Citaat van: Kapitein Rob op 26/10/2006 | 19:29 uur
Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 19:07 uur
De lui de geinteviewt zijn zijn niet echt lui die van de base afkomen of taliban aanpakken.
Voor hun is de dreiging klein.

Oh? Dus die raketten en granaten die afgevuurd worden richting dat kamp vormen geen bedreiging?

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 19:07 uur
Laat eens een Inf zijn verhaal doen.
Elke dag contact....

Dat heb ik gezien bij de uitzending van "Groeten uit Uruzgan"; als je stelt dat ze in het kamp geen dreiging ondervinden, stel ik in dezelfde stijl die jij hier gebruikt dat de collega's daar een beetje rondrijden en wat wandelen.

En hoezo elke dag contact? Aangezien de hoofdmacht er al sinds begin augustus zit, zou dat betekenen dat er bijna 100 "contacten" zijn geweest. Ervan uitgaande dat je vuurcontacten bedoeld, is dit m.i. sterk overdreven. Je zit waarschijnlijk weer eens in je "INF über alles modus".... ;)

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 19:07 uur
Kamp holland word nu versterkt omdat het waarschijnlijk door zoon 2500 talibs aangevallen zal worden.

Kom maar op met je bron(nen), want ik geloof er geen snars van dat er 2500 man aan tuig aan zitten te komen.

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 19:07 uur
YPRs worden in verdekte posities gezet.

Goh, misschien kun je aangeven hoe je dat doet in die kale vlakte rondom Kamp Holland?

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 19:07 uur
20% van Uruzgan is onder NL het word tijd voor wat ofensieven.
Dan moeten de Talibs ook uit de bergen worden gedreven....

Droom maar lekker verder......

Volgens mij word er nu getraint om een uitzending.
Dan word er getraint naar de huidige situatie..
Ik kan me niet voorstellen dat we slecht worden ingelicht.

Oh? Dus die raketten en granaten die afgevuurd worden richting dat kamp vormen geen bedreiging?
Ehm ze kunnen een bunker in..
Die 107mm zijn niet eens acuraat..
Mensen die van de base afmoeten die moeten zichtcontact maken dat is heeel anders.

Goh, misschien kun je aangeven hoe je dat doet in die kale vlakte rondom Kamp Holland?
Heel makelijk ingraven en camovleren...

Kom maar op met je bron(nen), want ik geloof er geen snars van dat er 2500 man aan tuig aan zitten te komen.
Let maar op.

En hoezo elke dag contact? Aangezien de hoofdmacht er al sinds begin augustus zit, zou dat betekenen dat er bijna 100 "contacten" zijn geweest. Ervan uitgaande dat je vuurcontacten bedoeld, is dit m.i. sterk overdreven. Je zit waarschijnlijk weer eens in je "INF über alles modus".... ;)
Waarom denkt u nou dat minutie vooraden opraken...

Het feit dat er met 107mm op kamp holland is geschoten betekend dat ze dinchtbij in de bergen zitten terwijl KCT er al maanden zit..

Demian.

KapiteinRob

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 19:07 uur
De lui de geinteviewt zijn zijn niet echt lui die van de base afkomen of taliban aanpakken.
Voor hun is de dreiging klein.

Oh? Dus die raketten en granaten die afgevuurd worden richting dat kamp vormen geen bedreiging?

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 19:07 uur
Laat eens een Inf zijn verhaal doen.
Elke dag contact....

Dat heb ik gezien bij de uitzending van "Groeten uit Uruzgan"; als je stelt dat ze in het kamp geen dreiging ondervinden, stel ik in dezelfde stijl die jij hier gebruikt dat de collega's daar een beetje rondrijden en wat wandelen.

En hoezo elke dag contact? Aangezien de hoofdmacht er al sinds begin augustus zit, zou dat betekenen dat er bijna 100 "contacten" zijn geweest. Ervan uitgaande dat je vuurcontacten bedoeld, is dit m.i. sterk overdreven. Je zit waarschijnlijk weer eens in je "INF über alles modus".... ;)

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 19:07 uur
Kamp holland word nu versterkt omdat het waarschijnlijk door zoon 2500 talibs aangevallen zal worden.

Kom maar op met je bron(nen), want ik geloof er geen snars van dat er 2500 man aan tuig aan zitten te komen.

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 19:07 uur
YPRs worden in verdekte posities gezet.

Goh, misschien kun je aangeven hoe je dat doet in die kale vlakte rondom Kamp Holland?

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 26/10/2006 | 19:07 uur
20% van Uruzgan is onder NL het word tijd voor wat ofensieven.
Dan moeten de Talibs ook uit de bergen worden gedreven....

Droom maar lekker verder......

demian

De lui de geinteviewt zijn zijn niet echt lui die van de base afkomen of taliban aanpakken.
Voor hun is de dreiging klein.
Laat eens een Inf zijn verhaal doen.
Elke dag contact....
Kamp holland word nu versterkt omdat het waarschijnlijk door zoon 2500 talibs aangevallen zal worden.
Extra MAGs en minutie worden ingevlogen.
YPRs worden in verdekte posities gezet.
20% van Uruzgan is onder NL het word tijd voor wat ofensieven.
Dan moeten de Talibs ook uit de bergen worden gedreven....

Demian.