Waarom zou je het leger in gaan

Gestart door Dave72, 09/10/2006 | 15:41 uur

waarom het leger wat heeft dat meer te bieden

Actie
107 (64.1%)
geld
6 (3.6%)
cariere
26 (15.6%)
opleiding
28 (16.8%)

Totaal aantal stemmen: 28

rocco2000

precies om de redenen die sgt rob aan geeft ben ik bezig bij de glr te komen. Dat is natuurlijk maar als reservist, maar ik heb dan toch in ieder geval het gevoel dat ik m'n steentje bijdraag
vrijwillig, niet vrijblijvend

Lex

Deze vraagstelling varander ik voor mij in: Waarom zou je de Krijgsmacht in gaan? Dat komt omdat voor het merendeel van de populatie de kreet "leger" overeenkomt moet de KL, ondanks dat alle woordenboeken dit andrs interpreteren.
Als FLO'er wil ik derhalve ook wel aangeven wat mijn argumenten waren om "in dienst" te treden.
Komende uit een Kl gezin, met als achtergrond internationale uitzendingen, heb ik van jongs af aan genoten van het zich bevinden in het buitenland en op te groeien in internationale omstandigheden.
Nadat ik, in NL mijn HBO opleiding had voltooid, voelde ik de "kriebels" om zoveel mogelijk internationaal te gaan.
Ik heb toentertijd gekozen voor de KM (Join the Navy, see the World) en heb daar nooit spijt van gehad. De KM heeft mij inderdaad veelal internationaal gebracht, praktisch over de gehele aardbol en ik daar veel geleerd over andere culturen.
Ik mag het dus ook eenieder aanbevelen, welk Krijgsmachtdeel ook, om indien zich de mogelijkheid voordoet, internationaal te gaan.

Jørgen

#7
Ik kan me het meest vinden (tot nu toe) in het antwoord van SGT Rob. Ik ben zelf wel geen militair, dat is een lang verhaal, maar ik werk al wel 28 (KL en KLu) jaar bij defensie en draag zodoende mijn steentje bij opdat de militairen datgene kunnen doen wat SGT Rob beschrijft.

O ja de strepen hiernaast zijn wel rechtmatig, maar dat was als dienstplichtige muziekant.

Thor

Sgt Rob,
Wat heb je dat prachtig onder woorden gebracht  :'(  :)
Ik zou er niets meer aan toe kunnen/willen voegen :-X
;)

Dave72

Ik zelf wil graag een opleiding volgen tot AMVer.In de burgermaatschappij werd ik steeds met een kluitje in het riet gestuurd. Verder wil ik me ook inzetten voor het beschermen van de vrijheden van de mens,, wederopbouw en verdediging van het land. Het oplappen van gewonde militairen zodat ze verder kunnen, maar bovenal
leiding geven aan een groep, de groepsgeest stimuleren motiveren zodat de missie onder alle omstandigheden wordt gehaald. dit is misschien wat idealistisch maar idealen zijn naar mijn mening de grondlegger van alles

Dave :police:

sgt Rob

#4
Niet voor het geld, dat had ik al.

Voor de actie en het buitenleven, de onregelmatige tijden, de barre omstandigheden.
Voor de teamgeest, zowel het kweken als de beproeving.
Om wat te leren, en om het geleerde over te brengen op hen die wat willen leren.
Om mijn grenzen te verleggen, om een ander te leren zijn grenzen te verleggen.
Voor de discipline, om een ander zijn discipline bij te brengen.

Voor de dingen die er in het burgerleven niet zijn: Speciale stukjes natuur, voertuigen, wapens.
Voor het Uniform, dus ook voor het aanzien.

Indirect: Om wat te kunnen betekenen voor mijn land, om bij te kunnen dragen aan de wereldvrede, om mijn koningin te dienen, in welke vorm dan ook, al moet ik aardappels rooien of taliban neermaaien.
Voor de ongelofelijke lol die ik in mijn werk heb.


De majoor die me mijn intervieuw afnam bij m'n sollicitatie vroeg verder ook niks.


Hoezo patriot?

Gabriël

Het is een combinatie van alles, maar ik heb voor de opleiding gekozen. Ik vind namelijk alles leuk en bij de opleiding Officier Zeedienst met de richting Technische Wetenschappen krijg je van alles wat :)
Na die opleiding moet je nog minimaal 7 of 8 jaar werken als officier, het werk moet je natuurlijk ook leuk vinden, dus het blijft een combinatie van factoren.

Iris

#2
Die van mij staat er niet bij:

De uitdaging.

Ik sta altijd open voor uitdagingen, en van alles wat hoog en gevaarlijk is krijg ik een kick, en grenzen verleggen vind ik top. Sinds een aantal jaar ben ik helemaal gek van 'het leger' en vaak te zien op open dagen (werd laatst herkend van mijn blog, tijdens een kennismakingsdag Techniek, KL) en fora. Ik ben ook een enorme fan van sporten (balsporten en fitness) en grenzen verleggen doe ik graag. Op mijn 8ste heb ik al parachute gesprongen (duo) en ben sindsdien een waaghals. Ik wil na mijn studies werk doen waar ik veel sport en grenzen verleg en leidinggevende ben. Dus als onderofficier.

Iris.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Dave72

In de burger maatschappij kan dit toch ook :police:
wat is jullie drijfveer